//

wifi hotspot op Ipad 2

wifi hotspot op Ipad 2 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik heb een vraag over een verbinding via wifi hotspot. Ik heb al op de website gekeken, maar kwam helaas niks tegen hier over. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-08-11, 22:55
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard Wi-Fi hotspot op Ipad 2

hallo,

ik heb een vraag over een verbinding via Wi-Fi hotspot. Ik heb al op de website gekeken, maar kwam helaas niks tegen hier over. Misschien heb ik er overheen gekeken.

Mijn vraag is: ik wil mijn ipad meenemen op vakantie in het resort (hotel) hebben ze Wi-Fi hotspot. Normaal neem ik mijn laptop mee en open ik internet explorer en dan komt vanzelf mits Wi-Fi aanstaat de website van hotel naar voren met daar in te vullen gebruikersnaam en wachtwoord. Maar kan ik dit nu ook op mijn ipad 2 en werken mijn andere app's dan ook nog.

mvg jon
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-11, 22:59
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miechels Bekijk bericht
hallo,

ik heb een vraag over een verbinding via Wi-Fi hotspot. Ik heb al op de website gekeken, maar kwam helaas niks tegen hier over. Misschien heb ik er overheen gekeken.

Mijn vraag is: ik wil mijn ipad meenemen op vakantie in het resort (hotel) hebben ze Wi-Fi hotspot. Normaal neem ik mijn laptop mee en open ik internet explorer en dan komt vanzelf mits Wi-Fi aanstaat de website van hotel naar voren met daar in te vullen gebruikersnaam en wachtwoord. Maar kan ik dit nu ook op mijn ipad 2 en werken mijn andere app's dan ook nog.

mvg jon
Ja dit werkt exact hetzelfde op de ipad 1 & 2. Ik heb deze ervaring met Hilton en daar moet ik naam en gebr. wachtwoord invullen en daarna zorgeloos internet. Succes en fijne vakantie
  #3  
Oud 03-08-11, 23:17
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

mail.eve

Aller eerst bedankt voor dit snelle bericht, maar even voor mijn beleving. Ging het bij hilton ook over een Wi-Fi Hotspot of over een Wi-Fi in het hotel met gebruikersnaam en wachtwoord. Deze kun je namelijk in voeren in je Wi-Fi instellingen een Hotspot in dit geval in safari. Misschien was deze vraag wat overbodig, maar liever het zekere voor het onzekeren is zo ver terug zwemmen voor het halen van de laptop. Thx
  #4  
Oud 03-08-11, 23:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wat is volgens jou dan het verschil tussen "Wi-Fi met gebruikersnaam/wachtwoord" en "Wi-Fi hotspot"?

(is dat er dan?)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 03-08-11, 23:38
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

hallo Moderator,

Nou met mijn ervaring afgelopen jaar, heb ik in mijn resort in Mexico een Wi-Fi hotspot gehad. Hier bij moest ik er voor zorgen dat mijn Wi-Fi op mijn laptop aan staat. Dan het openen van internet explorer en daar moest ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Dit was een popupscherm waar ik dit kon invullen. Het internet ging prima verder. ik heb dit dus niet hoeven intevullen bij instellingen voor mijn netwerkverbinding. bij mijn beleving (maar zal het helemaal mis hebben denk ik dan) zou ik dat bij de ipad ook moeten doen en niet via Safari in dit geval.

Dus is het zo dat een Wi-Fi vebinding zoals thuis net zo werkt als een Wi-Fi hotspot op een lokatie zoals een hotel of bij macdonald bijv die hebben het geloof ik ook?
  #6  
Oud 03-08-11, 23:52
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miechels Bekijk bericht
hallo Moderator,

Nou met mijn ervaring afgelopen jaar, heb ik in mijn resort in Mexico een Wi-Fi hotspot gehad. Hier bij moest ik er voor zorgen dat mijn Wi-Fi op mijn laptop aan staat. Dan het openen van internet explorer en daar moest ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Dit was een popupscherm waar ik dit kon invullen. Het internet ging prima verder. ik heb dit dus niet hoeven intevullen bij instellingen voor mijn netwerkverbinding. bij mijn beleving (maar zal het helemaal mis hebben denk ik dan) zou ik dat bij de ipad ook moeten doen en niet via Safari in dit geval.

Dus is het zo dat een Wi-Fi vebinding zoals thuis net zo werkt als een Wi-Fi hotspot op een lokatie zoals een hotel of bij macdonald bijv die hebben het geloof ik ook?
Je start gewoon je safari op (ik ga er vanuit dat je Wi-Fi aanstaat) en dan de voorwaarden lezen en akkoord of gebr. naam & wachtwoord invoeren en akkoord en daarna gewoon genieten van je Wi-Fi vrijheid.

Zo gaat het ook bij McDonalds, daar kun je van hun hotspot gebruik maken door akkoord te gaan met de voorwaarden, je komt daarna op de McDonalds homepage en daarna kun je internetten.
  #7  
Oud 03-08-11, 23:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik begrijp je nog steeds niet helemaal.

Maar identificatie voor een Wi-Fi hotspot via de webbrowser werkt ook op de iPad. De KPN hotspots (ook gratis beschikbaar voor de T-Mobile iPhone abonnementhouders, bijvoorbeeld op de grotere NS stations) werken op die manier. Eigen praktijkervaring: dat kan prima met een iPad 2.
  #8  
Oud 04-08-11, 00:08
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

Hallo, mail.eve & moderator

Erg veel dank voor deze snelle reactie's. Dus als ik het goed begrijp. Moet ik via safari inloggen voor het gebruik van internet via Wi-Fi hotspot en kan ik daarna gewoon gebruik maken van zowel internet via safari of safari afsluiten en mijn andere AppS bijv. Hurricane HD of buienradar ook gebruiken via deze hotspot.

