iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi thuis; wel verbinding, geen internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/97493-wifi-thuis-verbinding-geen-internet.html)

Kim7 16-08-11 13:14

Wi-Fi thuis; wel verbinding, geen internet
 
Hallo,

De connectie tussen mijn iPhone 4 en Wi-Fi werkt overal prima, behalve thuis.
Heb de netwerkinstellingen al gereset, het netwerk laten vergeten en via openDNS een nieuw netwerk aangemaakt.
Niets helpt. Ik heb wel verbinding, maar internet werkt niet.

Wie kan mij stap voor stap helpen?
Ik snap niet veel van TCP/IP, DNS etc. Moeten alle adressen van je Airport-instellingen bijvoorbeeld overeenkomen met de instellingen op je iPhone?

Computer: Mac Powerbook
Router: Linksys

Bvd, Kim

Leonk 16-08-11 14:23

heb ik ook last van. ben vanmorgen even aan het googlen geweest en kwam op onderstaande site van apple uit. Moet het vanavond nog even proberen.

iOS: problemen met Wi-Fi-netwerken en -verbindingen oplossen

shapezzz 16-08-11 15:26

Misschien meerdere apparaten in huis waarmee je de Wi-Fi-verbinding kan testen ?
Zo ja even kijken of het daar wel op werkt en zo niet kan je proberen de router eens te resetten d.m.v. even de stroomtoevoer te onderbreken (werkt bij veel type routers op die manier)
Het zal niet zozeer aan je iphone liggen vrees ik ;)

Wallyİ 16-08-11 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 699876)
Misschien meerdere apparaten in huis waarmee je de Wi-Fi-verbinding kan testen ?
Zo ja even kijken of het daar wel op werkt en zo niet kan je proberen de router eens te resetten d.m.v. even de stroomtoevoer te onderbreken (werkt bij veel type routers op die manier)
Het zal niet zozeer aan je iphone liggen vrees ik ;)

Een router reset je niet door hem ff zonder stroom te zetten...

Wel door in je configuratiescherm voor een 'reset' te kiezen of door het reset knopje een aantal seconden ingedrukt te houden...

Let wel...de router gaat dan naar zijn fabrieksinstellingen...

lonerider 17-08-11 03:23

kijk eens in het configuratie scherm van je router
daar heb je een menu onderdeel waar je de actieve
apparaten kunt zien
normaal moet je iphone daar bij staan

ButcherJF 17-08-11 09:39

Dit zal ws. de oplossing van je probleem zijn, werkt tenminste bij mij uitstekend. En reken maar dat ik al heel veel andere 'oplossingen' had geprobeerd :)

agaath78 07-09-11 14:23

Sinds gisteren eindelijk een iphone 4. Nu wil ik het via Wi-Fi internetten. Echter na krijg ik steeds de foutmelding, dat mijn wachtwoord niet juist is. Terwijl ik het juiste wachtwoord gebruikt heb. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om via Wi-Fi te internetten.

Alvast bedankt voor de reacties

colliehome 07-09-11 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agaath78 (Bericht 704896)
Sinds gisteren eindelijk een iphone 4. Nu wil ik het via Wi-Fi internetten. Echter na krijg ik steeds de foutmelding, dat mijn wachtwoord niet juist is. Terwijl ik het juiste wachtwoord gebruikt heb. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om via Wi-Fi te internetten.

Alvast bedankt voor de reacties

bij het ingeven van je paswoord wachten tot je laatste karakter een bolletje is geworden...dan pas enter

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 september 2011 om 12:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim7 (Bericht 699844)
Hallo,

De connectie tussen mijn iPhone 4 en Wi-Fi werkt overal prima, behalve thuis.
Heb de netwerkinstellingen al gereset, het netwerk laten vergeten en via openDNS een nieuw netwerk aangemaakt.
Niets helpt. Ik heb wel verbinding, maar internet werkt niet.

