iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi kostenloos??? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/91403-wifi-kostenloos.html)

dais_k 20-05-11 17:28

Wi-Fi kostenloos???
 
Misschien nogal domme vraagf:confused:
Maar heb net een Iphone, en ben niet zo thuis in het internetten op mobiel.
Ik kan het zo ook nergens direct vinden met de zoekfunctie op het forum.

Ik kan dus switchen tussen 3G en Wi-Fi internet.

Als ik het goed begrijp, is Wi-Fi (hotspot of thuis met draadloos netwerk)
gratis???? maw, dat internetgebruik gaat NIET van mijn vodafone abbo af???

Er staat welliswaar onbeperkt internet, maar het heeft desondanks wel een max van 1G.
Ik heb geen flauw idee, hoeveel je verbruikt tijdens het internette, en zit niet te wachten op een torenhoge extra rekening.

Daarom graag antwoord of ik gratis internet, als ik via Wi-Fi verbonden ben?
Als extra vraag, bij welke vorm is de prestatie van internet beter?

Greetz,
Dais

XIII 20-05-11 19:42

Of Wi-Fi gratis is hangt af van je abonnement en de locatie van de Wi-Fi hotspot.

Voorbeeld: T-Mobile I-abonnementen bieden gratis toegang tot KPN Hotspots, behalve op Schiphol en in het buitenland.

Dusty9 20-05-11 19:45

Als je kunt beschikken over een Wi-Fi-verbinding dan maak je op dat moment geen gebruik van je internetabonnement van je telefoonaanbieder.
Behalve de kosten die je normaal al hebt voor het internetgebruik thuis, kost het je verder dus niets.

Schakel je de 3G in, bijvoorbeeld als je buiten het bereik bent van een Wi-Fi-verbinding, dan kost het je dus wel geld..........

dais_k 20-05-11 22:17

ok, thanks dat wilde ik dus weten.
IK betaal inderdaad mijn inet kosten, die ik normaliter al betaal voor mijn internet in huis, en aangezien ik een draadloos netwerk heb, kan ik daar "kostenloos" (maw, buiten mijn vodafone abbo) op internetten via mijn Iphone.
Dat is mooi!

ballegooier 21-05-11 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dusty9 (Bericht 675622)
...
Schakel je de 3G in, bijvoorbeeld als je buiten het bereik bent van een Wi-Fi-verbinding, dan kost het je dus wel geld..........

Fout. Wel of niet 3G inschakelen, verandert niet dat het je wel of niet ineens 'geld kost'
3G is het soort dataverbinding, als je 3G uitzet, heb heb je een gprs dataverbinding. Of Edge als je bij vodafone zit....
En dat 'kost ook geld' als je geen abonnement met internet hebt. Maar die heeft de TS dus hij hoeft zich geen zorgen te maken.

Wi-Fi is alleen kostenloos als het bijv geen betaalde hotspot is. Die wordt op je mobiele telefoon factuur verrekend, bijv. Of je moet inloggen en je betaalgegevens opgeven..

ballegooier 07-09-11 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnvoorts (Bericht 705026)
...Van de hotspots van T-mobile mag iedereen gratis gebruik maken.

ohja? Dan ben ik wel benieuwd hoe je daar bij komt? Heb je een bron oid? :)

simlockvrij 07-09-11 23:15

en gebruik zoveel mogelijk Wi-Fi, das veel sneller en je belast het telefoonnetwerk niet.

xbored 08-09-11 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 705042)
ohja? Dan ben ik wel benieuwd hoe je daar bij komt? Heb je een bron oid? :)

en ik ook!!

SBTM 16-09-11 13:51

je hoeft je niet druk te maken, je kan 3G en Wi-Fi gewoon aan laten staan (gaat je batterij wel sneller leeg) via Wi-Fi ga je iig geen kosten aan vodafone betalen, en mocht op je 3G lijn te veel data gebruikt hebben dan krijg je eerst een waarschuwings sms (zijn providers verplicht toe) en je kan bij instellingen > gebruik controlleren hoe veel dataverkeer je iphone heeft gemaakt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.