iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   E-mail versturen wel via 3G, niet via Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/83220-e-mail-versturen-via-3g-niet-via-wifi.html)

Paul_538 24-01-11 19:49

E-mail versturen wel via 3G, niet via Wi-Fi
 
E-mail versturen werkt niet als Wi-Fi is ingeschakeld (via 3G wel). Om e-mail te versturen moet dus telkens Wi-Fi gedeactiveerd worden. (Inkomende e-mail werkt wel via Wi-Fi).

Account is hccnet en online
Hostnaam smtp.hccnet.nl en smtp.online.nl
Identiteitscontrole is Wachtwoord (SSL uit)
Serverpoort 110

Extra smtp server ingesteld: smtp.gprs.t-mobile.nl, maar biedt geen soelaas.

Iphone 3GS - 4.2.1 - Geen jailbreak - T-Mobile sim

Helaas geen oplossing kunnen vinden via zoekfunktie op forum.

Heeft iemand een idee hoe e-mail verzenden/ontvangen zowel via 3G als Wi-Fi te kunnen laten lopen? Dank Bij voorbaat!

Groeten,
Paul

Paul_538 26-01-11 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paul_538 (Bericht 632567)
E-mail versturen werkt niet als Wi-Fi is ingeschakeld (via 3G wel). Om e-mail te versturen moet dus telkens Wi-Fi gedeactiveerd worden. (Inkomende e-mail werkt wel via Wi-Fi).

Heeft iemand een idee hoe e-mail verzenden/ontvangen zowel via 3G als Wi-Fi te kunnen laten lopen?

Dank aan alle lezers. Onvoorstelbaar dat ik blijkbaar de enige ben hierin (of dat het niemand boeit). Na een paar uren gepruts heb ik het voor elkaar.

Gr. Paul

colliehome 26-01-11 10:18

Mogen we dan ook weten hoe je het hebt opgelost? Of is je frustratie - dat men niet reageerde- zo hoog dat je dat niet zitten? Heb je er dan al eens aan gedacht dat je specifieke probleem misschien enkel bij jou voorkwam en dat met je het antwoord moest schuldig blijven. Liever geen antwoord dan een hoop onzin zou ik dan denken.

Robbbie 26-01-11 13:09

Beste Paul,

Ik heb hetzelfde probleem, kun je mij vertellen hoe je dit hebt opgelost?

Alvast bedankt!

iWiefring 26-01-11 13:46

Ik los dit soort problemen altijd op door via instellingen je account te verwijderen, en vervolgens opnieuw je mail in te stellen, heeft vooralsnog bij mijzelf altijd gewerkt, probeer dit eens?

Paul_538 26-01-11 22:45

@Colliehome: Het is geen frustratie, maar laat ons zeggen verwondering, mede in verband met de 10.000-en kwesties die hier in dit (mooie) forum voorkomen.
Mogelijk dat het doorgaans automatisch gaat bij de instelling van het e-mailaccount, bij mij blijkbaar niet.
En ook @Robbie: Op een (ander dan mijn huis) adres heb ik als extra smtp server (in dit geval @home) mail.home.nl erbij gezet met serverpoort 25. Dit werkt in ieder geval! Op ieder huisadres met Wi-Fi zou dit dus ook moeten werken, maar heb ik nog niet uitgetest. Je moet dus van de betreffende Wi-Fi plek weten welke provider (smtp adres) het daar betreft. Hopelijk werkt het.

Groeten,
Paul

Paul_538 01-02-11 00:24

Werkt helaas dus niet met HCCnet vanwege relaying toestanden e.d.

Gr. Paul


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.