iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Nog steeds Wi-Fi problemen 4.3.3? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/92637-steeds-wi-fi-problemen-4-3-3-a.html)

Saxi 07-06-11 11:00

Nog steeds Wi-Fi problemen 4.3.3?
 
Bij het verschijnen van iOS 4.3.3 waren er meldingen over problemen met de wi-fi verbinding. De laatste tijd hoor ik hier niets meer over. Is dit nog steeds actueel?
Ik heb de upgrade naar 4.3.3 nog niet doorgevoerd i.v.m. deze meldingen.

Saxi

BrutalBob 08-06-11 19:47

ja hoor..... ik heb een iphone 3gs op de laatste firmware 4.3.3

de GPS werkt niet meer, en Wi-Fi verbinding doet het alleen als ik binnen 2 a 3 meter van de router sta

google maps laat nog wel een locatie zien, maar die is alleen gebaseerd op Wi-Fi en op GSM cell locaties, dit kan ik afleiden uit het feit dat de nauwkeurigheid cirkel stil staat, bij een juiste GPS lock, "ademt" de cirkel bij elke update van de locatie.

wat vreemd is dat tijdens het rijden door een straat met veel Wi-Fi hotspots ik op google map continue wel een update krijg van m'n locatie, maar dat ik die Wi-Fi netwerken niet zie in het connectie overzicht..... dus een grote afstand van vele meters tov de router werkt wel om het MAC adres te vinden, en dus een locatie, maar op die afstand kan ik geen verbinding maken

dus ik vermoed dat het toch een software probleem is, want als de antenne/front-end hardware stuk zou zijn, dan zou ik ook geen update van de locatie via Wi-Fi in googlemaps krijgen

een ander vermoeden is dat het probleem zit in de baseband firmware, want die heeft ook een update gekregen bij firmware 4.3 en 4.3.1 (zie iOS version history - Wikipedia, the free encyclopedia) want ik ben terug gegaan naar een factory restore van versie 4.2.1 en dat hielp niks (baseband firmware kun je niet downgraden)

het derde (en laatste vermoeden) is dat het ook nog een combinatie van hardware fout / firmware bug is, want anders zouden er veel meer mensen last van hebben?


anyway.... als je nu geen problemen hebt met je huidige firmware.... dan voorlopig maar niet upgraden want er bestaat een kans dat je dezelfde problemen krijgt als ik (en ik ben niet alleen, een collega heeft precies hetzelfde probleem)

groet, BrutalBob

simlockvrij 08-06-11 21:19

ik vraag me af of er een verschil tussen de 3 en 4 is? qua problemen?
ik heb een 4, en ik ken nog een stuk of 5 mensen met een 4 die op 4.3.3 draaien en nog nooit problemen hebben gehad, met en zonder jb.

BrutalBob 08-06-11 21:57

ik verwacht dat er zeker wel een verschil is of je een iphone 4 hebt of een 3gs, de baseband firmware is compleet anders, maar in het afstruinen van het internet kwam ik ook verhalen tegen over Wi-Fi problemen met een 4

het probleem zal niet in elk toestel zitten die 4.3.3 heeft anders hadden we er al lang meer over gehoord ..... maar ik en sommige andere hebben daar niets aan... ons probleem is er wel degelijk.

iemand al een iphone aan geboden voor reparatie met dit soort klachten?

apotheosis 09-06-11 00:59

Ik heb nog nooit problemen gehad met een update en mijne maat die heeft vorige week eindelijk de update 4.3.3 gedaan mee z'n iphone 3Gs en deze heeft opeens zowaar betere Wi-Fi en zelfs iets beter 3G ontvangst, moet je maar meemaken, bij hem heeft die 4.3.3 een positief effect gekend :).

Er zijn ook al apps die je niet kan gebruiken als je geen 4.3.3 hebt staan, ik meende dat dat apps zijn zoals pages en keynote maar ik kan mis zijn.

normalis666 13-06-11 13:26

Wi-Fi is met 4.3.3 bagger
en apple zwijgt:(

papa-joeri 13-06-11 18:57

Hallo iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem met iOS 4.3.3. Ik ben de gelukkige bezitter van de Iphone (3GS) en heb internet van KPN (zwarte experiabox). Sinds de upgrade is de verbinding erg slecht (1 streepje) of zelfs helemaal niet aanwezig behalve binnen 2 meter van de experiabox. Mijn laptop maakt gebruik van hetzelfde Wi-Fi en die verbinding werkt nog steeds uitstekend. Mocht iemand inmiddels een oplossing hebben gevonden dan hoor ik dat uiteraard graag :-)

Gr

ButcherJF 14-06-11 20:10

Ik heb tijden zitten kl%ten met Wi-Fi bij mij thuis, op verschillende iPhones en met verschillende firmwares. Andere apparatuur als iPad en PC werken feilloos, en ook de 3GS van mijn dochter?! Dat ik ook nog eens een Apple Airport Extreme als router gebruik, maakt het des te vreemder.