Wie kan mij stap voor stap helpen?
Ik snap niet veel van TCP/IP, DNS etc. Moeten alle adressen van je Airport-instellingen bijvoorbeeld overeenkomen met de instellingen op je iPhone?

Computer: Mac Powerbook
Router: Linksys

Bvd, Kim

probeer settings-Wi-Fi-chouse netwerk en kies de blauwe pijl-kies renew lease. Probeer dan eens. Vaak heb je in jou geval geen IP en na de renew wel.

agaath78 07-09-11 14:37

Hallo Collihome,

Heb gewacht tot de laatste ook een bolletje is.
Helaas blijf ik de melding "Onjuist wachtwoord" zien.

colliehome 07-09-11 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agaath78 (Bericht 704901)
Hallo Collihome,

Heb gewacht tot de laatste ook een bolletje is.
Helaas blijf ik de melding "Onjuist wachtwoord" zien.

Misschien moet je je wachtwoord eerst eens uitzetten aan de modem en zien of ie zo werkt. Dan terug zetten. Als wachtwoord kies je mss een welbepaald telefoonnummer. Daar komt ook niemand achter

agaath78 07-09-11 15:48

Dat lukt helaas ook niet.
Moet toegeven dat ik zelf niet erg technisch ben :), dus morgen maar even na de winkel, misschien kunnen zij het me in Nijntje-taal uitleggen.
Bedankt in ieder geval voor de reactie/oplossingen.

colliehome 07-09-11 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agaath78 (Bericht 704922)
Dat lukt helaas ook niet.
Moet toegeven dat ik zelf niet erg technisch ben :), dus morgen maar even na de winkel, misschien kunnen zij het me in Nijntje-taal uitleggen.
Bedankt in ieder geval voor de reactie/oplossingen.

De normale gang is dat je iPhone de Wi-Fi verbinding ziet en je dus je paswoord kan ingeven. Maar probeer het idd eens bij je lokale hulp.

Veel succes

agaath78 08-09-11 12:50

ben ik weer:)

Lokale hulp heeft helaas niet geholpen.
In de winkel kon ik wel via Wi-Fi het internet op gaan, maar thuisgekomen dus nog steeds niet. In de winkel hebben we "controleer spelling'' uitgezet, dit zou een oplossing moeten zijn, maar helaas.
Kan iemand mij in eenvoudige stappen uitleggen hoe ik internetten via Wi-Fi? Ben namelijk zelf helemaal niet technisch.:confused:

colliehome 08-09-11 13:49

Het je je modem al eens uitgetrokken?

ik las dit nog ergens ; You disable the password and let the iphone connect to the router. Then you put the password back and now it will accept the password.

agaath78 08-09-11 18:17

Helaas dit haalt ook niets uit. Kan het zijn dat ik een Experia box van KPN heb, dat ik niet kan internetten via Wi-Fi?

MarcoVH 17-09-11 15:03

kan iemand mij helpen? Vroeger geraakte ik vlot op de Wi-Fi thuis, sinds meer dan een week niet meer!
De Wi-Fi is al gereset, er is iemand moeten langskomen omdat de pc ook niet meer verbonden was, maar die is nu in orde.
Met de iPhone geen internet, wel Wi-Fi teken! met de AutoWi-Fi ap geeft hij error - 1009 aan.
Wat is dat toch?
Heb alles al geprobeerd, instellingen reset, software reset, ....
Kan iemand helpen?
Marco

ballegooier 17-09-11 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agaath78 (Bericht 705179)
...Kan het zijn dat ik een Experia box van KPN heb, dat ik niet kan internetten via Wi-Fi?

Wat ik van die krengen weet, is dat ze standaard ingesteld zijn met een mac adres filter. Je hebt dus 2 opties: het mac adres van je iphone in de lijst met toegestane apparaten in de experiabox toevoegen. Of die hele mac adres filtering in je experiabox uitzetten. Het is voor een thuisnetwerkje echt overbodige beveiliging en vooral heel irritant, zoals je dus zelf al ervaren hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.