iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wel verbinding met de router maar geen internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/9682-verbinding-de-router-maar-geen-internet.html)

Oranje 19-03-08 22:35

Wel verbinding met de router maar geen internet
 
Beste Forum leden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een iPhone (1.1.3 8Gb) en loop tegen een bekend probleem aan. Thuis heb ik een KPN router (experia box --> Speedtouch 780) die via een WEP sleutel beveiligd is. Via een wachtwoord krijg ik toegang tot de router, maar vervolgens krijg ik geen verbinding met het internet (kan de server niet vinden).

Met mijn beperkte technische kennis heb ik de tips op het Forum doorlopen maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen aan de gouden tip.

marlboro 20-03-08 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oranje (Bericht 84680)
Beste Forum leden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een iPhone (1.1.3 8Gb) en loop tegen een bekend probleem aan. Thuis heb ik een KPN router (experia box --> Speedtouch 780) die via een WEP sleutel beveiligd is. Via een wachtwoord krijg ik toegang tot de router, maar vervolgens krijg ik geen verbinding met het internet (kan de server niet vinden).

Met mijn beperkte technische kennis heb ik de tips op het Forum doorlopen maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen aan de gouden tip.

Jij weet je wachtwoord,ik weet het mijne niet eens :-).
Dusja,ik zou er nog verder van dan u.

De laatste versie is wel 1.1.4,even ter info.

Grample 20-03-08 01:35

Heeft je router toevallig geen MAC adres beveiliging ? Als dit het geval is dan moet je de macadres van de iPhone aan de lijst met toegestane mac adressen toevoegen.

forum.bericht 20-03-08 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oranje (Bericht 84680)
Beste Forum leden,
Ik ben sinds kort in het bezit van een iPhone (1.1.3 8Gb) en loop tegen een bekend probleem aan. Thuis heb ik een KPN router (experia box --> Speedtouch 780) die via een WEP sleutel beveiligd is. Via een wachtwoord krijg ik toegang tot de router, maar vervolgens krijg ik geen verbinding met het internet (kan de server niet vinden).
Met mijn beperkte technische kennis heb ik de tips op het Forum doorlopen maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij helpen aan de gouden tip.

Kun je wel via een andere laptop toegang krijgen?

Zo nee: haal dan WEP weg en probeer het eerst zonder enige beveiliging en pas als dat werkt kun je (desgewenst) beveiligen.

Zo ja: weet je dan 100% zeker dat je het wachtwoord juist invoert (denk om hoofdletters en nullen).

Oranje 21-03-08 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 84742)
Heeft je router toevallig geen MAC adres beveiliging ? Als dit het geval is dan moet je de macadres van de iPhone aan de lijst met toegestane mac adressen toevoegen.

Beste Grample,

Dank voor je reactie. Mijn router is beveiligd via een WEP key. Ik heb begrepen dat ik als wachtwoord een code moet invoeren die onder op de router staat, dus een andere code dan de WEP key. Van een MAC adres beveiliging weet ik niets. Ik zou ook niet weten hoe ik aan het MAC adres van de iPhone kan komen.

goofke 21-03-08 09:32

foutje

:)

goofke 21-03-08 09:33

Settings-->general-->about--> Wi-Fi Adres

groetjes!

kimosabe 21-03-08 18:16

zelfde probleem hier...
thuis kan ik zonder problemen op internet...
maar ik zou graag ook op de, menig verspreide, onbeveiligde netwerken overal in de stad geraken. Da's handig voor LocateMe, Weather, ...
Ik kan wel verbinden met die netwerken, maar ik krijg dan de melding: 'can't find server'...

iemand een oplossing?

forum.bericht 21-03-08 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimosabe (Bericht 85558)
Ik kan wel verbinden met die netwerken, maar ik krijg dan de melding: 'can't find server'...


Meest waarschijnlijke is dat die netwerken helemaal niet open zijn maar WEP/WPA of MAC beveiliging hebben.

kimosabe 21-03-08 19:38

ach zo...
dus ze lijken open...maar ze zijn het niet :)

snprimal 22-03-08 20:02

Ik heb juist mijn OTB ihpone FW1.1.3 ge-unlockt en gegailbreakt, maar een Wi-Fi verbinding wil maar niet lukken?? De Iphone vind mijn Wi-Fi modem, en in het Wi-Fi menu zelf zie ik mijn router naam, het slotje van de beveiliging en daar naast 3 blauwe streepjes en ook een vinkje dat hij verbonven is. Maar als ik dan wil surfen op de iphone krijg ik steeds volgende error: Safari can't open the page because it can't find the server.

Bij mijn Itouch werkt alles perfect, dus mijn WEP key moet kloppen, alleen die Iphone wil maar niet werken.


Alvast bedankt voor de hulp.

schumi 23-03-08 15:57

heb hetzelfde probleem gehad, bij DNS het IP-adres van een public DNS server ingevuld; bij Wi-Fi settings!!

