iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Edge, Wi-Fi enz uitzetten lukt niet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/8153-edge-wifi-enz-uitzetten-lukt-niet.html)

chonazz 25-02-08 16:08

Edge, Wi-Fi enz uitzetten lukt niet
 
Beste mensen,

heb na lang twijfelen toch maar een data abbo genomen. Zit meestal wel op een plek waar er Wi-Fi netwerk ligt, maar het gebeurde geregeld dat ik iets op moest zoeken, en gaan internet had.

Alleen krijg ik edge niet uitgeschakeld? Heb servicess.app, bossprefs en iToggle geprobeerd. Maar geen enkele van deze drie haalt het edge icoontje weg.

Ik heb een iPhone 1.1.3 gewoon via iTunes geupdate.

Iemand hier een oplossing voor?
Nu ik toch bezig ben, ik krijg locatie bepaling in google maps niet werkend.
Bij een softupgrade naar 1.1.3 (via dev team) was het zo dat je navizon of dat andere appje eerst moest draaien, en dat hij het dan wel deed. Maar dit was omdat er iets niet werd geupgrade met die softupgrade.
Nu heb ik de boel via iTunes naar 1.1.3 geupgrade. Maar plaatsbepaling doet het nog steeds niet?

Iemand hier een oplossing voor?

Groeten
Jonas

Domi 25-02-08 16:28

Ik heb zelf ook Bosspref draaien, werkt hier perfect, maar inderdaad het edge blokje blijft wel gewoon zichtbaar.
Zelf vind ik het makkelijk om als controle het weather icoontje of Safari even te openen, als alles uit staat geeft hij de melding geen verbinding oid.
Succes.

croiman 25-02-08 19:15

bsd subsystem moet hiervoor wel geinstalleerd te zijn, en dan je app, en dat zou moeten werken hoor.

vriesfde 25-02-08 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 70971)
Beste mensen,

heb na lang twijfelen toch maar een data abbo genomen. Zit meestal wel op een plek waar er Wi-Fi netwerk ligt, maar het gebeurde geregeld dat ik iets op moest zoeken, en gaan internet had.

Alleen krijg ik edge niet uitgeschakeld? Heb servicess.app, bossprefs en iToggle geprobeerd. Maar geen enkele van deze drie haalt het edge icoontje weg.

Ik heb een iPhone 1.1.3 gewoon via iTunes geupdate.

Iemand hier een oplossing voor?
Nu ik toch bezig ben, ik krijg locatie bepaling in google maps niet werkend.
Bij een softupgrade naar 1.1.3 (via dev team) was het zo dat je navizon of dat andere appje eerst moest draaien, en dat hij het dan wel deed. Maar dit was omdat er iets niet werd geupgrade met die softupgrade.
Nu heb ik de boel via iTunes naar 1.1.3 geupgrade. Maar plaatsbepaling doet het nog steeds niet?

Iemand hier een oplossing voor?

Groeten
Jonas

Als je baseband niet geupdate is naar 04.03.13_G werkt iLocate functie niet in GoogleMaps. Als je een 3.9 bootloader hebt kun je de baseband updaten, met een 4.6 BL (nog?) niet.

Cheers,

Frans

1B1 25-02-08 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 70971)
Beste mensen,

heb na lang twijfelen toch maar een data abbo genomen. Zit meestal wel op een plek waar er Wi-Fi netwerk ligt, maar het gebeurde geregeld dat ik iets op moest zoeken, en gaan internet had.

Alleen krijg ik edge niet uitgeschakeld? Heb servicess.app, bossprefs en iToggle geprobeerd. Maar geen enkele van deze drie haalt het edge icoontje weg.

Ik heb een iPhone 1.1.3 gewoon via iTunes geupdate.

Groeten
Jonas

Vreemd bij de 1.1.2 lukt het perfect met services app. andere niet geprobeerd. Zal me n iet verbazen dat het aan 1.1.3 ligt.
Zullen vast andere zijn die die kunnen bevestigen of ontkrachten.

Testen kan ik niet voor je mijn 1.1.3 iPhone heb ik maar aan de kant gelegd. Om erger te voorkomen. Wacht wel tot de berichten wat positiever zijn. 1.1.2 werkt tenminste goed.

croiman 25-02-08 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 71233)
Als je baseband niet geupdate is naar 04.03.13_G werkt iLocate functie niet in GoogleMaps. Als je een 3.9 bootloader hebt kun je de baseband updaten, met een 4.6 BL (nog?) niet.

Cheers,

Frans

als je upgrade naar 113 met itunes ga je baseband ook naar 04.03.13

vriesfde 26-02-08 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 71262)
als je upgrade naar 113 met itunes ga je baseband ook naar 04.03.13

Er is ook een post over baseband upgrading, waar ik ook anderen trof die niet met een 4.6 BL de baseband hebben kunnen upgraden...
Is het jouw wel gelukt dan? Ik heb nl ook een 113 restore gedaan via iTunes, maar de baseband werd niet ge-update.

Ciao,
Frans

Fizzy 26-02-08 23:56

als ik EDGE uitzet in services , springt hij gewoon weer aan wanneer ik naat het springboard ga.

Ik krijg dus altijd ( buiten wanneer ik Wi-Fi heb) het edge icoontje te zien...:confused:

Domi 27-02-08 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fizzy (Bericht 72008)
als ik EDGE uitzet in services , springt hij gewoon weer aan wanneer ik naat het springboard ga.

Ik krijg dus altijd ( buiten wanneer ik Wi-Fi heb) het edge icoontje te zien...:confused:

Heb ik ook altijd, alleen als ik probeer weather te updaten zegt ie "mislukt", dan weet ik iig dat edge niet actief is, met bossprefs werkt het perfect. Wat ik ook fijn vind aan bossprefs is, dat je ssh automatisch aan kunt laten gaan na reset, kan handig zijn.

croiman 27-02-08 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fizzy (Bericht 72008)
als ik EDGE uitzet in services , springt hij gewoon weer aan wanneer ik naat het springboard ga.

Ik krijg dus altijd ( buiten wanneer ik Wi-Fi heb) het edge icoontje te zien...:confused:

ook al staat edge (gprs) uit, het icoontje blijft altijd zichtbaar, omdat je wel gprs ontvangst hebt, maar daarom werkt hij niet, is simpel te testen, je zet je edge uit en Wi-Fi ook uit, en ga dan na safari of installer, dan zal hij zeggen "could not refresh of can't find de server" dan staat je edge ZEKER uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.