Sorry als het een beetje dom over komt, maar nu ben ik toch even een leek op dit gebied.

Thxxx
  #9  
Oud 04-08-11, 00:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, vergeet overigens niet om uit te loggen na afloop indien het om een betaalde dienst gaat!
  #10  
Oud 04-08-11, 00:34
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

Moderator

Bedankt voor de tip. Ik heb op mijn locatie idd 24h internet voor een bepaald bedrag. Maar nu vraag ik mij idd af hoe zet ik dat dan uit. Moet ik dan via safari weer naar de website gaan van het hotel en daar iets afvinken zodat het stop gezet wordt of is er een andere mogelijkheid
  #11  
Oud 04-08-11, 00:39
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miechels Bekijk bericht
Moderator

Bedankt voor de tip. Ik heb op mijn locatie idd 24h internet voor een bepaald bedrag. Maar nu vraag ik mij idd af hoe zet ik dat dan uit. Moet ik dan via safari weer naar de website gaan van het hotel en daar iets afvinken zodat het stop gezet wordt of is er een andere mogelijkheid
Gewoon uitloggen en anders in INSTELLINGEN je Wi-Fi uitzetten.
  #12  
Oud 04-08-11, 00:45
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

Heel erg veel dank voor deze info van beide van jullie. Het is voor het eerst dat ik namelijk mijn laptop niet mee neem op vakantie, maar wel wil genieten van de mogelijk heden die een iPad te bieden heeft. Maar na deze informatie heb ik wel het idee dat het goed moet komen.

Dus nog maal heel veel dank daar voor.

Gr.

Miechels
  #13  
Oud 04-08-11, 11:18
Wienen Wienen is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Hoi Miechels,

in een thuis situatie maak je met je Ipad gebruik van je thuis Wi-Fi welke in de meeste gevallen beveiligd is met een WPA key. Eenmaal ingelogd en 1x deze key ingegeven blijft je iPad connecten zodra in bereik.

Bij hotels waar ze Wi-Fi Hotspots hebben gaat het er net iets anders aan toe. Je scant gewoon naar Wi-Fi netwerken en daar zal de hotspot van het hotel verschijnen. Hier kun je gewoon zonder beveiliging naar connecten. Je hebt op dat moment nog geen internet. Op het moment dat je safari opent gaat hij automatisch naar de login portal van je hotel. Hier kun je de verkregen gebruikersnaam en ww invullen en inloggen. (deze logins krijg je meestal bij de receptie) eenmaal ingelogd kun je gewoon gebruik maken van internet. Zowel voor mail als appstore of elke app die ook maar gebruik maakt van internet. Let wel zodra je iPad gelocked wordt dat je Wi-Fi automatisch uitschakeld. Bij het unlocken zal hij opnieuw verbinding maken met de Wi-Fi hotspot alleen dient in sommige gevallen opnieuw de gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld te worden. Dit was althans bij mij het geval afgelopen vakantie. Nu moet ik wel zeggen dat daar het draadloos niet optimaal was dus ik durf niet te zeggen dat dat overal zo gaat.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk.

Groet,
Wienen
  #14  
Oud 05-08-11, 09:00
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

Goedemorgen Wienen,

Met jou uitleg er bij is het mij nu helemaal duidelijk. Dit was inderdaad precies wat ik wilde weten. Nu moet het haast wel goed komen.

Bedankt voor deze informatie

Gr. Miechels
  #15  
Oud 05-08-11, 09:44
kobus12 kobus12 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Wassenaar
Berichten: 26
Standaard

Ga naar instelingen -> Ga naar -> Wi-Fi sleep de balk van Wi-Fi en van vraag om verbindingen naar blauw als ze dat al zijn dan hoef je niks te doen, Daar na druk je op je gewenste verbinding -> Nu zal je een melding krijgen voor een wachtwoord en/of gebriukersnaam in te tiepen dat doe je en klaar is kees!
  #16  
Oud 06-08-11, 16:01
maxmax maxmax is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 42
Standaard

Waar ga je naartoe? Neem anders een prepaid gsm internet kaart: PrePaidGSM.net heb ik ook gedaan in italie en oostenrijk: italie 10 gb voor 25 euro en oostenrijk 19,95 voor 1 gb dan heb je er buiten het hotel er ook iets aan.

Ps niet te veel filmjes kijken, ben je er zo doorheen
  #17  
Oud 06-08-11, 17:51
miechels miechels is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 12
Standaard

Ja, dat zal helaas niet gaan. Ik ga naar de Dominicaane buiten dat heb ik ook geen 3G op mijn iPad. Maar toch bedankt voor de info.
Reageren

Labels
hotspot Wi-Fi internet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone als Wi-Fi hotspot RudydG Wi-Fi 5 25-07-11 10:47
geen Wi-Fi meer na bezoek hotspot arcovandermeij Wi-Fi 1 25-06-10 01:53
Wi-Fi Hotspot T-mobile probleem Mr Anbu Wi-Fi 0 15-01-10 14:27
Wi-Fi Hotspot ? Dazzle Wi-Fi 4 19-04-08 01:25
draagbare Wi-Fi hotspot in je tas truckdiver Wi-Fi 8 22-02-08 11:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.