//

Wifi vervangt 3G pas bij ontgrendelen

Wifi vervangt 3G pas bij ontgrendelen discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumleden, Zojuist iPhone 4 binnen gehad: prima apparaat. Zowel thuis als op mijn werk heb ik hem aangemeld op het Wifi netwerk, wat prima ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-10, 14:17
Wouteronline55 Wouteronline55 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard Wi-Fi vervangt 3G pas bij ontgrendelen

Beste Forumleden,

Zojuist iPhone 4 binnen gehad: prima apparaat. Zowel thuis als op mijn werk heb ik hem aangemeld op het Wi-Fi netwerk, wat prima functioneert.

Echter thuis zit de iPhone continu op het netwerk. Als ik de home toets indruk, staat er geen 3G, maar het Wi-Fi icoontjes bovenin. Op mijn werk is het zo dat wanneer ik de home toets indruk ik het 3G icoontje zie en binnen 1 tot 2 seconden verdwijnt deze en komt het Wi-Fi icoontje terug (en heb ik dus verbinding via Wi-Fi).

Dit gebeurt telkens als ik hem lock en unlock en ik heb het idee dat automatische processen (zoals het binnenhalen van mijn e-mail) via het 3G netwerk gebeurt en niet via de Wi-Fi (wat ik wel graag zou willen), omdat ik denk dat hij steeds terug schakelt naar 3G op het moment dat ik het toestel vergrendel.

DIt is vreemd want thuis doet hij dit niet.

Hoe zit dit bij andere? En is dit op te lossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-10, 23:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dit is normaal. Als het scherm uit is / toestel standby dan schakelt Wi-Fi uit ivm batterijduur. En gaat email fetch / push idd via 3G of gprs ofwel mobiel data netwerk.
  #3  
Oud 13-11-10, 20:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouteronline55 Bekijk bericht
Beste Forumleden,

Zojuist iPhone 4 binnen gehad: prima apparaat. Zowel thuis als op mijn werk heb ik hem aangemeld op het Wi-Fi netwerk, wat prima functioneert.

Echter thuis zit de iPhone continu op het netwerk. Als ik de home toets indruk, staat er geen 3G, maar het Wi-Fi icoontjes bovenin. Op mijn werk is het zo dat wanneer ik de home toets indruk ik het 3G icoontje zie en binnen 1 tot 2 seconden verdwijnt deze en komt het Wi-Fi icoontje terug (en heb ik dus verbinding via Wi-Fi).

Dit gebeurt telkens als ik hem lock en unlock en ik heb het idee dat automatische processen (zoals het binnenhalen van mijn e-mail) via het 3G netwerk gebeurt en niet via de Wi-Fi (wat ik wel graag zou willen), omdat ik denk dat hij steeds terug schakelt naar 3G op het moment dat ik het toestel vergrendel.

DIt is vreemd want thuis doet hij dit niet.

Hoe zit dit bij andere? En is dit op te lossen?
Kan je volgens mij niks aan doen maar als je een iphone hebt dan moet je sowieso data hebben om te surfen dus dat kan toch geen kwaad?

En mocht deze altijd op Wi-Fi blijven staan dan gaat je batterij zeer snel plat zijn, het is een goeie zaak en normale zaak je Wi-Fi wegvalt dan .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 13-11-10 om 20:55.
  #4  
Oud 13-11-10, 21:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dit is normaal. Als het scherm uit is / toestel standby dan schakelt Wi-Fi uit ivm batterijduur.
Weet je dat zeker? Of roep je maar wat?

Wi-Fi gebruikt maximaal 100 mW zendvermogen (20 dBm volgens EN 300 328);
GSM/GPRS/UMTS/HSPDA gebruikt maximaal 2.000 mW zendvermogen;
De capaciteit van de iPhone 4 accu is 5.300 mAh;
Dat zijn harde technische feiten;

Neem nu je zakjapanner en reken jou stelling over de batterijduur nog eens na

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 13-11-10 om 21:25. Reden: Taelvauten
  #5  
Oud 16-11-10, 23:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Weet je dat zeker? Of roep je maar wat?

Wi-Fi gebruikt maximaal 100 mW zendvermogen (20 dBm volgens EN 300 328);
GSM/GPRS/UMTS/HSPDA gebruikt maximaal 2.000 mW zendvermogen;
De capaciteit van de iPhone 4 accu is 5.300 mAh;
Dat zijn harde technische feiten;

Neem nu je zakjapanner en reken jou stelling over de batterijduur nog eens na
Nou vertel jij dan eens waarom je denkt dat Wi-Fi uitgeschakeld wordt.
Natuurlijk roep ik zomaar wat; ik vermoed dat batterijduur de reden is, weet ik niet zeker, nee. Dat ga ik allemaal niet uitpluizen; ik trek een volgens mij voor de hand liggende conclusie.

Maargoed, komt ie dan toch: Had je er al aan gedacht dat de UMTS verbinding gewoon aan/actief blijft naast de Wi-Fi verbinding? Je wilt immers ook gebeld kunnen blijven worden... Dat is extra stroom dus, voor een extra chip/draadloze verbinding......

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-11-10 om 08:58.
  #6  
Oud 21-11-10, 21:15
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Ik heb sinds gister een nog raarder probleem: mijn iPhone gaat na het unlocken niet automatisch meer op het bekende Wi-Fi netwerk. Ik moet elke keer handmatig verbinding maken. Iemand een idee?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blijft vasthangen bij ontgrendelen. ruud198 iPhone algemeen 2 25-02-11 09:27
Probleem bij Ontgrendelen Dudesome Archief 2 09-11-08 10:20
Melding om simkaart te ontgrendelen elke keer bij opstarten Ivo9 Archief 4 11-05-08 18:25
Pas op met de Wi-Fi fix van ziphone ArB Wi-Fi 0 30-04-08 11:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.