iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   [iPad2] geen verbinding met Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/94909-ipad2-geen-verbinding-wifi.html)

marcel_k 07-07-11 22:02

[iPad2] geen verbinding met Wi-Fi
 
hallo,
ik heb een nieuwe iPad2, maar het lukt helaas niet verbinding te krijgen met de Wi-Fi. En dat is wel gek, want 2 laptops en 1 iPhone krijgen wél gewoon verbinding.
Na het intikken van het wachtwoord krijg je de melding dat er geen verbinding mogelijk is.

Op de iPad heb ik de netwerkinstellingen al gereset (via Algemeen), ik heb de router al gereboot, op de router de WPS-knop al ingeduwd.
Het is een Sitecom-router 300N WL, beveiliging isWPA2(AES).

Het ligt dus echt aan de router, want op het werk bijv. doet ie het prima. Maar ja, de iPhone doet het dus wél gewoon, dus wat is het probleem?
Hebben jullie nog een idee?

iGeorge 08-07-11 12:54

Wat gebeurt er als je de beveiliging van je router afhaalt?

marcel_k 08-07-11 13:34

jep, firewall eraf, password. ik ga vnv nog eens kijken. je hoort nog!

marcel_k 08-07-11 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel_k (Bericht 689492)
jep, firewall eraf, password. ik ga vnv nog eens kijken. je hoort nog!

geprobeerd met firewall aan/uit, ook nog een kanaaltje veranderd, maar schiet allemaal niet op. heb maar eens getwittered met de helpdesk, misschien helpt dat nog :confused:

marcel_k 09-07-11 13:16

helpdesk Sitecom vindt dat het aan de iPad ligt. Ik weet het ook niet meer.
kan het aan het IOS liggen, is die buggy?

johan1967 09-07-11 13:40

Bij mijn ouders had ik problemen met een router van sitecom, nu doet ie het wel. Alleen moet ik daar regelmatig de iPad opnieuw opstarten. Voor de rest nergens problemen met Wi-Fi, lijkt me dus toch aan sitecom in combinatie met ipad te liggen

marcel_k 09-07-11 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan1967 (Bericht 689738)
Bij mijn ouders had ik problemen met een router van sitecom, nu doet ie het wel. Alleen moet ik daar regelmatig de iPad opnieuw opstarten. Voor de rest nergens problemen met Wi-Fi, lijkt me dus toch aan sitecom in combinatie met ipad te liggen

ja, het zal die specifieke wisselwerking zijn. ik zag trouwens ook dit :
problemen-met-wi-fi-teruggekeerd-in-ios-4-3-3-op-iphone-en-ipad/
als je al die reacties leest, wordt je daar niet vrolijk van.

ik ga eerst nog even testen bij vrienden, dan eventueel nog downgraden, en anders maar iPad terugsturen oid.

Excellent 09-07-11 23:39

Heb je al eerder verbinding met het netwerk gemaakt, en daarna instellingen gewijzigd (wachtwoord of netwerknaam bijv)?

Zo ja, ga eens naar instellingen, pijltje op het betreffende netwerk, en dan "vergeet dit netwerk". Zet Wi-Fi uit, en weer aan..
Probeer dan nog eens verbinding te maken..

marcel_k 10-07-11 00:30

@excellent: bedankt voor je reactie. iPad2 kwam zo uit de doos, dus nooit eerder verbinding gemaakt. de Vergeet-knop is er dan ook niet. Ik heb wel een paar keer de netwerkinstellingen gereset. Helpt ook niet echt.

Ik kan eigenlijk nog maar 3 dingen bedenken, behalve de router uit het raam gooien:
  • fabrieksinstellingen router terugzetten (heb ik pas nog gedaan eigenlijk)
  • firmware router upgraden (als die al bestaat)
  • IOS downgraden naar 4.3.2 of 4.3.1.


wat denken jullie?

rubbererobbie 10-07-11 09:44

Sitecom eruit gooien en een goede router kopen ,Sitecom kan vaak niet meer dan 2 of 3 "lijntjes" handelen op het acces point , en dat is al moeilijk genoeg,of verbreek zomaar de verbinding .....,igg zou ik niks aan je ipad doen want die is gewoon goed , zou eerder de router proberen te upgrade met wat Firmware , wil nog wel eens de truuk doen .

igg suc6

marcel_k 10-07-11 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 689915)
Sitecom eruit gooien en een goede router kopen ,Sitecom kan vaak niet meer dan 2 of 3 "lijntjes" handelen op het acces point , en dat is al moeilijk genoeg,of verbreek zomaar de verbinding .....,igg zou ik niks aan je ipad doen want die is gewoon goed , zou eerder de router proberen te upgrade met wat Firmware , wil nog wel eens de truuk doen .

igg suc6

ja, je hebt gelijk ook.
ik ga vnv misschien nog even nieuwe fw proberen, als die al bestaat want de router is net 3 maanden oud :cool:
en anders morgen maar naar de winkel, en dan allesbehalve een sitecom nemen!
iedereen bedankt voor het meedenken!

marcel_k 11-07-11 15:27

Ben net bij BCC geweest. Ik kon daar zonder problemen deze router omruilen, ook na 3 maanden nog :cool:
Ik heb het verschil bijbetaald en heb nu een netgear n300 wnr2000.
Dus ik hoef geen tips over die sitecom te hebben, maar nogmaals: iedereen bedankt voor het meedenken!

rubbererobbie 11-07-11 18:02

Mooi man , hopelijk werkt het nu goed:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.