Wi-Fi thuis; wel verbinding, geen internet
Hallo,
De connectie tussen mijn iPhone 4 en Wi-Fi werkt overal prima, behalve thuis. Heb de netwerkinstellingen al gereset, het netwerk laten vergeten en via openDNS een nieuw netwerk aangemaakt. Niets helpt. Ik heb wel verbinding, maar internet werkt niet. Wie kan mij stap voor stap helpen? Ik snap niet veel van TCP/IP, DNS etc. Moeten alle adressen van je Airport-instellingen bijvoorbeeld overeenkomen met de instellingen op je iPhone? Computer: Mac Powerbook Router: Linksys Bvd, Kim |
heb ik ook last van. ben vanmorgen even aan het googlen geweest en kwam op onderstaande site van apple uit. Moet het vanavond nog even proberen.
iOS: problemen met Wi-Fi-netwerken en -verbindingen oplossen |
Misschien meerdere apparaten in huis waarmee je de Wi-Fi-verbinding kan testen ?
Zo ja even kijken of het daar wel op werkt en zo niet kan je proberen de router eens te resetten d.m.v. even de stroomtoevoer te onderbreken (werkt bij veel type routers op die manier) Het zal niet zozeer aan je iphone liggen vrees ik ;) |
Citaat:
Wel door in je configuratiescherm voor een 'reset' te kiezen of door het reset knopje een aantal seconden ingedrukt te houden... Let wel...de router gaat dan naar zijn fabrieksinstellingen... |
kijk eens in het configuratie scherm van je router
daar heb je een menu onderdeel waar je de actieve apparaten kunt zien normaal moet je iphone daar bij staan |
Dit zal ws. de oplossing van je probleem zijn, werkt tenminste bij mij uitstekend. En reken maar dat ik al heel veel andere 'oplossingen' had geprobeerd :)
|
Sinds gisteren eindelijk een iphone 4. Nu wil ik het via Wi-Fi internetten. Echter na krijg ik steeds de foutmelding, dat mijn wachtwoord niet juist is. Terwijl ik het juiste wachtwoord gebruikt heb. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om via Wi-Fi te internetten.
Alvast bedankt voor de reacties |
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 september 2011 om 12:30 ---------- Citaat:
|
Hallo Collihome,
Heb gewacht tot de laatste ook een bolletje is. Helaas blijf ik de melding "Onjuist wachtwoord" zien. |
Citaat:
|
Dat lukt helaas ook niet.
Moet toegeven dat ik zelf niet erg technisch ben :), dus morgen maar even na de winkel, misschien kunnen zij het me in Nijntje-taal uitleggen. Bedankt in ieder geval voor de reactie/oplossingen. |
Citaat:
Veel succes |
ben ik weer:)
Lokale hulp heeft helaas niet geholpen. In de winkel kon ik wel via Wi-Fi het internet op gaan, maar thuisgekomen dus nog steeds niet. In de winkel hebben we "controleer spelling'' uitgezet, dit zou een oplossing moeten zijn, maar helaas. Kan iemand mij in eenvoudige stappen uitleggen hoe ik internetten via Wi-Fi? Ben namelijk zelf helemaal niet technisch.:confused: |
Het je je modem al eens uitgetrokken?
ik las dit nog ergens ; You disable the password and let the iphone connect to the router. Then you put the password back and now it will accept the password. |
Helaas dit haalt ook niets uit. Kan het zijn dat ik een Experia box van KPN heb, dat ik niet kan internetten via Wi-Fi?
|
kan iemand mij helpen? Vroeger geraakte ik vlot op de Wi-Fi thuis, sinds meer dan een week niet meer!
De Wi-Fi is al gereset, er is iemand moeten langskomen omdat de pc ook niet meer verbonden was, maar die is nu in orde. Met de iPhone geen internet, wel Wi-Fi teken! met de AutoWi-Fi ap geeft hij error - 1009 aan. Wat is dat toch? Heb alles al geprobeerd, instellingen reset, software reset, .... Kan iemand helpen? Marco |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22. |