Een test is de volgende vul het IP-adres van nu.nl in; 62.69.179.230 in je safari browser. Dit is nl het IP-adres van de nu.nl server. Waarschijnlijk krijg je nu dus wel deze website. Conclusie de DNS via je thuis router werkt niet. Waarom ??? Geen idee, maar toevoegen van een public DNS ipv die van je thuis router mzou eea mmoeten op lossen.
Public DNS server heeft oa als IP adres :208.67.222.222
suc6
Marc

snprimal 23-03-08 20:40

Heb het ondertussen al opgelost, heb gwn de Iphone geupdate en dan terug ge-unlockt-gailbrake, nu werkt alles perfeft:)
Toch bedankt voor de hulp

Oranje 24-03-08 14:25

Beste Forum leden,

Ondanks alle adviezen is mijn probleem nog niet opgelost. Ik heb inmiddels het MAC adres van de iPhone kunnen achterhalen en heb gezien dat de router dit adres automatisch herkent. Vervolgens heb ik de router zo ingesteld dat universal Plug and Play werkt. De router kent een IP adres toe. Maar ondanks dit alles werken alle applicaties niet op mijn iPhone. Ook de truc om het IP adres van Nu.nl direct in te toetsen geeft geen resultaat.

Het lijkt er dus op dat de communicatie met de router in orde is maar dat de communicatie naar buiten niet werkt. Heeft iemand een advies hoe ik dit probleem kan oplossen?

iGitze 28-03-08 20:01

Tjah, Ik heb het hier thuis zo dat ik wel op de Wi-Fi, maar als ik via hetzelfde netwerk op een adhoc wil van mijn laptop, in een ander gebouw dan de Wi-Fi van de base, ik wel verbinding heb met mijn laptop, maar hij de server niet kan vinden. Waar ik via de Wi-Fi wel gewoon kan internetten. Het is dus niet zo dat mijn MAC adres word geblokt.

ArB 28-03-08 20:13

heb hier nog een leuk artikeltje gevonden
https://forum.iculture.nl/f14/i...e-Wi-Fi-bt.html

Oef 01-04-08 19:42

Ik ben sinds kort eigenaar van een iPhone versie 1.1.4 en ben nu al een tijdje op zoek binnen deze fora op de volgende vraag:

Zonder EDGE (GPRS) werkt mijn Wi-fi niet.

Ik heb Boss Prefs v1.61 geinstalleerd en daar EDGE op uit-getoggled, maar wordt er gek van dat dan ook Wi-fi verdwijnt. Helemaal raar is het dan dat er bij instellngen staat dat ik verbinding heb, maar in de status bar niet van te zien is.

Wie kan het uiterst enthousiaste groentje helpen?

ZeniaC 22-04-08 17:33

Mijn iPhone draait op 1.1.3
Zelfde probleem als de meesten hier, heb de oplossing hier vandaan: Apple - Support - Discussions - Safari can't open page because it can't ...

Ik heb het volgende gedaan om het op te lossen:
Settings-> Wi-Fi-> het netwerk waar je naartoe wilt verbinden-> DNS
Verwijder alle lokale ip's behalve de externe ip's. Ik wist niet zeker wat extern was en wat lokaal, dus ik heb het onderstaande gedaan.

Kijk of er bij DNS meerdere IP's staan, noteer die ip adressen. Verwijder vervolgens alle behalve 1 en probeer te verbinden. Lukt dit niet probeer je 1 van de andere ip's die bij DNS stonden.

Dit heeft voor mij geholpen, hopelijk helpt het jullie ook.

*edit, damnit verbinding is weer verbroken en ik kan weer niet online.

**edit again, opnieuw de truc gedaan nadat ik ik de verbinding heb laten "vergeten" en nu werkt alles weer, weet alleen niet voor hoelang. Kan iemand die meer van netwerken af weet misschien een verklaring hiervoor geven?

Doelie 23-04-08 13:43

Ik heb precies hetzelfe probleem, ik kon gister nog heel vrolijk op onze draadloos netwerk maar sinds vanochtend kan ik er niet meer opkomen.. Heb al Wi-Fi opnieuw opgestart, iphone opnieuw opstarten, dns verandert, netwerk instellingen gereset? Help!

diezzel 23-04-08 16:21

soms kan het zijn dat je router het gewoon begeeft en moet je niet naar je iphone kijken maar naar je router
het kan zijn dat je router de verbinding verbreekt door ip/channel conflicten
als je iphone niet statisch staat kan je dat wel hebben
hij gaat kijken naar het eerste de beste verbinding die niet beveiligd is en probeert hij te locken maar als de Channels niet overeen komen heb je zogezegd wel verbinding (bij de buren ) maar kan je niet op het internet
zodus herstart je router eens en let me kow


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.