iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/81063-draadloze-verbinding-wifi-valt-steeds-weg.html)

iheijnekamp 29-12-10 00:50

draadloze verbinding / Wi-Fi valt steeds weg
 
Er zijn al meerdere topics over draadloos innternet/Wi-Fi op de ipad maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem, vandaar dat ik deze vraag hier stel.
Ik heb in september mijn ipad gekocht en tot voor kort geen enkel probleem met mijn draadloze verbinding.
Maar sinds een kleine week valt de verbinding steeds weg. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: hard reset, Wi-Fi aan en uit, netwerk herstellen e.d., maar helaas tot op heden geen oplossing gevonden. Wie kan mij verder helpen?

Nb ik krijg de verbinding wel weer terug als ik Wi-Fi kort aan en uit zet, maar echt blij word ik hier niet van....

JornZ 29-12-10 12:25

Ik had hetzelfde probleem maar dan met mij iPhone 4. Het probleem zit waarschijnlijk bij je router en niet bij de iPad.

Ik heb een router waarbij ik de antennes kan verwisselen (een sweex lw310) en ik heb dus een van de standaard (2dBi) antennes vervangen door er een van 7dBi. Probleem opgelost. De iPhone liet zelfs bij de vorige antenne voldoende signaal zien, maar toch waren er telkens die onderbrekingen zoals je ook beschrijft die ik op kon lossen door Wi-Fi aan en uit te zetten. Als dit voor jou een optie is dan kan ik je dat echt aanraden, ik had voor 15 euro een betere antenne (sweex).

Wat je ook nog kan proberen is in de router instellingen een ander kanaal kiezen voor de Wi-Fi, het kan zijn dat je buren nu een ander kanaal hebben gekozen wat hetzelfde is als jij gebruikt of er in de buurt zit en dit levert ook verstoring op voor jou, zeker als zij een sterkere antenne hebben.

Een laatste optie is het verplaatsen van je router, vaak hangt deze in de meterkast of e.d. en dit is nou niet echt een bepaald goede omgeving voor het plaatsen van een Wi-Fi access point. De metalen onderdelen en wapening in de muren eromheen zorgen voor nogal wat demping. Dit is bij mij ook het geval, maar verplaatsen was voor mij geen optie, de sterkere antenne gelukkig wel.

iheijnekamp 29-12-10 14:33

Bedankt voor je reactie, maar het probleem is niet de router. Wi-Fi is stabiel op andere apparaten hier, en als ik op het draadloze netwerk bij vrienden inlog heb ik hetzelfde probleem en voorheen niet.....

[QUOTE=JornZ;620441]Ik had hetzelfde probleem maar dan met mij iPhone 4. Het probleem zit waarschijnlijk bij je router en niet bij de iPad.

ajongebreur 29-12-10 16:00

Reeds elders vermeld: bij mij was het net zo. PC's werkte prima, ook de iphone. Maar de ipad moest steeds aan en uit (Wi-Fi) worden gezet.
2 weken geleden een nieuwe router en nergens meer last van. Oude router werkt inmiddels bij iemand anders als een trein, maar die heeft geen ipad, wel laptop.
Misschien een harde reset van je router en alles opnieuw instellen (update firmware etc.)

iheijnekamp 30-12-10 00:59

Maar het blijft toch raar dat ie het 3 maanden gewoon goed heeft gedaan hier? Dan lijkt het niet logisch dat het aan de router zou liggen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 620531)
Reeds elders vermeld: bij mij was het net zo. PC's werkte prima, ook de iphone. Maar de ipad moest steeds aan en uit (Wi-Fi) worden gezet.
2 weken geleden een nieuwe router en nergens meer last van. Oude router werkt inmiddels bij iemand anders als een trein, maar die heeft geen ipad, wel laptop.
Misschien een harde reset van je router en alles opnieuw instellen (update firmware etc.)


ajongebreur 30-12-10 09:32

Ja het blijft gek, maar ik werd er gek van. Dus toch maar voor een airport extreme gekozen. Misschien kan je bij iemand anders thuis je iPad op wireless proberen. Als het daar wel goed gaat, is het toch iets in de router. Of ga even naar MacDonalds ( gratis internet).

iheijnekamp 30-12-10 10:59

Dat heb ik gedaan, bij vrienden thuis en daar heb ik hetzelfde probleem: steeds valt de verbinding weg....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 620781)
Ja het blijft gek, maar ik werd er gek van. Dus toch maar voor een airport extreme gekozen. Misschien kan je bij iemand anders thuis je iPad op wireless proberen. Als het daar wel goed gaat, is het toch iets in de router. Of ga even naar MacDonalds ( gratis internet).


Roald 30-12-10 14:19

Had hetzelfde probleem. Kon geen oplossing gevonden krijgen, gewoon netwerkinstellingen hersteld... niks. Nog een keer... niks. Ingelogd op de router... lease vernieuwd... niks. Maar na nog een aantal keer bleef de Wi-Fi verbinding wèl actief. Geloof dat het meer geluk dan wijsheid is, werkte daarna prima. Tot ik een keer m'n iPad (met tethered jailbreak) opnieuw opstartte en ik weer hetzelfde probleem had, weer wat gekloot met die instellingen en nu werkt 'ie weer...

