//

Wi-Fi werkt thuis niet, op andere plekken wel

Wi-Fi werkt thuis niet, op andere plekken wel discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Sinds zondag heb ik een IPhone 3GS 8GB zwart. In de trein deed Wi-Fi het, bij een vriendin deed Wi-Fi het, maar bij mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-09-11, 21:33
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Question Wi-Fi werkt thuis niet, op andere plekken wel

Hoi!
Sinds zondag heb ik een IPhone 3GS 8GB zwart. In de trein deed Wi-Fi het, bij een vriendin deed Wi-Fi het, maar bij mij thuis NIET :-(
Waar kan dat aan liggen? Hij ziet wel mn netwerk, ik heb het kunnen selecteren, wachtwoord heb ik ingevuld, er staat netjes een vinkje voor het netwerk, maar toch zegt ie dat er geen internetverbinding is ...
En in de trein/bij vriendin deed ik niets meer en daar kon ik dus wel internetten...

Ik mail dit vanaf mijn laptop, die toch gebruik maakt van het zelfde modem? Het is een Zyxel P2602HWD1A. Dit werk dus wel. Of heeft dat niets met elkaar te maken?

Wat kan ik hier aan doen?

Hoop dat jullie iets weten!!!

GRTN | simone
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-11, 09:24
Jorisdp Jorisdp is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Wellicht heeft je router een mac filter aan staan, dan accepteert het modem alleen hardware waarvan het mac adres is opgegeven bij het tabblad mac filter in de configuratie van je zyxel.
  #3  
Oud 09-09-11, 21:37
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Standaard

Hoi Joris!
Bedankt voor je reactie!
Er staat idd het MAC adress van mijn Zyxel in gevoerd.
Ik wist niet wat het was, een MAC adress en heb gegoogled. Het is een extra beveiliging?
Kan ik die code daar gewoon weghalen?
Voor mijn IPhone had ik een Nokia N85, volgens mij heb ik daarmee wel eens via Wi-Fi op internet kunnen komen.
Kan dat kloppen? Heeft het in die zin dan wel met mn Iphone te maken?

GRTN | simone
  #4  
Oud 09-09-11, 21:41
Jorisdp Jorisdp is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Het werkt anders je hebt het mac adres van je iphone nodig en die voer je in bij het mac filter waarmee je de iphone toegang geeft.

Maar je kunt deze mogelijke oorzaak eenvoudig (al dan niet tijdelijk) oplossen door het filteren op mac adressen uit te zetten door het vinkje weg te halen in je modem bij mac filtering.
  #5  
Oud 09-09-11, 21:47
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Standaard

Ahh (Als ik het MAC adress van mn IPhone al weet te vinden...) Heeft het invullen van het MAC adress van mn Iphone dan gevolgen voor Wi-Fi met mn laptop?
Er staat nu het MAC adress ingevuld van mn modem, mn laptop doet het wel. Dat gaat niet veranderen als ik het MAC adress vd IPhone invoer?

GRTN | simone
  #6  
Oud 09-09-11, 21:50
Jorisdp Jorisdp is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Sorry Simone maar je moet wel lezen wat ik schrijf

Probeer dit nou eens eerst:
Maar je kunt deze mogelijke oorzaak eenvoudig (al dan niet tijdelijk) oplossen door het filteren op mac adressen uit te zetten door het vinkje weg te halen in je modem bij mac filtering.
  #7  
Oud 09-09-11, 22:07
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja maar ja maar het is niet eenvoudig hoor. Doe dit niet iedere dag.
Tis zo. Bij de advanced setup v mn modem staat in het beginscherm, bij Device Information (oa) het Mac Adress (en das dezelfde als wat aan de onderkant v mn modem staat). Dit MAC adress kan ik niet veranderen.

Maar als ik verder klik, naar Summary en dan weer naar Client List, staat daar een ander MAC adress, misschien die van mn laptop?
Het is een tabel met 7 kolommen: # Status Host Name IP Address MAC Address Reserve Modify
Onder Reserve kan ik een hokje aanvinken.
Volgens de help functie van mn modem betekent Reserve:

Select the check box in the heading row to automatically select all check boxes or select the check box(es) in each entry to have the ZyXEL Device always assign the selected entry(ies)'s IP address(es) to the corresponding MAC address(es) (and host name(s)). You can select up to 128 entries in this table. After you click Apply, the MAC address and IP address also display in the LAN Static DHCP screen (where you can edit them).

Ik geloof niet dat ik dit goed genoeg snap...

Dus, wat ik kan doen idd is het MAC adress daar verwijderen. (spannend...)
(jaja ik kopieer en plak m eerst ergens naar toe...)

GRTN | simone

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 september 2011 om 22:08 ----------

Hmm daar kan ik m ook niet verwijderen trouwens... Waar dan wel ???
  #8  
Oud 09-09-11, 22:10
Jorisdp Jorisdp is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Je moet naar achtereenvolgens:
1. advanced setup
2. Network
3. Wireless lan
4. tabblad mac filter
5. vinkje bij active mac filter uitzetten (als het al aan staat)
  #9  
Oud 09-09-11, 22:14
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Standaard

Active MAC Filter
Filter Action Allow Deny
Het stond niet eens aan dus??? Of moet ik aan dubbele ontkenning doen? Dus Deny ook aanvinken? Ik ga het proberen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 september 2011 om 22:20 ----------

Het werkt vooralsnog niet... Jammer ...
  #10  
Oud 09-09-11, 22:32
Jorisdp Jorisdp is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Dan was dat niet het probleem zoek eens op Google succes!


http://www.google.nl/#hl=nl&sugexp=g...w=1333&bih=746
  #11  
Oud 09-09-11, 22:44
Cowboyracer Cowboyracer is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 6
Standaard

Zal ik doen! Bedankt voor je meedenken in ieder geval! GRTN | simone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkt niet op mijn iP4, wel op een andere... thewong iPhone algemeen 8 20-08-10 11:39
Windows: Iphone werkt wel op ene laptop en niet de andere blue flake iTunes 4 16-08-10 08:20
email verzenden werkt thuis, maar niet daarbuiten Sjak iPhone algemeen 0 26-05-10 21:49
Wi-Fi Thuis werkt niet op mijn Iphone maar wel op die van vriend deaapdaar Wi-Fi 0 20-05-09 18:06
Wi-Fi werkt bij de ene iPhone wel en bij de andere niet RRed Archief 0 24-10-07 11:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:37.