iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi problemen thuis (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/87901-wifi-problemen-thuis.html)

meisje1971 30-03-11 15:41

Wi-Fi problemen thuis
 
Hoi mede forumgebruikers,

Genoeg topics over Wi-Fi en problemen thuis maar ik kom niet uit de antwoorden en blijf met mijn probleem zitten.

SInds twee weken heb ik een experiabox van KPN thuis en wil ik mijn Iphone draadloos op aanmelden. Dit is heel eventjes gelukt voor een uurtje of zo. Daarna ging hij zelfstandig weer over op 3g netwerk. Nu probeer ik sindsdien de telefoon opnieuw aan te melden maar dit lukt niet. Hij vindt het modem wel maar na invoeren van WPA/WPA2 code krijg ik de melding "kan geen verbinding maken". Mijn laptop werkt met dezelfde code wel draadloos. Wat is hier nu het probleem, wie kan mij helpen alsjeblieft ??

Thanks alvast

Yvette

pclahsen 30-03-11 16:35

Er zijn verschillende mogelijkheden:

1: Je Experia is zo ingesteld dat ie alleen je laptop toelaat. Dit staat ergens in de instellingen van je Experia setup, en dit wordt een zgn MAC address filter genoemd. Je zou dan het MAC address van je iPhone moeten toevoegen in deze setup. En dan weer opnieuw aanmelden.

2: er is een ander probleem en je kunt nu het volgende proberen, dit zijn allemaal verschillende oplossingen die je afgaat als de ene niet werkt:

a: iPhone echt uit zetten en dan weer aan en opnieuw proberen.
b: In Wi-Fi "dit netwerk vergeten" kiezen en opnieuw aanmelden.
c: Je netwerkinstellingen in je iPhone resetten en opnieuw proberen.
d: Werk je Experia software bij, resetten en alles opnieuw proberen.

succes, Pieter

XIII 30-03-11 16:41

Optie 1 is onwaarschijnlijk omdat ze voor 1 uurtje wel op het netwerk kwam.

King1987 30-03-11 19:12

 Verplaatst naar: Gprs-Edge-UMTS-HSPDA-Wi-Fi-Tethering

meisje1971 11-04-11 13:19

ben nog steeds bezig met dit probleem maar krijg het niet opgelost. Zo raar. Op meerdere Wi-Fi netwerken (bij mijn ouders, op mijn werk, bij vrienden) werkt de Iphone perfect draadloos alleen bij mij thuis niet. Heb de Iphone al eens uit en aan gezet, Wi-Fi netwerk laten vergeten en opnieuw aangemeld niets nada noppes. Is er nou niemand die dit probleem echt kan oplossen of is dit echt een probleem van mijn experiabox van KPN ? Heb nu ook de vraag uitstaan voor het KPN webcare, ben benieuwd. Maar als er andere mogelijkheden en oplossingen zijn dan hoor ik ze graag !!! alvast bedankt...

Pgaans 11-04-11 15:09

Ken iemand mij helpen met FaceTime
Ik en mijn dochter hebben alle bij een iPhone 4 alle bij Wi-Fi thuis,
Maar Face Time werk niet.

ballegooier 11-04-11 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 657602)
Er zijn verschillende mogelijkheden:

1: Je Experia is zo ingesteld dat ie alleen je laptop toelaat. Dit staat ergens in de instellingen van je Experia setup, en dit wordt een zgn MAC address filter genoemd. Je zou dan het MAC address van je iPhone moeten toevoegen in deze setup. En dan weer opnieuw aanmelden.
...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meisje1971 (Bericht 662735)
...
Is er nou niemand die dit probleem echt kan oplossen of is dit echt een probleem van mijn experiabox van KPN ? Heb nu ook de vraag uitstaan voor het KPN webcare, ben benieuwd. Maar als er andere mogelijkheden en oplossingen zijn dan hoor ik ze graag !!! alvast bedankt...

Tegen dit probleem liep ik ook eens aan bij een familielid die geen extra PC met zijn Wi-Fi kon verbinden. Uiteindelijk bleek het na lang zoeken ook het MAC filtering staan. KPN heeft nl. als slimme truuc dat ze voor 1 apparaat (lees: je laptop) ondersteuning bieden. Voor meer ondesteuning moet je betalen. En dat weigerden we, dus we waren erg blij dat we er zelf uit gekomen waren!

