iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone niet meer aan Airport??? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/81457-iphone-niet-meer-airport.html)

WDJ 03-01-11 20:03

Iphone niet meer aan Airport???
 
Sinds vanmiddag ziet mijn Iphone4 en de 3GS van mijn vrouw onze Airport niet meer. Onmogelijk om dus nog connectie te maken. Mijn Ipad, Macbook Pro en de MBP van mijn vrouw doen het nog wel prima!!! Allees de Iphones dus niet meer... Iemand enig idee??
Alvast bedankt voor jullie reactie.

King1987 03-01-11 20:05

Heb je iets veranderd aan de settings van de Airport? Zie je ze ook niet terug onder Airport Configuratie programma?

iWiefring 03-01-11 20:08

Sinds kort zie ik dat dus ook niet meer! Heel vreemd want normaliter heb ik dit altijd gezien, en aangezien ik geen jailbreak toegepast heb, en onze airport altijd gewoon normaal werkte, en m'n vader's Macbook Pro, mijn Toshiba Sattelite Pro, en m'n stiefmoeder's HP Invent zien allemaal gewoon de Airport, alleen de iPhone's van ons allemaal niet.

Ik: iPhone 3Gs 32GB Black
Vader: iPhone 4 32GB Black
Moeder: iPhone 4 32GB Black

Die van m'n vader en mij zijn niet voorzien van een sim-lock (neverlocked) en die van m'n stiefmoeder is voor zien van een vodafone lock.

WDJ 03-01-11 20:11

Nee, niks veranderd, geen updates, noch op de Iphone noch op de Airport... En de Iphones terugzien onder Airport Configuratie programma weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat werkt...

King1987 03-01-11 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDJ (Bericht 622659)
Nee, niks veranderd, geen updates, noch op de Iphone noch op de Airport... En de Iphones terugzien onder Airport Configuratie programma weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat werkt...

Wellicht moet je de de firmware van je airport eens updaten, er was laatst een update. Weet je wel hoe dat moet?

WDJ 03-01-11 20:17

Ja, die update heb ik keurig geinstalleerd (versie 7.5.2 toch?) Dat ging prima...
@Iwiefring: En je hebt het probleem nog steeds? Sinds wanneer hebben jullie dat?

iWiefring 03-01-11 20:17

2 Bijlage(n)
Zoals je ziet heb ik gewoon verbinding met de Wi-Fi maar is rechtsonderin het pijltje omhoog met het vierkantje verdwenen. En multitasking hetzelfde verhaal, zie foto's in bijlage.

@WDJ
Dit heb ik al sinds oudjaarsdag, toen was m'n vader muziek aan een kennis laten horen, toen zei ik: "dit kan ik ook". Vervolgens trok ik m'n iPhone uit m'n zak en zag ik dat het icoontje dus verdwenen was! (zie bijlage)

WDJ 03-01-11 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622665)
Zoals je ziet heb ik gewoon verbinding met de Wi-Fi maar is rechtsonderin het pijltje omhoog met het vierkantje verdwenen. En multitasking hetzelfde verhaal, zie foto's in bijlage.

Mijn probleem is echt dat de Iphone het hele netwerk niet ziet...

iWiefring 03-01-11 20:20

Dus je hebt helemaal geen verbinding meer met de Wi-Fi?

King1987 03-01-11 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622665)
Zoals je ziet heb ik gewoon verbinding met de Wi-Fi maar is rechtsonderin het pijltje omhoog met het vierkantje verdwenen. En multitasking hetzelfde verhaal, zie foto's in bijlage.

Dit is jouw probleem: Een ontbrekende AirPlay knop fixen | Appletips

Dat van de TS is een ander probleem ;) jij mist Airplay!

WDJ 03-01-11 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 622672)
Dit is jouw probleem: Een ontbrekende AirPlay knop fixen | Appletips

Dat van de TS is een ander probleem ;) jij mist Airplay!

Ik mis namelijk de AirPORT...
Raar verhaal dit, 3 compu's (waaronder een Ipad) die het gewoon doen, en allebei de Iphones doen het niet.. Wie o Wie?
Oh ja, alvast bedankt voor de hulp!

iWiefring 03-01-11 20:31

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 622672)
Dit is jouw probleem: Een ontbrekende AirPlay knop fixen | Appletips

Dat van de TS is een ander probleem ;) jij mist Airplay!

Even voor de duidelijkheid dit is gelukt, misschien heeft @WDJ dezelfde oplossing voor de bug, als hij dat eens probeert, misschien werkt het dan wel weer?

King1987 03-01-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622681)
Even voor de duidelijkheid dit is gelukt, misschien heeft @WDJ dezelfde oplossing voor de bug, als hij dat eens probeert, misschien werkt het dan wel weer?

Airplay en geen Wi-Fi hebben zijn 2 verschillende dingen....

iWiefring 03-01-11 20:34

Ja maar airplay werkt toch ook via een Airport of zie ik dit nu verkeerd..?

WDJ 03-01-11 20:48

Sorry jongens, het probleem blijft raar, maar de uberoplossing die (bijna) altijd werkt heb ik pas te laat geprobeerd. Airport uit- en weer aanzetten en voila, daar was ie weer... Bedankt voor alle reacties en inspanningen, maar hier kan een slotje op met mijn nederige excuses, ik had beter moeten weten...

King1987 03-01-11 20:52

LOL ;) kan gebeuren. Meestal zijn de oplossingen het simpelst, waar je niet meteen aan denkt!

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.