iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi telkens opnieuw starten? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/79307-wifi-telkens-opnieuw-starten.html)

stellaferox 05-12-10 15:29

Wi-Fi telkens opnieuw starten?
 
Hi,

Sinds kort merk ik dat nadat de iphone in standby modus gaat, ik telkens na het aanzetten Wi-Fi weer opnieuw moet opstarten. Dit was eerder niet zo en ik weet niet wat er veranderd is. Ik heb alle instellingen al een keer veranderd maar hij logt niet automatisch op het (bij mij thuis) aanwezige netwerk in. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit weer gebeurt?
Ik moet nu mbv Wi-FiFoFum telkens opnieuw starten. Dit doe ik met dit programma omdat dit het wachtwoord onthoudt.

Ideeen?

groet,

Marc
PS: iPhone 4, iOs 4.1

stellaferox 08-12-10 12:02

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem!

groet,

Marc

mvveelen 08-12-10 13:12

Kan het zijn dat je MyWi geinstalleerd hebt :) ? Haal die er eens vanaf en Wi-Fi wordt weer autmatisch opgepakt zodra je in de buurt van je (bekende) Wi-Fi komt.

iPho(w)ner 08-12-10 14:03

Probeer je netwerkinstellingen eens opnieuw in te stellen:

Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in> Herstel netwerkinstellingen

De eerste keer zul je je wachtwoord weer in moeten voeren. Kijken of het nu weer werkt.

mvveelen 08-12-10 14:07

Kijk nu eerst maar of je MyWi geinstalleerd hebt, want dit probleem wordt daardoor veroorzaakt. Als je MyWi niet erop hebt staan kun je altijd nog je nw.instellingen resetten.

chris1987 08-12-10 20:57

ik heb dus ook dat probleem.. bij mij is het alleen zo dat als ik de iphone weer uit standby haal... en bijv. whatsapp wil gebruiken.. dan zet ik de iphone op de vliegtuigstand.. en weer terug.. dan doet ie t weer..:S

Hahaowned 09-12-10 01:03

Mywi was bij mij ook het probleem: mywi deinstalleren en een hard reset (home+power knop ingedrukt houden) doen...

stellaferox 10-12-10 21:38

Wel, ik had geen MyWi en had de instellingen al gereset, zonder resultaat. Ik dacht dan ook maar eens MyWi te downloaden om te kijken wat dat was en wat gebeurt er.....?
Wi-Fi wordt weer automatisch gestart! Dus niet MyWi eraf halen maar erop zetten heeft het probleem opgelost.

Klimbim 19-12-10 10:36

hier precies dezelfde problemen...

Saar27 26-03-11 21:00

Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn iPhone4 gaat Wi-Fi er steeds af, nadat hij in de stand-by is geweest. We hebben hier ook de iPhone 3G, daar gebeurt het niet. De 3G heeft KPN als provider. Sinds ik de op de iPhone4 van KPN naar Vodafone ben gegaan, gaat Wi-Fi er steeds af. Ik kan dan alleen maar verbinding maken via Wi-Fitrak, niet via instellingen. Het rare is dat 's nachts blijft Wi-Fi meestal wel aan. Dan laadt de iPhone op. Maar als ik even wat heb bekeken, gaat het er weer af. Wie weet waar dit aan ligt??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.