//

wel vinkje, maar geen wifi icoontje of verbinding

wel vinkje, maar geen wifi icoontje of verbinding discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een 3GS met de laatste OS erop (4.2.1) en mijn phone is nog origineel, geen JB dus. Mijn vriendin heeft een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-01-11, 21:23
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard wel vinkje, maar geen Wi-Fi icoontje of verbinding

Hallo allemaal,

Ik heb een 3GS met de laatste OS erop (4.2.1) en mijn phone is nog origineel, geen JB dus. Mijn vriendin heeft een iPhone 4, net een week oud en deze is ook origineel.

Het probleem zit in het Wi-Fi van ons eigen netwerk.

Mijn iphone geeft geen Wi-Fi icoontje weer (waar normaal 3G vermeld staat) als ik mijn eigen wireless netwerk kies (Sitecom) en het juiste wachtwoord invoer. Er komt WEL een vinkje voor het netwerk te staan, maar krijg geen Wi-Fi icoontje/bereik te zien, er blijft 3G staan. Ik heb met mijn beide laptops WEL gewoon Wi-Fi (met hetzelfde wachtwoord, heb ik voor de zekerheid beiden opnieuw ingevoerd) maar op de iphone van mij noch op die van de iPhone 4 van mijn vriendin krijg ik het voor elkaar om ons eigen Sitecom netwerk actief te krijgen. Ik gebruik een WEP beveiligingssleutel... die zit op de '2e poort'... wellicht is dat het? Kan ik dat ergens in de iPhone aangeven, dat ie de tweede poort moet gebruiken ipv de eerste ofzo?

Het rare is dat als ik een ander draadloos netwerk selecteer dan krijg ik WEL dat icoontje te zien en het bereik. Dit betreft een Onbeveiligd netwerk waarschijnlijk van onze bovenburen, want boven heb ik perfect bereik, beneden niet en staat als "Default" omschreven in mijn iPhone.

Waar gaat het mis met mijn eigen netwerk in deze situatie?

Dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-11, 22:45
RUtalking2me RUtalking2me is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik deel dit probleem met je en ben haastig op zoek naar een antwoord... Iemand?
  #3  
Oud 05-02-11, 17:12
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

anyone? Ik heb helaas nog steeds dit probleem. Geen idee hoe ik dit moet oplossen / werkend moet krijgen.

EDIT: LOL. Ik heb net even ge-googled en vond op dit mooie forum iemand die zijn sitecom router beveiliging heeft verandert van WEP naar WPA2. Ik heb dit ook gedaan, en voila... het werkt!!!
dus er mag nu een lsotje op deze thread

Laatst gewijzigd door nouska1976; 05-02-11 om 17:34.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel verbinding maar geen internet Amber89 Wi-Fi 8 13-08-11 06:02
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 00:46
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 19:38
Wel Wi-Fi verbinding, maar werkt niet met Safari erwinKrol Wi-Fi 3 21-12-08 02:08
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.