iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi instellen in het buitenland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/97403-wifi-instellen-buitenland.html)

hans34 15-08-11 10:36

Wi-Fi instellen in het buitenland
 
we zijn momenteel op vakantie in Duitsland. In het hotel is gratis Wi-Fi en dat werkt zonder probleem met de PC. Nu wil ik dat ook instellen voor mijn Iphone 4
Ik geef de SSID in en het paswoord en krijg de melding 'Netwerk niet gevonden' sluit.
Iemand die me hier kan bij helpen of ervaring heeft met dit probleem.

wouter1981 15-08-11 11:33

Hoe stel je het in op de PC? Heb je wel de correcte security gekozen? En het password juist ingevoerd?

GoGo22 15-08-11 11:55

Misschien ontvangst niet goed ofzo ?? Ik vind zelf dat Wi-Fi bereik van Iphone slecht is maar dat is mijn mening..

hans34 15-08-11 16:49

ik maak dezelfde instellingen als op pc

Spreeuwke 16-08-11 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hans34 (Bericht 699488)
we zijn momenteel op vakantie in Duitsland. In het hotel is gratis Wi-Fi en dat werkt zonder probleem met de PC. Nu wil ik dat ook instellen voor mijn Iphone 4
Ik geef de SSID in en het paswoord en krijg de melding 'Netwerk niet gevonden' sluit.
Iemand die me hier kan bij helpen of ervaring heeft met dit probleem.

Ik heb Wi-Fi al zeer dikwijls in het buitenland gebruikt, en in principe werkt dit zonder enig probleem.
Als je Wi-Fi op de iPhone activeer, krijg je een lijst van de netwerken die binnen bereik zijn. In die lijst moet dan het netwerk van het hotel verschijnen. Hierop klikken waarna er een paswoord gevraagd zal worden. Het paswoord (van het hotel) ingeven en een paar seconden later moet je verbinding hebben.
Je hoeft niets anders in te geven dan het paswoord. Vanaf het ogenblik dat de eerste verbinding gelukt is, kunt je de volgende keren zonder ingave van het paswoord verbinding maken. (Voor zover je binnen bereik bent van het netwerk natuurlijk).
Succes.

hans34 18-08-11 10:06

het probleem was het bereik, in de hal van het hotel heb ik wel netwerkbereik op mijn iphone in de kamer niet. Dus probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties

GoGo22 18-08-11 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 699518)
Misschien ontvangst niet goed ofzo ?? Ik vind zelf dat Wi-Fi bereik van Iphone slecht is maar dat is mijn mening..

Zoals ik aangaf bereik, ik heb het zelfde vaak ook namelijk. Mooi telefoon maar slecht bereik voor toestel die zoveel waard is

simlockvrij 18-08-11 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 700367)
Zoals ik aangaf bereik, ik heb het zelfde vaak ook namelijk. Mooi telefoon maar slecht bereik voor toestel die zoveel waard is

heb je dat laten testen door tno ofzo? je geeft een mening en geen feit.

Guest-20180925190238 18-08-11 18:11

Die klagers zouden eerst eens moeten aangeven welke reikwijdte (niet bereik) ze binnenshuis verwachten rekening houdend met een zendvermogen van 10 - 20 mW (milliwatt) op 2.4 Ghz.

En, rekening houdend met het feit dat elektromagnetische golven op 2.4 Ghz door allerlei obstakels worden gereflecteerd of geabsorbeerd.

wouter1981 18-08-11 22:05

Mijn persoonlijke ervaring is dat veel hotels Wi-Fi aanbieden in de foyer maar niet op de kamers. In zo'n geval heb je logischerwijs geen ontvangst op de kamer.

GoGo22 19-08-11 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 700476)
heb je dat laten testen door tno ofzo? je geeft een mening en geen feit.

Ik heb het zelf getest ja ! Ik heb nu zelfs Wi-FiBooster geinstalleerd en daarna is het Wi-Fi bereik in eens stukken beter dan standaard. Ik *** dingen niet zo maar uit me nek !

Guest-20180925190238 19-08-11 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 (Bericht 700586)
Ik heb het zelf getest ja ! Ik heb nu zelfs Wi-FiBooster geinstalleerd en daarna is het Wi-Fi bereik in eens stukken beter dan standaard. Ik *** dingen niet zo maar uit me nek !

Heb jij de functionalitiet van Wi-Fi Booster wel begrepen?

Citaat:

Wi-Fi Booster is a tweak for the Settings app that enhances the Wi-Fi networks list to display all networks in range by removing the signal level limit. This allows you to connect to as many networks as a Wi-Fi scanning app would see, e.g. Wi-FiFoFum, directly in the Settings app. Sometimes the number of networks available is increased by over 100%! The network list item has also been enhanced to show the BSSID (AP MAC address) and RSSI (signal level) for each network. No new icons are added to your homescreen. Ehancements are for the Settings app’s Wi-Fi Network list.
Die tweak doet niet meer dan ook de zeer zwakke Wi-Fi netwerken tonen, die normaliter niet getoond worden omdat de ontvangstveldsterkte te zwak is om een betrouwbare verbinding te maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.