iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Gebruik van Wi-Fi op Fontys Hogescholen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/9136-gebruik-wifi-op-fontys-hogescholen.html)

Ray 11-03-08 14:00

Gebruik van Wi-Fi op Fontys Hogescholen
 
Aangezien ik geen gebruik meer maak van 3G met mijn N95, wil ik graag op mijn school gebruik maken van het Wi-Fi-netwerk met mijn iPhone. Alleen kan ik niet inloggen. Iemand toevalling ervaringen mee en een oplossing voor mij?

Gr Ray

signs2007 11-03-08 14:10

Misschien maken ze gebruik van het 802.1x protocol of iets dergelijks.
Neem anders even contact op met de helpdesk van je school.

apache4u 11-09-08 19:03

Even dit draadje omhoog halen.
Iemand ervaring met de Iphone 3G op het fontys netwerk ?
Ik kom er niet op.. krijg wel netjes het certificaat te zien en accepteer dat dan ook...dan blijft ie hangen op "joining fontysWPA" ..

vdvorst 21-10-08 10:54

Is hier al antwoord op? zit met hetzelfde probleem...

macbofh 21-10-08 11:02

Op mijn school heb ik verbinding kunnen maken met de iPhone Configuratie Utility. Misschien werkt dit ook op jouw school.

www.hva.nl/documenten/its080828-installatiedocument-iphone20.pdf

vdvorst 21-10-08 11:16

Ehm, de hele utility werkt hier niet... dus dat is het niet...

Jammer, misschien iemand anders?

Edit: gevonden! wpa beveiliging (bedrijfsniveau)
dan kun je pcn en wachtwoord invullen.

Dan krijg je het certificaat al te zien, maar verbinden lukt niet... :(

vdvorst 24-10-08 13:11

Echt niemand? :(

sanderdenhaag 25-10-08 19:18

Ik ben morgen op school, en wilde morgen gaan proberen in te loggen via mn iphone... Heb jij een wachtwoord voor me? (fontys bedrijfshogeschool, mollergebouw tilburg)

greets, Sander

vdvorst 26-10-08 11:36

Wachtwoord is per persoon verschillend, dat geef je namelijk zelf aan ;)
Dat hoort bij je studentnummer.

Er is niet 1 wachtwoord...
Normaal krijg je zo'n certificaat, en in windows een melding waarbij je gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen (verbinden fontys --> certificaat --> verbinding)

Bij de iphone kun je via bedrijfsbeveiliging dit ook krijgen, dan krijg je ook dat certificaat, maar verder komt het niet...

nielss 27-10-08 19:11

nu heb ik ook vraagje,
zit ook op de hva dus dit is heel mooi.
snap alleen 2 dingen niet :S
hoe mail ik m naar me iphone? (als ik op deel klik gaat ie naar mac mail ofzo, wil gewoon met hotmail)
en wat is het emailadres van me iphone?

vdvorst 27-10-08 20:42

In je mailinstellingen kun je kiezen wat voor mail je wilt. Daarbij kun je gmail selecteren (hotmail niet, daar heb je een app voor nodig)

Het emailadres van je iphone?

nielss 27-10-08 20:44

ik heb wel de app mboxmail op me iPhone of bedoel jij app voor op me mac?
en ik zie nergens dat ik gmail kan selecteren op me mac.
had hem trouwens via hotmail gedaan maar dan ziet hij het niet als bijlage (dat config bestandje)

korrel 27-10-08 22:42

ik zit zelf op Fontys Hogescholen R1 in Eindhoven, je hebt daar 2 netwerken , fontysWPA en Fontys. bij 1 van de 2 kun je gewoon je fontys username + password gebruiken die ook gebruikt voor inloggen op een systeem. je krijgt dan een melding van je iphone dat je certicaat moet accepteer, heb je dit gedaan dan zit je op Wi-Fi ....

Misschien is het per fontys anders geregeld ..


ikzelf gebruik hotmail niet meer ,ik heb mijn hotmail naar gmail door laten sturen door hetvolgende truukje : https://forum.iculture.nl/f18/i...s-truukje.html vervolgens heb ik mijn gmail op de iphone ingesteld ..

S.A.F 30-10-08 16:57

Voor zover het van toegevoegde waarde is. Fontys Tilburg gebruikt inderdaad het 802.1x protocol.

Met firmwareversies 1.x werkte dat sowieso niet. Met 2.x biedt de iPhone ook ondersteuning voor 802.1x protocols. Wellicht dat het dus nu wel mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe.

Bovendien zit je nog met die verrekte licentie volgens mij. Ik heb in ieder geval de hoop opgegeven. Het lijkt zo simpel als je het netwerk selecteert en je "alleen" een wachtwoord in moet vullen...

vdvorst 30-10-08 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door korrel (Bericht 210459)
ik zit zelf op Fontys Hogescholen R1 in Eindhoven, je hebt daar 2 netwerken , fontysWPA en Fontys. bij 1 van de 2 kun je gewoon je fontys username + password gebruiken die ook gebruikt voor inloggen op een systeem. je krijgt dan een melding van je iphone dat je certicaat moet accepteer, heb je dit gedaan dan zit je op Wi-Fi ....

Misschien is het per fontys anders geregeld ..


ikzelf gebruik hotmail niet meer ,ik heb mijn hotmail naar gmail door laten sturen door hetvolgende truukje : https://forum.iculture.nl/f18/i...s-truukje.html vervolgens heb ik mijn gmail op de iphone ingesteld ..

Ik zit ook in Eindhoven... (R3/4) daar is verder gewoon hetzelfde netwerk.
Ik heb inderdaad via wpa proberen te verbinden, maar ik krijg toch alleen het fontys netwerk gevonden.

misschien kan ik eens handmatig fontyswpa intikken ;) dat certificaat heb ik wel ooit gekregen, maar verbinden lukt dat niet..

Yzord 30-10-08 17:30

Als je netwerk TTLS gebruikt en laptops kunnen met Securew2 connecten aan het netwerk moet je het volgende eens proberen:

Citaat:

Het proggie heet "iphone configuration web utility"
Als je dat hebt geinstalleerd moet je de volgende stappen doorlopen:
(het programma werkt via je browser, er verschijnen geen icoontjes ofzo!)

Browser http:/localhost:3000
Login met uid:admin pwd:admin
Tab Wi-Fi
SSID=han
Security type: WEP Enterprise
Protocols -> Accepted EAP types TTLS
Authentication --? Inner Authentication PAP
Trust --> Allow trust Exceptions

Export profile jehebt nu een xxx.mobileconfig file Deze mail al je naar je iphone en start deze op je iphone/itouch
Succes

dj-j 30-10-08 17:49

Heeft iemand misschien ook ervaring met het netwerk van saxion enschede, Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in gevoerd heb kom ik ook bij een certificaat, als ik dat accepteer blijft ie hangen bij verbinden saxion netwerk

misterxx2 19-11-08 13:25

Ik zelf zit dus ook in R3/R4.
Heb wel me Fontys mail op me iPhone. Maar het netwerk krijg ik hier nog niet aan de praat. Nog steeds bij niemand enig idee hoe?

vdvorst 25-11-08 14:56

Werkt inmiddels ja ;)

Daarbij moet je als internet fontyswpa kiezen (ipv fontys)
Dan krijg je een scherm waarbij je gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen.

Certificaat accepteren en klaar :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.