//

wifi instellen in het buitenland

wifi instellen in het buitenland discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) we zijn momenteel op vakantie in Duitsland. In het hotel is gratis wifi en dat werkt zonder probleem met de PC. Nu wil ik dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-08-11, 10:36
hans34 hans34 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard Wi-Fi instellen in het buitenland

we zijn momenteel op vakantie in Duitsland. In het hotel is gratis Wi-Fi en dat werkt zonder probleem met de PC. Nu wil ik dat ook instellen voor mijn Iphone 4
Ik geef de SSID in en het paswoord en krijg de melding 'Netwerk niet gevonden' sluit.
Iemand die me hier kan bij helpen of ervaring heeft met dit probleem.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-11, 11:33
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Hoe stel je het in op de PC? Heb je wel de correcte security gekozen? En het password juist ingevoerd?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 15-08-11 om 14:02.
  #3  
Oud 15-08-11, 11:55
GoGo22 GoGo22 is offline
• iOS 12.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 112
Standaard

Misschien ontvangst niet goed ofzo ?? Ik vind zelf dat Wi-Fi bereik van Iphone slecht is maar dat is mijn mening..
  #4  
Oud 15-08-11, 16:49
hans34 hans34 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

ik maak dezelfde instellingen als op pc
  #5  
Oud 16-08-11, 10:36
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans34 Bekijk bericht
we zijn momenteel op vakantie in Duitsland. In het hotel is gratis Wi-Fi en dat werkt zonder probleem met de PC. Nu wil ik dat ook instellen voor mijn Iphone 4
Ik geef de SSID in en het paswoord en krijg de melding 'Netwerk niet gevonden' sluit.
Iemand die me hier kan bij helpen of ervaring heeft met dit probleem.
Ik heb Wi-Fi al zeer dikwijls in het buitenland gebruikt, en in principe werkt dit zonder enig probleem.
Als je Wi-Fi op de iPhone activeer, krijg je een lijst van de netwerken die binnen bereik zijn. In die lijst moet dan het netwerk van het hotel verschijnen. Hierop klikken waarna er een paswoord gevraagd zal worden. Het paswoord (van het hotel) ingeven en een paar seconden later moet je verbinding hebben.
Je hoeft niets anders in te geven dan het paswoord. Vanaf het ogenblik dat de eerste verbinding gelukt is, kunt je de volgende keren zonder ingave van het paswoord verbinding maken. (Voor zover je binnen bereik bent van het netwerk natuurlijk).
Succes.
  #6  
Oud 18-08-11, 10:06
hans34 hans34 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

het probleem was het bereik, in de hal van het hotel heb ik wel netwerkbereik op mijn iphone in de kamer niet. Dus probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties
  #7  
Oud 18-08-11, 11:33
GoGo22 GoGo22 is offline
• iOS 12.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 Bekijk bericht
Misschien ontvangst niet goed ofzo ?? Ik vind zelf dat Wi-Fi bereik van Iphone slecht is maar dat is mijn mening..
Zoals ik aangaf bereik, ik heb het zelfde vaak ook namelijk. Mooi telefoon maar slecht bereik voor toestel die zoveel waard is
  #8  
Oud 18-08-11, 18:00
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 Bekijk bericht
Zoals ik aangaf bereik, ik heb het zelfde vaak ook namelijk. Mooi telefoon maar slecht bereik voor toestel die zoveel waard is
heb je dat laten testen door tno ofzo? je geeft een mening en geen feit.
  #9  
Oud 18-08-11, 18:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die klagers zouden eerst eens moeten aangeven welke reikwijdte (niet bereik) ze binnenshuis verwachten rekening houdend met een zendvermogen van 10 - 20 mW (milliwatt) op 2.4 Ghz.

En, rekening houdend met het feit dat elektromagnetische golven op 2.4 Ghz door allerlei obstakels worden gereflecteerd of geabsorbeerd.
  #10  
Oud 18-08-11, 22:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Mijn persoonlijke ervaring is dat veel hotels Wi-Fi aanbieden in de foyer maar niet op de kamers. In zo'n geval heb je logischerwijs geen ontvangst op de kamer.
  #11  
Oud 19-08-11, 09:09
GoGo22 GoGo22 is offline
• iOS 12.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
heb je dat laten testen door tno ofzo? je geeft een mening en geen feit.
Ik heb het zelf getest ja ! Ik heb nu zelfs Wi-FiBooster geinstalleerd en daarna is het Wi-Fi bereik in eens stukken beter dan standaard. Ik *** dingen niet zo maar uit me nek !
  #12  
Oud 19-08-11, 09:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoGo22 Bekijk bericht
Ik heb het zelf getest ja ! Ik heb nu zelfs Wi-FiBooster geinstalleerd en daarna is het Wi-Fi bereik in eens stukken beter dan standaard. Ik *** dingen niet zo maar uit me nek !
Heb jij de functionalitiet van Wi-Fi Booster wel begrepen?

Citaat:
Wi-Fi Booster is a tweak for the Settings app that enhances the Wi-Fi networks list to display all networks in range by removing the signal level limit. This allows you to connect to as many networks as a Wi-Fi scanning app would see, e.g. Wi-FiFoFum, directly in the Settings app. Sometimes the number of networks available is increased by over 100%! The network list item has also been enhanced to show the BSSID (AP MAC address) and RSSI (signal level) for each network. No new icons are added to your homescreen. Ehancements are for the Settings app’s Wi-Fi Network list.
Die tweak doet niet meer dan ook de zeer zwakke Wi-Fi netwerken tonen, die normaliter niet getoond worden omdat de ontvangstveldsterkte te zwak is om een betrouwbare verbinding te maken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi in het buitenland Figueros Internet in buitenland (roaming) 2 07-07-09 19:21
Wi-Fi settings via Iphoneconfig instellen ArB Wi-Fi 9 07-12-08 21:31
Wi-Fi buitenland Mills Wi-Fi 0 21-07-08 23:55
Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Internet in buitenland (roaming) 10 20-07-08 17:06
[Vraag] Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Archief 1 18-07-08 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.