Herman17 30-12-10 15:58

Heb dit ook geprobeerd. Maar nu accepteerd hij mijn wachtwoord niet meer. wat nu gedaan.

Finsend 31-12-10 21:14

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het vermoeden dat dit probleem zich voor het eerst voordeed na de update naar IOS4. Maar om nu een router van 160 euro te kopen voor een foutje van Apple... Dat gaat me toch wat ver.

tuxken 01-01-11 15:25

Hallo,

Ik heb eveneens hetzelfde probleem en het is NIET de router. Enkele keren per dag moet ik de Wi-Fi aan- en opzetten van de iPad.
Zeer vervelend.
Hopelijk word dit snel opgelost door een firmware update.

ajongebreur 01-01-11 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman17 (Bericht 620979)
Heb dit ook geprobeerd. Maar nu accepteerd hij mijn wachtwoord niet meer. wat nu gedaan.

Heb je je router gereset? Zo ja, is je wachtwoord waarschijnlijk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij sommige routers staat het ww onderop de router:wep...... bv. Probeer anders in te loggen op je router en dan een nieuw ww invoeren.

iheijnekamp 07-01-11 19:49

Wachtwoord is niet terug gezet. Ik ben wel blij dat anderen ook het probleem hebben. Ik wacht nog even af. Misschien heeft iemand nog de Gouden Tip?

Volgens mij had ik deze discussie trouwens in iPad hardware gezet omdat het echt een iPad probleem is en mijns inziens in deze categorie thuishoort?
Ik weet niet door wie deze discussie verplaatst is? Was wel handig geweest als ik daarover geïnformeerd werd want ik kon nu mijn eigen discussie niet meer terug vinden....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 621791)
Heb je je router gereset? Zo ja, is je wachtwoord waarschijnlijk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij sommige routers staat het ww onderop de router:wep...... bv. Probeer anders in te loggen op je router en dan een nieuw ww invoeren.


dance11 04-01-12 22:05

Ik geloof ook niet in routerproblemen
 
Alle hier in deze thread genoemde problemen herken ik op zowel mijn iphone 3gs, iphone 4s en ipad2. Ook bij mijn Schoonzus en Schoonouders ervaar ik dezelfde problemen. Zij ervaren dezelfde problemen overigens ook met hun iphones en ipads. De laptops en android telefoons van bekenden doen het allemaal wel goed in ons netwerk. Daarnaast heb ik ook de testen voor zowel de laptop als i-producten op dezelfde plek uitgevoerd. Verder heb ik zoals apple in zijn eigen forum aangeeft de WMM (Wireless Multi Media) Settings in de router aangezet. De hele configuratie is bij mij thuis al geruime tijd niet gewijzigd en voor de update naar IOS5 had ik (en mijn schoonfamilie) de hier beschreven problemen niet. Ga denk ik ook maar een link van deze thread naar Apple sturen.

pdjtehhs 05-01-12 13:54

4s 16gb Wi-Fi valt op ELKE router héél vaak weg! Opstarten lijkt alleen maar weer te lukken met VOLLEDIG opnieuw opstarten van 4s en dan compleet opnieuw inloggen op Wi-Fi; diverse routiers = zelfde probleem. Wie helpt? Dank alvast.

supreme81 26-01-12 17:05

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad 1 met iOS5.
Op mijn iPhone 4 geen probleem.

Iemand een oplossing??!
Word er gek van om de Wi-Fi steeds aan en uit te zetten.

JorritV70 08-03-12 15:43

Kan me hier helaas volledig bij aansluiten en heb het gevoed dat het erger wordt. Heb helaas wel het gevoel dat ik er thuis meer last van heb dan bij bv. mijn vader.

Maar als ik het zo lees nog steeds geen oplossing!!:mad:

EDIT: Heb de indruk dat het met de update naar 5.1 is opgelost.

Sugamilk 03-06-12 00:32

Ik heb er ook steeds last van, krijg het alleen terug als ik de hele router rest.
Zit mijn router mss niet op een te druk kanaal? Overigens hebben we op telefoons en Android tablet, pc, laptop wel gewoon Wi-Fi het betreft alleen m'n iPad en het probleem is nu si ds een week of 3.. Iemand enig idee?

FridgeNL 03-06-12 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sugamilk (Bericht 799495)
Zit mijn router mss niet op een te druk kanaal?

Dat zou best wel eens mogelijk kunnen zijn,ik gebruik inSSIDer om de netwerken te bekijken in mijn omgeving en daar heb ik mijn kanaal op afgestemd.

Sugamilk 03-06-12 10:25

Dan ga ik daar toch eens naar kijken en wat andere kanalen proberen, van dat programma heb ik nooit gehoord, dus weet niet hoe dat werkt. Thanks voor je reactie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.