Ik denk (hoop?) dat ik het lek boven heb: interferentie van verschillende netwerken. Doordat er nogal wat draadloze netwerken in mijn buurt zijn, kunnen die elkaar in de weg zitten. Waarom het ene apparaat er wel last van heeft en het andere niet/minder, geen idee. Ik had al van alles geprobeerd, en uiteindelijk in mijn router een vast draadloos kanaal ingesteld. Sindsdien doen alle iPhones het perfect.

Om te kunnen zien welk kanaal de meeste kans op een goed resultaat biedt, kun je inSSIDer gebruiken. Kies aan de hand daarvan voor een vrij of tenminste weinig gebruikt kanaal. Succes.....

singh137 15-06-11 17:13

Zelfde probleem met mijn 3gs 4.3.3, ik had mijn iphone open gemaakt en zie dat de Wi-Fi connector houder is gesmolten of in ieder geval niet meer goed is.
Op een meter afstand zijn de streepjes vol en na 4 meter helemaal weg.

Ik heb nu dit besteld http://www.parts4ipods.com/WebRoot/S...E3G-9016-1.jpg hopelijk is het weer goed als ik de oude Wi-Fi connector holder vervang.

BrutalBob 17-07-11 16:54

update Wi-Fi/gps problemen:

ik heb het toestel opgestuurd want ik had nog garantie, na ~2weken een nieuwe/refurbished iphone3gs terug gekregen met dezelfde firmware als die ik al had namelijk 4.3.3

Wi-Fi is weer perfect, echte GPS lock binnen 30sec :-)

ik vermoed dat het een hardware probleem met de antenne's was, zodanig dat het signaal enkele db's verzwakt is. Hier heeft GPS natuurlijk last van omdat deze met zeer zwakke satelliet signalen moet werken. Aan de Wi-Fi kant had je hier vooral last van met het zenden vanuit de iphone omdat dit met weinig vermogen moet om de batterij te sparen.

ik vermoed nu dat het probleem samen viel met een firmware update omdat apple misschien het zend vermogen van de Wi-Fi iets terug heeft gebracht in een update om batterij te sparen? in combinatie met een slechte antenne aansluiting veroorzaakte dat de Wi-Fi connectie problemen. De A-GPS zag nog steeds alle Wi-Fi hotspots op grote afstand, maar daar hoef je alleen voor te kunnen ontvangen. Voor een Wi-Fi connectie moet je eerst duplex verbinding hebben voordat je bent ingelogt.

anyway.... ben weer een happy iphone gebruiker.. had al binnen een dag weer een hekel gekregen aan dat T9 sms'n ;-)

conclusie, zelfs al poppen je problemen op vlak na een firmware update, kan het nog steeds een hardware gerelateerd probleem zijn. als het puur firmware is dan zou apple ook veel meer klachten krijgen....

singh137 18-07-11 22:56

Bij mij zijn de Wi-Fi connector holders niet meer goed. Dit is ook duidelijk te zien op het moederbord. Mischien kunnen jullie het controleren op de moederbord bij connector 6 en 7

BrutalBob 19-07-11 11:45

vreemd dat die connectoren "gesmolten" zijn.... het enige wat ik me voor kan stellen is dat de kabels mechanisch los zijn gaan zitten doordat het toestel een keer is gevallen

singh137 19-07-11 20:16

Hier meer informatie erover definition: Hector- Bully, Braggart: #6 and #7 connector damaged? I can repair it!!

blaugrana 19-10-11 09:19

Hier ongeveer hetzelfde probleem, Wi-Fi heeft altijd gewerkt op de iphone 4, maar sinds een 2 tal weken niet meer. Verder werkten andere Wi-Fi netwerken wel op die iphone en werkt Wi-Fi thuis op alle andere ipad's, iphones en macbooks...

Heb inmiddels de iPhone 4S en daar werkt Wi-Fi ook gewoon op, een volledige reset van de iPhone 4 heeft het probleem ook niet opgelost....:(

leopater 20-10-11 19:46

Ook bij mij sinds een week of 6 problemen met Wi-Fi en gps. Schroefje antenne aan laten draaien bij iphone-eindhoven maar gps blijft een drama, Wi-Fi alleen binnen enkele meters van de bron goede ontvangst. Je zou bijna denken dat er ergens een knop is omgedraaid.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.