//

speedtouch modem kpn

speedtouch modem kpn discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn Iphone logt in op het wifi van de speeptouch modem maar kan niet internetten wat kan ik hieraan doen...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-03-08, 16:59
Russ Pulles Russ Pulles is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard speedtouch modem kpn

Mijn Iphone logt in op het Wi-Fi van de speeptouch modem maar kan niet internetten

wat kan ik hieraan doen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-08, 17:24
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

 Verplaatst naar: Wi-Fi

Ten eerste in het goede subforum plaatsen. Maar wat heb je al geprobeerd? Is het Wi-Fi van je modem beveiligd? WEP, WPA, mac-adres?? Geef eens wat meer informatie, want zo ben je natuurlijk moeilijk te helpen.
  #3  
Oud 08-03-08, 21:41
Russ Pulles Russ Pulles is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

ER zit een gewoon een wpa wachtwoord op. Een andere plaats waar ik internet gaat het via de airport dit werkt prima
  #4  
Oud 08-03-08, 22:18
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Russ Pulles Bekijk bericht
Mijn Iphone logt in op het Wi-Fi van de speeptouch modem maar kan niet internetten

wat kan ik hieraan doen
Aan de hand van welke bevindingen kom jij tot de conclusie dat de Iphone wel op de Speedtouch modem inlogt?

En heb je er een router tussen? De speedtouch is waarschijnlijk van je internet provider. Of heb je een modem en router in 1?
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
  #5  
Oud 09-03-08, 11:00
Russ Pulles Russ Pulles is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

De modem is met router in 1
Na het invoeren van het wpa wachtwoord geeft de iphone verbinding en verbinding sterkte aan dmv het wi-fi tekentje
  #6  
Oud 09-03-08, 13:26
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Welke firmware op je iphone? dit is belangrijke info.

Check in ieder geval of je DHCP server in je router aan staat op automatisch vernieuwen.
  #7  
Oud 19-03-08, 15:05
Oranje Oranje is offline
• iOS 3.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 15
Standaard Wel verbinding met de router maar geen internet

Beste Forum leden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een iPhone (1.1.3 8Gb) en loop tegen een bekend probleem aan. Thuis heb ik een KPN router (experia box --> Speedtouch 780) die via een WEP sleutel beveiligd is. Via een wachtwoord krijg ik toegang tot de router, maar vervolgens krijg ik geen verbinding met het internet (kan de server niet vinden).

Met mijn beperkte technische kennis heb ik de tips op het Forum doorlopen maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen aan de gouden tip.
  #8  
Oud 03-04-08, 00:35
robmaas robmaas is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: texel
Berichten: 6
Standaard

ik heb hetzelfde probleem. Wel verbinding met de speedtouch 780, zelfs met het goede ip adres en dergelijke, maar ik kan niet internetten. Ik heb zelfs in overleg met de helpdesk van de leverancier (Thompson) nog geprobeerd om het kanaal van de router te veranderen (geprobeerd kanaal 1, 4, 6 11 en 13), maar geen resultaat. Ik kan vrijwel overal Wi-Fi krijgen, met succes. Behalve bij deze router. Het lijkt erop dat hij niet geschikt te krijgen is voor VS Iphones. Tenzij iemand een oplossing weet?
  #9  
Oud 03-04-08, 09:41
Philro's schermafbeelding
Philro Philro is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik heb sinds 3 dagen nu een nieuwe router modem ( je raad het al ) een speedtouch 780i. Sindsdien ook geen verbinding mogelijk hiermee en op andere locaties wel. Ik kan ook gewoon met Winscp werken thuis met mijn computer en iPhone echter met deze modem helemaal niets. Uiteraard allerlei variaties geprobeerd, maar tot nu toe (nog) geen resultaat. Ook ik hoor het graag!
__________________
iPhone 4 Jailbreak!
  #10  
Oud 03-04-08, 19:30
zdam1234 zdam1234 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Zelfde problemen hier met een 1.1.4 8gb. vreemd is wel, dat ik in het begin een aantal dagen wel heb kunnen internetten via de experiabox van kpn. maar kom er nu niet meer op, heb wel verbinding met mn modem.


