iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi ontvangst iPhone 4 Wit slecht (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/90734-wifi-ontvangst-iphone-4-wit-slecht.html)

iTonyVos 10-05-11 15:05

Wi-Fi ontvangst iPhone 4 Wit slecht
 
Sinds een paar dagen een iPhone 4 wit, nu is mijn Wi-Fi ontvangst zeer slecht, zie onderstaande foto van mijn iPad en iPhone.

Mijn vriendin heeft een zwarte iPhone 4 en heeft nergens last van

Iemand hier een verklaring voor?:confused:

http://94.100.125.13/1303000001-1303...20_6_J2Z_.jpeg

thk1982 14-05-11 16:44

ik heb er ook last mee , bij mij ziet hij wel alle wireless netwerken om me heen maar verbinden lukt gewoonweg niet. heb meerdere wireless geprobeerd waarvan ik de pin weet. maar het lukt niet , misschien gewoon weer een iphone4 WIT foutje?

alvani 14-05-11 17:39

Bij mij werkt Wi-Fi prima. Net zo goed als bij de zwarte iPhone 4 die ik had.

iTonyVos 14-05-11 18:58

Ik wacht tot een update, is het daarna niet weg gaat hij retour naar Apple

Wim_ 14-05-11 19:08

Ik merk ook geen verschil met de zwarte...

vondutchx 19-05-11 16:57

Ik heb een wit frontje zelf op mijn iphone gezet, en heb hetzelfde probleem met Wi-Fi. Ben ook naar een oplossing aan het zoeken.

Ramonius 24-08-11 00:15

@ iTonyVos

Heb je toevallig intussen al een oplossing gevonden? Of heb je em toch teruggestuurd?

iLadyGaGa 26-08-11 17:04

Ik heb de laatste tijd ook heel slechte verbinding...
Na de jailbreak van 4.3.5 begon ik het te merken.

kevinvw 29-08-11 10:52

Ik heb er ook last van! Van de 1 op het andere moment, is het Wi-Fi bereik heel slecht. Alleen dichtbij de router kan hij connecten... Vroeger deed hij het perfect! Hier 4 iphones in het huishouden en alleen die van mij heeft er last van. Ook op de universiteit kan hij het niet waarmaken. Nu heb ik de antenne van mijn moeder verwisseld, met mijn eigen. En het probleem blijft bestaan, terwijl die van mijn moeder met mijn antenne het perfect doet. Het is dus duidelijk niet de antenne die kapot is...

Ramonius 29-08-11 11:05

Het is erg dubieus allemaal. Het lijkt erop dat dus ook de zwarte iphone 4 het probleem heeft.

@ kevinvw: Vreemd dat de antenne switch niks uitgehaald heeft. Je zou zeggen dat er dan niet veel meer over blijft...

Ik heb mijn witte 4 onlangs ter reparatie gestuurd vanwege ditzelfde euvel. 3G bereik is matig in huis dus als Wi-Fi dan ook nog eens niet normaal werkt...

Ben errrrg benieuwd wat er uit de test komt!

maureeen 29-08-11 11:56

Ik heb mijn witte iPhone 4 nu een aantal maanden en Wi-Fi doet het heel goed.. Alleen de telefoonverbinding (die streepjes) staan meestal maar op 1 of 2 streepjes.. Heeel af en toe op 4 of meer..

Ramonius 29-08-11 15:00

Ook dat 'kan' aan de hardware liggen maar heeft hoogstwaarschijnlijk meer met de dekking van het telefoonnetwerk te maken. Op de ene plek is deze beter dan de andere. Vooral binnenshuis is het vaak iets minder goed dan buiten bijv.

Daarnaast is er ook nog het stukje "Death Grip" natuurlijk ;)

kevinvw 30-08-11 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramonius (Bericht 702901)
Het is erg dubieus allemaal. Het lijkt erop dat dus ook de zwarte iphone 4 het probleem heeft.

@ kevinvw: Vreemd dat de antenne switch niks uitgehaald heeft. Je zou zeggen dat er dan niet veel meer over blijft...

Ik heb mijn witte 4 onlangs ter reparatie gestuurd vanwege ditzelfde euvel. 3G bereik is matig in huis dus als Wi-Fi dan ook nog eens niet normaal werkt...

Ben errrrg benieuwd wat er uit de test komt!


Precies, dat dacht ik dus ook! Je zou haast zeggen dat het in de software zit, maar heb hem ook al vaak genoeg gerestored...

Ramonius 30-08-11 11:14

Heb je nog garantie op het toestel? Dan zou ik em zeker op laten sturen.

Dan ben ik erg benieuwd wat ze ermee gaan doen als het geen hardware probleem blijkt te zijn. Misschien krijg je dan wel een nieuwe/refurbished.

kevinvw 02-09-11 13:17

Ik repareer iphones als werk, dus heb hem natuurlijk zelf opengemaakt, dus mijn garantie is vervallen... Maar binnenkort ga ik toch voor de iphone 5, dus moet het nog maar even een maandje uithouden met beperkt Wi-Fi;)

Ramonius 16-09-11 11:54

Oke mijn iphone is na 3 weken terug van reparatie.

Ze hebben em omgeruild voor een nieuwe of refurbished toestel (nieuw maar dan getest) en de Wi-Fi werkt uitstekend!

Wat me wel opvalt is dat er in de brief staat dat er de nieuwst beschikbaar software op is gezet. Tot mijn verbazing staat er dus 4.3.3 op! terwijl 4.3.5 de nieuwste is.

Toch een software bug in 4.3.5?!

Douska 21-09-11 18:23

Ineens geen Wi-Fi meer.
Mijn zwarte iphone 4 van een halfjaar oud heb ineens geen Wi-Fi meer. Al eerder viel hij eens weg maar dacht dat dit weleens kon. Maar als ik nu opstart dan heb ik 2 tellen Wi-Fi streepjes staan en weg is het. Ook als ik bel komen de streepjes netjes tevoorschijn. Maar leg ik neer weg zijn ze en mag ik naar het rondje staren.
ik vind dat het een grote miskoop is heel de iphone, zoveel geld en dan niet tevreden.
als hij opgestuurd gaat worden ben je hem gelange tijd kwijt, en dat kan ik niet missen.
Wat moet ik doen voor dit geval.

Ramonius 28-09-11 10:47

@ Douska,

Wat je omschrijft is inderdaad wel vreemd. Ik zou het alleen niet op de iphone in z'n algemeen afschuiven, het is in de meeste gevallen een individueel probleem.
Als ik je probleem zo lees lijkt het alsof er iets met het antenne gedeelte aan de hand kan zijn. Heeft hij geen klap gehad?
Welke iOS heb je er verder op staan? Heb je een update gehad?

In het uiterste geval zou ik em sowieso op laten sturen als ik jou was, want je hebt nog garantie. Nadeel is dat je em waarschijnlijk een paar weken kwijt bent, voordeel is dat je daarna weer een werkend toestel hebt en misschien zelfs wel een nieuwe.
Je kunt bij je provider waar je em door laat opsturen wel een leentoestel krijgen.

iClaudia 18-10-11 15:35

Heb er geen last van met mijn iphone 4 wit. Ik heb ook de zwarte iphone gehad. Wel merk ik dat de witte iets slechtere foto's maakt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.