//

Italië

Italië discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga 2 weken op reis naar Italië en zoek daar een prepay data kaart voor de Iphone4 (microsim). Liefst rond de 1Gb datavolume. Iemand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-07-12, 10:17
cumme cumme is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard Italië

Ik ga 2 weken op reis naar Italië en zoek daar een prepay data kaart voor de Iphone4 (microsim). Liefst rond de 1Gb datavolume. Iemand ervaring ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-12, 17:47
cumme cumme is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Mijn ervaring. Ik kocht een prepay TIM kaartje voor 10€ in een Expert electronica winkel waar ze geen Engels konden (enkel Italiaans en Duits), ze zeiden dat er nog een herlading van 2,5€ bij moest. Ik heb ook documenten moeten ondertekenen en ID kaart tonen waarvan ze een kopie namen. Na max. 48u zou de kaart geactiveerd zijn. Ik wou de optie enkel 250 Mb/week. Dat was geen probleem. Na 48u : niks. Toevallig die dag in Venetië waar een TIM shop was. Deze bracht alles in orde op 5 minuten met als resultaat 500 Mb/week. Die 500 Mb was op die week, en de 2e week had ik opnieuw 500 Mb. De website van TIM is uitsluitend in het Italiaans, waar ik amper iets van kan maken, maar ik kon nog wel mijn resterende Mb's uitlezen. Snelheid op 3G was prima en kon ook de tethering aanzetten waardoor ik kon surfen op mijn laptop. Mijn advies : let op waar je iets koopt en vraag iets dat onmiddellijk kan geactiveerd worden, geloof zeker niet dat het na 48u wel in orde zal komen. Zo een TIM shop vind je niet overal. Ook die 2,5€ kon die persoon van de TIM shop niets terugvinden, die Expert shop had die nodeloos aangerekend. Verder was het een zeer goedkope oplossing om te kunnen surfen 2 weken in Italië, 10 € voor 1 Gb Plus die 10€ kon ik nog opbellen of sms'en.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Italie? Giselle iPhone algemeen 2 23-07-11 06:11
iPhone 4 Italië Doblie Koopinformatie Rest Europa 1 03-08-10 21:27
Italie Tommyke3700 Archief 1 30-12-09 10:01
Internet in Italie steur00 Vodafone 0 12-10-09 16:20
Belgie vs Italie lhy Koopinformatie België 6 15-12-08 10:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.