iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Kom alleen op m'n Wi-Fi als ik de beveiliging er af haal (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/87206-kom-alleen-op-m-n-wifi-de-beveiliging-haal.html)

Apple740 21-03-11 00:11

Kom alleen op m'n Wi-Fi als ik de beveiliging er af haal
 
Iphone 3G + een net in gebruik genomen Thomson TG712 Wi-Fi modem/router (van Online).

Ik kan alleen met de iPhone op m'n Wi-Fi netwerk komen als ik de Thomson wagenwijd openzet (zodat de hele straat ook mee kan internetten ;) ). Zodra ik een encryptie inschakel, WEP of WPA/WPA2, dan kom ik er onmogelijk meer op. De iPhone ziet het netwerk nog steeds maar proberen ermee te verbinden middels het intikken van het wachtwoord resulteert in de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk".
Voor de zekerheid nog even hele makkelijke wachtwoorden gebruikt zoals A123456789 (zodat tikfouten vrijwel uitgesloten zijn) maar helpt niets. Telefoon een harde reset gegeven en tig maal de netwerkinstellingen gereset maar helpt ook niet.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Wel kunnen inloggen op een onbeveiligd netwerk maar niet als er beveiliging opzit?

Overigens, ik weet het wachtwoord van de buurman maar daar lukt inloggen ook niet. Lijkt dus puur aan de iPhone te liggen.

iphoneEd 21-03-11 08:34

Lees de beveiligingen handleiding nog eens goed door. Ik heb een FritzBox en als je daar de goede inlogcode van hebt kom je er ook nog niet in. Er zit nog een extra beveiliging op. nl. "Allow new devices" Deze moet nog een keer open staan en dam inloggen met goede wachtwoord. En dan kan je deze weer sluiten. Zo kan je apparaten nog steeds uitsluiten op je router die ook het goede wachtwoord hebben.
Misschien is dit de oplossing voor jou.
Gr. Ed.

barend02 21-03-11 09:31

JA IK OOK HOOR
als ik wpa2 gebruikt wil mijn aaifoon
geen Wi-Fi pakken
maar met wep geen probleem

en ik heb een apparaat dat wep niet pakt
erg leuk allemaal

Apple740 21-03-11 11:58

Overigens, als ik een rondje Google hierover en zie hoe veel problemen iPhone eigenaren met Wi-Fi hebben (zelfs met de iPhone4) dan ga je bijna denken dat Wi-Fi behoorlijk brak is op de iPhone.
Ik vermoed dat problemen ook nog eens onder water blijven omdat de mensen 3G kunnen gebruiken, Wi-Fi dus niet zo belangrijk vinden (zo was het bij mij, echter nu is het einde contract dus ga ik Wi-Fi gebruiken).

Vanochtend na een nachtje stand-by vond m'n iPhone zelfs helemaal geen Wi-Fi netwerken meer. Telefoon opnieuw opstarten en hup, hij vindt alles weer. Over brak gesproken...

Apple740 21-03-11 13:52

Ben inmiddels een stapje verder. Als ik de beveiliging van de Thomson een stapje opvoer, door in te stellen dat alleen nieuwe apparaten toegelaten mogen worden middels registratie (zgn. registratiemodus), dan kan ik met een WEP encryptie toegang krijgen met de iPhone.
WPA/WPA2 lukt (nog) niet, maar er zit in ieder geval iets van beveiliging op nu. Ik woon vlak naast een school en dan is beveiliging echt noodzakelijk anders zitten er continue 30 man op je Wi-Fi. :)

Apple740 22-03-11 01:03

Nog een keer van alles geprobeerd maar via WPA/WPA2 krijg ik geen verbinding, enkel met WEP lukt het.
Om via WEP verbinding te krijgen moest ik overigens 802.11b selecteren, de standaardmodus (802.11b/g) of 802.11/g lukt niet. En oh ja, automatische kanaalselectie moest uit. Handmatig gekozen voor kanaal 1.

Al met al dus een behoorlijke pain in the ass en veel gepuzzel geweest om uberhaupt verbinding te krijgen tussen mijn 3G en de Thomson, hopelijk hebben anderen in de toekomst nog wat aan deze info.

Purbo 27-04-11 13:56

Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb hetzelfde probleem en ben al veel te lang bezig maar kom er niet uit.
Ik heb een Linksys WRT54GH wireless g-router maar het lukt me niet om verbinding met mijn beveiligde Wi-Fi netwerk te maken met mijn Iphone.
Mijn laptop gaat moeiteloos, net zoals mijn mediacenter voor de tv en de smartphone (samsung galaxy) van mijn vriendin. Mijn desktop is bekabeld met mijn router.
Wanneer ik de beveiliging van mijn wireless netwerk haal kan ik moeiteloos de Iphone verbinden en werkt alles naar behoren.
Heb alles al geprobeerd, verbinding op WPA, WPA2, WEP en mac-adres toegevoegd maar het lukt maar niet. Ligt dit probleem volgens jullie bij mijn Iphone of bij mijn router en hoe zou ik dit mogelijk op kunnen lossen?

de Melding die de telefoon geeft is "verbinding met netwerk *mijn netwerknaam* niet mogelijk

Guest-20180925190238 27-04-11 14:47

Lees de onderstaande link eens aandachtig door:
Unable to connect to my linksys wi-fi router [Solved]

Purbo 27-04-11 15:25

Thanxx Timosha!!!
Ben er eindelijk uit via jou link. heb m'n router gereset en "Standard channel" veranderd naar kanaal 6, 2.437Ghz in plaats van auto of hoger.
ontvangst is nu een streepje minder geworden maar hij verbond gelijk! pfff en hier ben ik 3 maanden mee bezig geweest..!

Guest-20180925190238 27-04-11 15:49

Tot Uw dienst ;) Maar dit is wel een probleem van die Linksys router en niet van de iPhone.

Blijkbaar accepteer die Linksys alleen nieuwe connecties op 2.437 Ghz en dat is exact in het midden van de 2.4 Ghz ISM band.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.