Edit;

wijzig de beveiligings instelling van je experiabox van wpa2 naar WEP, dan werkt het vlekkeloos,

Laatst gewijzigd door zdam1234; 03-04-08 om 23:31.
  #11  
Oud 04-04-08, 13:58
Luutn Luutn is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik zit hier met een zelfde probleem. Heb 2 8Gb iPhones uit de USA. 1 werkt prima op mijn ExperiaBox van de KPN(WPA/WPA2 beveiliging), de andere voor geen meter. Dus voor zover kan ik niet zeggen dat het per definitie aan de experiabox ligt, want de ander werkt prima.
Ik krijg geen goed IP-adres toegewezen van de DHCP server van de experiabox. Ik krijg het volgende IP 169.254.61.235 zover ik weet betekend dat dus dat je helemaal geen adres toegewezen krijgt van de server. Nu heb ik dit statisch veranderd in een IP dat zou moeten werken inclusief de juiste gateway, DNS, subnetmask etc. Nog steeds geen verbinding.
Zijn er anderen die het zelfde probleem hebben als ik / er een oplossing voor gevonden hebben?

Laatst gewijzigd door Luutn; 04-04-08 om 14:02. Reden: wat extra info toegevoegd
  #12  
Oud 08-04-08, 16:47
Kurupt Kurupt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

Problemen als dit met een Thomson router komt vaker voor. Het beste kun je dan je router helemaal rebooten. (Let wel op dat als je internet plusbellen gebruikt je modem vanzelf na een koude start eerst 1 of 2 keer reboot (afhankelijk van type en plek waar je zit). Zodra deze dan gereboot is probeer dan de instellingen als SSID en WPA sleutel te veranderen. Probeer dan nog een keer verbinding te maken. Vaak moet het dan lukken.
  #13  
Oud 11-04-08, 08:38
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik kon in het begin bij mij zonder probleem op internet maar na enkele dagen erkende mijn iphone 1.1.4 wel de speedtouch 780 maar kon geen verbinding meer maken met internet.Ik heb mijn probleem kunnen oplossen door gewoon de verbinding met de router te verwijderen in de Iphone(vergeet dit netwerk icoontje). Opnieuw de Iphone laten zoeken naar netwerk,terug de speedtouch selecteren en mijn probleem was opgelost.
  #14  
Oud 23-07-08, 11:45
Philro's schermafbeelding
Philro Philro is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Standaard

Jahoe, ik kan weer internetten via Wi-Fi met mijn speedtouch 780!!!!
Sinds twee maanden heb ik een speedtouch 780 (zie eerder in dit topic) vanf dat moment dus ook geen verbinding meer mogelijk zoals ik begrijp zovelen met m'n iPhone. Ik kreeg steeds meer problemen met mijn draadloze verbinding met mijn laptops. Toch weer de Kpn gebeld en zojuist een monteur geweest, die er na 1,5 uur achter kwam dat niet de juiste software was geïnstalleerd bij deze router. Hij was godzij dank dit deze week nog een keer eerder tegengekomen bij een klant.
DUS TIP BIJ DEZE, LAAT DE KPN CHECKEN OF ER DE JUISTE SOFTWARE IS GEÏNSTALLEERD BIJ UW ROUTER!!! DIT SCHIJNT VEELVULDIG TE GEBEUREN VANWEGE EEN VERKEERDE NIEUWERE VERSIE!!
Bij mij werkt het in ieder geval weer! Jullie succes.
  #15  
Oud 23-07-08, 13:53
Iphone-Newbe Iphone-Newbe is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den-Bosch
Berichten: 27
Standaard

Even als toevoeging. Voor de Speedtouch is de Firmware makkelijk zelf te downloaden/Updaten dus zou daarvoor geen dure kosten maken bij de KPN.
  #16  
Oud 02-08-08, 14:48
Mars666 Mars666 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard Speedtouch 780 en iPhone

Vandaag ( 02-08-08 ) contact gehad met div. KPN.Speedtouch.T-Mobile..
Zelfs bij speedtouch hebben ze geen oplossing voor het probleem dat de iPhone 3G wel contact maakt met de speedtouch 780 maar alleen lokaal contact maakt .......als iemand iets weer weet hoor ook ik het graag
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dringend: Wi-Fi probleem Speedtouch ChielvanIeperen Wi-Fi 7 21-09-10 00:27
Kan geen verbinding maken met Speedtouch modem - Wi-Fi NPE Wi-Fi 19 22-01-10 07:33
Wi-Fi via kpn speedtouch modum??? rwmacfan Archief 4 11-11-09 20:02
Verbindings problemen met KPN Speedtouch NRGPhoenix Wi-Fi 1 03-05-09 09:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.