iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi vervangt 3G pas bij ontgrendelen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/77254-wifi-vervangt-3g-pas-ontgrendelen.html)

Wouteronline55 09-11-10 13:17

Wi-Fi vervangt 3G pas bij ontgrendelen
 
Beste Forumleden,

Zojuist iPhone 4 binnen gehad: prima apparaat. Zowel thuis als op mijn werk heb ik hem aangemeld op het Wi-Fi netwerk, wat prima functioneert.

Echter thuis zit de iPhone continu op het netwerk. Als ik de home toets indruk, staat er geen 3G, maar het Wi-Fi icoontjes bovenin. Op mijn werk is het zo dat wanneer ik de home toets indruk ik het 3G icoontje zie en binnen 1 tot 2 seconden verdwijnt deze en komt het Wi-Fi icoontje terug (en heb ik dus verbinding via Wi-Fi).

Dit gebeurt telkens als ik hem lock en unlock en ik heb het idee dat automatische processen (zoals het binnenhalen van mijn e-mail) via het 3G netwerk gebeurt en niet via de Wi-Fi (wat ik wel graag zou willen), omdat ik denk dat hij steeds terug schakelt naar 3G op het moment dat ik het toestel vergrendel.

DIt is vreemd want thuis doet hij dit niet.

Hoe zit dit bij andere? En is dit op te lossen?

ballegooier 09-11-10 22:05

Dit is normaal. Als het scherm uit is / toestel standby dan schakelt Wi-Fi uit ivm batterijduur. En gaat email fetch / push idd via 3G of gprs ofwel mobiel data netwerk.

apotheosis 13-11-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wouteronline55 (Bericht 598010)
Beste Forumleden,

Zojuist iPhone 4 binnen gehad: prima apparaat. Zowel thuis als op mijn werk heb ik hem aangemeld op het Wi-Fi netwerk, wat prima functioneert.

Echter thuis zit de iPhone continu op het netwerk. Als ik de home toets indruk, staat er geen 3G, maar het Wi-Fi icoontjes bovenin. Op mijn werk is het zo dat wanneer ik de home toets indruk ik het 3G icoontje zie en binnen 1 tot 2 seconden verdwijnt deze en komt het Wi-Fi icoontje terug (en heb ik dus verbinding via Wi-Fi).

Dit gebeurt telkens als ik hem lock en unlock en ik heb het idee dat automatische processen (zoals het binnenhalen van mijn e-mail) via het 3G netwerk gebeurt en niet via de Wi-Fi (wat ik wel graag zou willen), omdat ik denk dat hij steeds terug schakelt naar 3G op het moment dat ik het toestel vergrendel.

DIt is vreemd want thuis doet hij dit niet.

Hoe zit dit bij andere? En is dit op te lossen?

Kan je volgens mij niks aan doen maar als je een iphone hebt dan moet je sowieso data hebben om te surfen dus dat kan toch geen kwaad?

En mocht deze altijd op Wi-Fi blijven staan dan gaat je batterij zeer snel plat zijn, het is een goeie zaak en normale zaak je Wi-Fi wegvalt dan ;).

Guest-20180925190238 13-11-10 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 598348)
Dit is normaal. Als het scherm uit is / toestel standby dan schakelt Wi-Fi uit ivm batterijduur.

Weet je dat zeker? Of roep je maar wat?

Wi-Fi gebruikt maximaal 100 mW zendvermogen (20 dBm volgens EN 300 328);
GSM/GPRS/UMTS/HSPDA gebruikt maximaal 2.000 mW zendvermogen;
De capaciteit van de iPhone 4 accu is 5.300 mAh;
Dat zijn harde technische feiten;

Neem nu je zakjapanner en reken jou stelling over de batterijduur nog eens na :d

ballegooier 16-11-10 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 600003)
Weet je dat zeker? Of roep je maar wat?

Wi-Fi gebruikt maximaal 100 mW zendvermogen (20 dBm volgens EN 300 328);
GSM/GPRS/UMTS/HSPDA gebruikt maximaal 2.000 mW zendvermogen;
De capaciteit van de iPhone 4 accu is 5.300 mAh;
Dat zijn harde technische feiten;

Neem nu je zakjapanner en reken jou stelling over de batterijduur nog eens na :d

Nou vertel jij dan eens waarom je denkt dat Wi-Fi uitgeschakeld wordt.
Natuurlijk roep ik zomaar wat; ik vermoed dat batterijduur de reden is, weet ik niet zeker, nee. Dat ga ik allemaal niet uitpluizen; ik trek een volgens mij voor de hand liggende conclusie.

Maargoed, komt ie dan toch: Had je er al aan gedacht dat de UMTS verbinding gewoon aan/actief blijft naast de Wi-Fi verbinding? Je wilt immers ook gebeld kunnen blijven worden... Dat is extra stroom dus, voor een extra chip/draadloze verbinding......

Typ 81 21-11-10 20:15

Ik heb sinds gister een nog raarder probleem: mijn iPhone gaat na het unlocken niet automatisch meer op het bekende Wi-Fi netwerk. Ik moet elke keer handmatig verbinding maken. Iemand een idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.