//

email versturen via 3G lukt, maar via WiFi niet

email versturen via 3G lukt, maar via WiFi niet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb bij beide een account met 3g versturen is er niets aan de hand met wifi kan ik wel verzenden maar niets versturen op geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-06-11, 22:46
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb bij beide een account met 3g versturen is er niets aan de hand met Wi-Fi kan ik wel verzenden maar niets versturen op geen van beide accounts ben nu bezig om gmail te installeren dit schijnt wel te werken maar moet dit even uitzoeken.
Ben een weekend weg dus heb even geen tijd maar na dit weekend ga ik ermee verder.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-06-11, 07:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jen Bekijk bericht
Heb bij beide een account met 3g versturen is er niets aan de hand met Wi-Fi kan ik wel verzenden maar niets versturen op geen van beide accounts
...
Je kunt niet verzenden op beide accounts maar wel versturen op geen van beide accounts...?.?
  #23  
Oud 02-06-11, 10:47
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Hoe zie je eigenlijk, of de mail via 3G of via Wi-Fi, is verstuurd?? Ik heb VF en internet (thuis) van xs4all. Een mail-account op de telefoon van xs4all (geen imap). En alles doet het gewoon. Zowel thuis als ik via Wi-Fi verbonden ben en onderweg via 3G. (ook in het buitenland).
  #24  
Oud 07-06-11, 11:06
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Hoe zie je eigenlijk, of de mail via 3G of via Wi-Fi, is verstuurd??
...
(inkomende) Email wordt waarschijnlijk opgehaald via 3G (Wi-Fi gaat nl. uit in standby stand) maar verzenden doe je meestal niet vanuit standby. Dus als je het Wi-Fi icoontje ziet, wordt het verstuurd via Wi-Fi, wanneer je het 3G icoontje ziet (of GPRS) via het mobiele datanetwerk.
  #25  
Oud 07-06-11, 11:36
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb de oplossing gevonden.
Heb een gmail account aangemaakt en deze verbonden aan mijn beide andere accounts.
Kon dus eerst via Wi-Fi wel ontvangen maar niet verzenden op beide accounts (wel via 3g).
Kan nu dus wel met beide accounts verzenden met Wi-Fi via een omweg met gmail.
Blijf het wel raar vinden dat het met gmail wel lukt en mat Brabantnet en Het Net dus niet.
  #26  
Oud 25-08-11, 23:22
Jipjip Jipjip is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard Mogelijke oplossing voor mailen iPad iPhone via Wi-Fi

Eerst had ik ook daT probleem, had in de iPhone een hoofdserver en een andere smtp server voor Wi-Fi
Nu heb ik de hoofdserver toegevoegd bij de andere smtp servers en vervolgens de hoofdserver uit gezet, dus niet verwijderen. Hoe het kan weet ik niet maar het werkt bij mij
  #27  
Oud 14-10-14, 19:16
Saskia101 Saskia101 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard Simpele oplossing

De reden waarom het via 3G wel werkt, is omdat de ingestelde smtp server die de email verstuurt, dan overeenkomt met je internet provider. Via Wi-Fi zit je waarschijnlijk op een andere internet provider, waardoor je geen email kunt verzenden, maar wel ontvangen. Ik heb dit probleem opgelost door een algemene smtp server in te stellen, eentje die op ieder netwerk werkt.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 21-10-14 om 14:19.
  #28  
Oud 15-10-14, 01:41
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik hoop dat jouw antwoord na ruim 3 jaar alsnog de oplossing biedt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail versturen lukt niet via 3G, maar wel via Wi-Fi dijklarg Wi-Fi 6 11-11-14 22:26
Onbeperkt internet, maar toch kosten? En e-mail versturen lukt niet meer martijn1108 Odido (T-Mobile) 6 22-02-11 11:02
email versturen lukt niet altijd Proximus Maaiketoech Proximus 0 01-01-11 13:26
Kan geen email versturen via Wi-Fi in buitenland arcovandermeij Wi-Fi 4 25-10-10 15:08
email versturen via Wi-Fi lukt niet naar .mac trainman.eu Wi-Fi 0 05-10-09 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:56.