iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen internet (Wi-Fi) op mijn ipad (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/93569-geen-internet-wi-fi-op-mijn-ipad.html)

tony kroos 18-06-11 09:50

Geen internet (Wi-Fi) op mijn ipad
 
Goedendag

Ik heb een Ipad cadeau gekregen ...nu probeer ik op in te loggen op mijn router (Cisco WRT120N) maar hij maakt geen verbinding ...ik heb de juiste netwerksleutel ...wat doe ik verkeerd ?

Ik volg de procedure kies een netwerk ....wachtwoord ********* verbind ..

geeft aan geen verbinding mogelijk met netwerk

Weet iemand raad

Vriendelijk dank

Tony

Williamvannunen 18-06-11 10:03

Heb je de sleutel zelf bedacht? Of staat deze aan de achterkant van de router...
Misschien is de routeren ook Mac adres specifiek. Uitzetten op de router!

tony kroos 18-06-11 10:08

Hallo William

Dit is ook het wachtwoord van mijn laptop ..dus daar moet ik toch ook mee inloggen op mijn Ipad?

Ik heb er weinig verstand van....moet ik iets weizigen in mijn router dan?

ik heb de netwerksleutel veranderd op mijn router en die werkt wel op mij laptop ....daar heb ik internet op

Groeten

Williamvannunen 18-06-11 10:11

In de instellingen van de router staat of je een Mac adres moet filteren!
Dat betekent dat er maar specifieke apparaten verbonden mogen worden aan de router.
Kijk eens of je kunt inloggen en zoek naar een Mac filter. Zet deze uit en probeer opnieuwd te verbinden met je wachtwoord.

tony kroos 18-06-11 10:29

Hallo

Ik heb dat gedaan (mac adress clone disabled),moest op mijn laptop opnieuw wachtwoord invoeren ..die doet het ,maar lukt niet op mijn ipad...

Wil wel afbeelding invoegen ,maar weet ook al niet hoe dat werkt (url?)

Boes40 18-06-11 10:32

Kan d.m.v. bijlage (de paperclip)

Edit: werkt de iPad wel op andere netwerken?

Williamvannunen 18-06-11 10:36

Router een keer resetten. Anders even je iPad meenemen naar een vriend om daar te proberen te verbinden. Dan weet je of het aan de instelling van de router of iPad ligt!

tony kroos 18-06-11 10:41

Als ik mijn router reset ..moet ik dan weetr overal in huis mijn computers instellen met wachtwoord en gebruikersnaam?

Misschien domme vraag ,maar zit er op de ipad geen aan/uitknop voor internet?

Boes40 18-06-11 10:59

Op je eerste vraag...ja, het modem wordt gereset naar de standaard instellingen. Er zit niet echt een aan/uit knop op je iPad voor internet. Wel kan je hem in "flightmode" zetten en dan gaat je Wi-Fi ook uit.

ButcherJF 18-06-11 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony kroos (Bericht 684189)
Hallo

Ik heb dat gedaan (mac adress clone disabled),moest op mijn laptop opnieuw wachtwoord invoeren ..die doet het ,maar lukt niet op mijn ipad...

Wil wel afbeelding invoegen ,maar weet ook al niet hoe dat werkt (url?)

Dit is niet de manier om MACadres filtering te regelen. Kijk in de handleiding (Hoofdstuk 2) hoe je dat wél doet.

tony kroos 18-06-11 13:22

Probleem opgelost

Was the Mac instelling

Williamvannunen 18-06-11 13:38

mooi fijn weekeinde!

Veel plezier met de iPad

XIII 18-06-11 14:00

Fijn.

Slotje dan maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.