iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 3G, 3G internet werkt niet, Wi-Fi wel? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/78549-iphone-3g-3g-internet-werkt-niet-wifi.html)

Thommes 26-11-10 15:06

iPhone 3G, 3G internet werkt niet, Wi-Fi wel?
 
Hallo iedereen,
Sinds kort (volgens mij na de update naar 4.2) heb ik een probleem met het internet van mijn iPhone 3G.

Zodra ik thuis ben (of ergens anders waar ik Wi-Fi kan gebruiken) is er geen probleem met het internet. Maar zodra ik Wi-Fi uitzet (of ergens ben waar geen Wi-Fi is) geeft hij wel aan dat hij op het 3G netwerk zit maar vervolgens werkt internet niet, whatsapp maakt geen verbinding, mail kan niet worden opgehaald etc.

Als ik nu naar mijn internetinstellingen ga zou ik volgens mijn provider (hi) bij het kopje "mobiel datanetwerk" gegevens kunnen invoeren (dit heb ik vroeger ook zo gedaan en toen werkte alles). Maar als ik nu naar het tabblad "netwerk" ga staat er bij Mobiele Data alleen maar een switch voor on en off maar kan ik verder niks instellen?

Heeft dit te maken met de update naar 4.2?

Alvast bedankt!

Cowley 28-11-10 13:01

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds die update :confused:

mail ophalen lukt echter wel maar andere apps krijgen geen verbinding met internet, behalve de Telegraaf app

wannes 28-11-10 13:32

hier juist hetzelfde .... ik zou geen abonnement hebben op mobiele dataservice ...

paulnet 28-11-10 15:26

Geen 3G, Wel Wi-Fi na update
 
Je moet de instellingen van je provider opnieuw ingeven.
Dat doe je als volgt:
instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk
Geef hier de instellingen van je provider in: bv. internet.proximus.be voor Proximus klanten

Cowley 28-11-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulnet (Bericht 606688)
Je moet de instellingen van je provider opnieuw ingeven.
Dat doe je als volgt:
instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk
Geef hier de instellingen van je provider in: bv. internet.proximus.be voor Proximus klanten

Hoe stel je dat in bij iOS 4.2 want bij mij staat alleen 'Mobiele data' met een aan/uit knop op die plek?

paulnet 28-11-10 16:44

Vlak Onder "mobiele data" vind je "Mobiel datanetwerk", aanklikken en je gegevens invullen bij: Mobile data, APN

febe 28-11-10 20:39

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Zojuist 4.2.1 op iPhone 3Gs gezet.
Nu geen 3G internet meer, maar ook in de settings niet meer de mogelijkheid deze handmatig in te geven.
Ik heb op het forum nog geen oplossing kunnen vinden.
Opnieuw opstarten heeft geen verbetering gebracht.
Iemand een idee?

apotheosis 28-11-10 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulnet (Bericht 606724)
Vlak Onder "mobiele data" vind je "Mobiel datanetwerk", aanklikken en je gegevens invullen bij: Mobile data, APN

Inderdaad.
Maar blijkbaar zijn er hier mensen die dus beweren dat ze dat kwijt zijn/Dat ze dit niet meer zien staan onder mobiele data?

Bizar.

De iphone herstellen zou dat mss het probleem niet kunnen oplossen? (maar ben je dan niet al je boeltje kwijt dan)??

aeh 28-11-10 22:27

denk dat ik hetzelfde heb op 3g geen internet meer met KPN, staat bovenin safari wapaccessdenied, en die instellingen die bij instellingen zou moeten staan ben ik ook kwijt, kijk maar :

http://img684.imageshack.us/img684/1852/fotonf.png

Uploaded with ImageShack.us

apotheosis 28-11-10 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 607031)
denk dat ik hetzelfde heb op 3g geen internet meer met KPN, staat bovenin safari wapaccessdenied, en die instellingen die bij instellingen zou moeten staan ben ik ook kwijt, kijk maar :

http://img684.imageshack.us/img684/1852/fotonf.png

Uploaded with ImageShack.us

Dit mag dus echt niet hoor, er is duidelijk ergens wat fouts gelopen en ik vind het zo vervelend ik jullie niet kan helpen.

aeh 28-11-10 23:17

ja goed balen, want de deur uit betekent geen internet meer :-(

bvanthiel 29-11-10 10:32

Instellingsmogelijkheid verdwenen..??

Nog geen mogelijke oplossing hiervoor?
Heet iemand al geprobeerd om te herstellen?

aeh 29-11-10 10:38

ja herstellen heeft ook niet geholpen

aeh 29-11-10 13:56

antwoord van mijn provider :

Waarschijnlijk heeft de gebruiker een software update uitgevoerd voor zijn
Iphone. Wanneer je deze update accepteert worden de APN instellingen
(toegangspunten internet) teruggezet naar de default instellingen, hierdoor
kan je geen data meer verbruiken. Ook de menu structuur is aangepast, het is
namelijk niet meer mogelijk om de juiste APN handmatig in te voeren.
Wij zijn druk bezig om een handleiding te maken waarin vermeld staat hoe je
dit probleem kunt verhelpen. Zodra de handleiding af is zal ik hem per e-mail
naar versturen. Onze excuses voor het ongemak.

bvanthiel 29-11-10 17:33

Bedankt voor je respons!
AEH..: is jouw provider oevallig ook KPN?
En.... wanneer verwacht je dan dat dit is opgelost...

Wel heel erg knullerig van Apple... Door een update heb je buiten de deur geen internet meer...

Waar heb jij je klacht ingediend?

aeh 29-11-10 19:50

ja KPN zakelijk. Krijg morgen een programma om te installeren en in de iphone te kunnen komen. Je moet dan nieuwe instellingen downloaden en later naar je iphone schieten. Maar blijkbaar was het voor onze tussenpersoon zo lastig, dat het mailtje dat ze stuurde om het op te lossen ook niet werkte, morgen hopelijk de oplossing. Door gewijzigde operator instellingen staat APN nu op default en is niet meer te wijzigen en dat blokkeert internet via 3G.

Vind dit echt een mega blunder, maar hoor weinig anderen hierover, ben toch niet de enige ?

Scallie 29-11-10 22:21

Heb Ben-sim er in zitten. Net geupdate naar 4.2 op m'n 3G omdat 3.1.2 rete traag geworden was. Snelheid is oke, maar instelling van apn is verdwenen... Lekker kl*te. Ga maar weer effe terug naar ook trage 4.1 tot dit gefixt is.

Cowley 30-11-10 04:11

Is het mogelijk om terug te gaan naar iOS 4.1 zonder al te veel problemen?

Ang 30-11-10 10:10

Heeft iemand misschien al de oplossing voor vodafone gebruikers?
Ik heb alles opnieuw ingesteld en hem zelfs uit gezet, toen ook nog een keer geprobeerd met vliegtuigmodus.......maar nee volgens mijn telefoon heb ik nog steeds geen internetabbonement!

Dus please als iemand de oplossing voor me heeft....

Thanx

dudethatsweet 30-11-10 14:28

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone 3G. Ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Die hebben mij doorgestuurd naar de technische dienst en hebben het probleem opgelost.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.