Dus: heb jij nu al gechecked of MAC adress filtering UIT staat op je ExperiaBox? Wij horen hier ook graag of een tip/antwoord geholpen heeft of niet! :)

Hoe?
Je moet via je webbrowser naar de modem software van je Experia Box (typ in het 'www' veld: 192.168.2.1 maar zonder www of http://)
meer info of hoe dat moetcomputerhandleiding.nl - experiabox-instellen, kpn, internetplusbellen, intsellingen, Wi-Fi, draadloos, reset, resetten
Het kan ook een ander IP adres zijn, je kunt het achterhalen via je Wi-Fi instellingen / status op je laptop. Daar staat een IP adres bij 'Gateway'. Die moet je intypen in je browser.
Vervolgens log je in met het wachtwoord 'admin' en ga dan naar 'MAC Address filtering' en zet die op uit.
Herstart zonodig (als dat niet al automatisch gebeurd) je ExperiaBox en probeer het nu nog eens op je iPhone.

ivo99 14-04-11 15:31

Wi-Fi probleem opgelost
 
Beste lezers,
Ik heb zoals zovele ook problemen gehad met Wi-Fi thuis, dan weer wel dan weer geen verbinding terwijl de laptops prima verbinding hebben.
Oplossing:(in ieder geval bij mij) ondanks dat de mac filtering uitgeschakeld was in de router toch het mac adres van de iphone ingevoerd en zodra ik op de knop drukte had ik meteen perfecte Wi-Fi verbinding (tot nu toe).
Wellicht werkt dit bij meerdere mensen, succes.

Anietje 23-04-11 11:53

Ik ga dat ook proberen.
Heb hetzelfde probleem.
Bedankt

ivo99 23-04-11 12:14

Ik heb inmiddels weer wat anders geprobeerd wat tot nu toe de beste oplossing is.
Ik heb de router terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld en sindsdien werkt het zoals het hoort. Altijd prima Wi-Fi verbinding met zowel de iphone als de laptops.

remundo7000 23-04-11 14:22

Ik neem aan dat alle mensen met problemen deze "reparatie" al hebben geprobeerd.
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn iphone.
Ik voeg hem voor de zekerheid toe omdat dit bij mijn vorige router, een Siemens Experia van KPN inderdaad, altijd werkte.

De router uitzetten;
10 minuten wachten;
de router weer aanzetten.

Het lag bij mijn experiabox altijd aan de router, en nooit aan de iphone!

Edit: 10 minuten is niet exact, kan wel korter,maar wel even een paar minuten uit laten staan.

Anietje 23-04-11 14:40

Ik heb maar in de router instellingen zitten rommelen.
Ik weet ook niet precies maar hij werkt nu voorlopig.

bwike1943 06-12-12 21:52

iphone en Xperiabox
 
Ik had precies hetzelfde probleem, na installatie van de Xperiabox en aanvankelijke goede Wi-Fi met de iPhone4, daarna regelmatig wegvallen van de verbinding terwijl de overige draadloze apparaten in huis gewoon verbonden bleven. Ik heb in de instellingen Start - Wlan settings - Wireless Mode gewijzigd van Mixed n, g en b naar Mixed n en g. Daarna meteen weer verbinding. Hopelijk was dat het en blijft dat nu zo.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2012 om 22:43 ----------

... te vroeg gejuicht. Ongeveer een half uur na mijn vorige post schoot mijn iphone weer uit uit de Wi-Fi verbinding terug op 3G! Moet maar nog iets anders gaan proberen.

Guest-20180925190238 07-12-12 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bwike1943 (Bericht 859071)
Ik had precies hetzelfde probleem, na installatie van de Xperiabox

Het is bekend dat er problemen kunnen zijn met een KPN Experiabox en iOS 6.x.x. Blijkbaar kan dat opgelost worden met een firmware update van de Experiabox.

bwike1943 07-12-12 12:27

Bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik met hulp van de klantenservice van KPN het uitzendkanaal veranderd in 11; dit stond volgens mijn scherm op 1, maar volgens KPN op 0, en dan blijft-ie zoeken en valt geregeld weg. Nu op 11 gezet dus en tot dusver lijkt dat goed te werken.

concordia13 28-01-13 21:19

Ook ik ben via klantenservice KPN geholpen. Op kanaal 13 ipv automatisch zoeken. ALs stroom uitvalt gaat de experiabox automatisch op kanaal: automatisch. Dan moet je deze dus weer terugzetten naar kanaal 13.

Op adresveld internet:192.168.2.254
inloggen/doorklikken/wachtwoord maken
WLAN
Settings
channel13

En toen had ik weer Wi-Fi.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.