//

4G Prepaid TMobile data in Amerika

4G Prepaid TMobile data in Amerika discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Eindelijk goedkoop kunnen internetten in Amerika met een prepaid datakaartje van TMobile en nog wel in 4G ook. Eerst een refurbished mobile hotspot gekocht bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-12-12, 13:32
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Talking 4G Prepaid TMobile data in Amerika

Eindelijk goedkoop kunnen internetten in Amerika met een prepaid datakaartje van TMobile en nog wel in 4G ook.
Eerst een refurbished mobile hotspot gekocht bij TMobile zelf (via kennissen in Amerika)



Voor US$ 59 inclusief een US$ 25 voucher voor het simkaart tegoed.
Daarna een "No anual fee" data SIM gekocht van US$35 voor 3,5GB !
Geldig voor een maand.Data plan overzicht van TMobile USA
En gaan....

Totale kosten 59 +35 - 25 = US$ 69

De refurbished hotspot had een overnight delivery dus kun je ook bij je hotel laten bezorgen. Als dat niet lukt dan kun je hem nieuw voor $119 in een tmobile shop kopen.
Winkel in en 5 minuten later met werkend internet de winkel weer uit.

Let wel op dat je in een gebied zit waar er TMobile 4G dekking is (New York geen probleem)

Ik heb ook nog geprobeerd de SIM in mijn Nederlandse iPhone 5 te stoppen echter dan viel ik terug naar 2G met snelheden waar je niet vrolijk van wordt (Whatsapp bericht met alleen een korte tekst duurde ongeveer een minuut).
Ook nog in mijn Huawei E585 Mifi gestopt maar precies hetzelfde effect. Teugval naar 2G. Heeft iets met de frequenties te maken die in Europa en Amerika gebruikt worden. Een kennis heeft een Mifi besteld die het over de hele wereld doet (de Novatel Mifi 2 voor US$200). Als dat werkt laat ik het wel horen.

Tip;
Als je de kaart ook via de internet portal wil managen ("My TMobile") moet je je aanmelden terwijl je in de USA bent aangezien hij een SMS naar je kaart stuurt met het wachtwoord.



De hotspot heeft een Micro USB connector om op te laden en is binnen een uur of 5 leeg.
Type hotspot TMobile ZTE MF61

Ter vergelijking;
Als je roaming aanzet in de USA met een Vodafone NL abonnement ben je per MB 8,93 kwijt. Voor 3,5 GB is dat dus € 31.255,00 !!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screen Shot 2012-12-16 at 13.21.57.jpg‎ (43,7 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpg mf61.JPG‎ (135,0 KB, 164x gelezen)

Laatst gewijzigd door gkho; 16-12-12 om 13:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-12, 16:43
frado frado is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 35
Standaard

Niet overdrijven aub, 1 min voor whatsapp bericht. Please..
Ikzelf in juli gewerkt met T mobile 30$ plan. Ongelimiteerd internet. En ja, dit zijn 2G (EDGE) snelheden. Traag? Ja. Doenbaar? Ja.
Imessages/whatsapp/foursquare gaat allemaal vlot. Surfen gaat iets trager tov EDGE in België wel.
T-Mobile is echter wél bezig 3G uit te rollen op andere frequenties, dus 3G zou al moeten beschikbaar zijn op verschillende plaatsen. Geen idee wanneer je dit getest hebt, maar volgens v erschillende maps zou er oa in NYC ook al 3G moeten zijn..
Ikzelf vernieuw terug mijn kaartje voor 30$ binnenkort. Die EDGE snelheden neem ik er wel bij, een veel goedkoper alternatief is er niet..
http://www.airportal.de/
  #3  
Oud 01-01-13, 19:34
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Talking Overdrijven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frado Bekijk bericht
Niet overdrijven aub, 1 min voor whatsapp bericht. Please..
Ik overdrijf niet maar geef weer wat ik ervaren heb (ik was met een collega die dit kan bevestigen als je me echt niet gelooft). Het is prettig dat bij jou 2G wel voldoende snelheid heeft maar bij mij duurde het nu eenmaal wat langer.

Het was de laatste week van November 2012 in Manhattan. Er was daar geen 3G beschikbaar via de SIM kaart van T-Mobile USA.

Ik kan het helaas niet mooier maken.

De kern van het verhaal is echter dat we nu sinds tijden betaalbaar prepaid hebben in de USA of het nu 2G,3G of 4G is vind ik dat prettiger dan elke keer een Starbucks opzoeken..
  #4  
Oud 01-01-13, 21:11
frado frado is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 35
Standaard

Vreemd, normaalgezien zou er al lang 3G moeten zijn op het 1900 mhz spectrum in NYC! Maar goed, ik heb het internet enkel nodig op mijn gsm en on the road, dus die hotspot heb ik niet echt nodig. Wel geduld nodig met EDGE natuurlijk, maar goed 30$ voor EDGE is natuurlijk wel duur jammer genoeg(en veel plaatsen waar er geen bereik is). Gebruikte mijn iphone als gps en tijdens het rondrijden waren we toch vaak op plaatsen met 0,0 bereik voor tientallen kilometers.
  #5  
Oud 02-01-13, 18:08
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Misschien was 3G wel afgeschermd voor dit specifieke abonnement, ik had niet de 30$ maar de 35$ 4G waarbij de NYC verkoper specifiek vermelde dat 3G niet kan. Maar goed, alles beter dan de € 5,00 per MB die Vodafone normaal vraagt
  #6  
Oud 03-01-13, 16:38
frado frado is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 35
Standaard

Ahja, normaal dat je dan op 2G terugvalt. Ik zou liever 3G hebben dan, zal wel beter verspreid zijn dan 4G. Voor mij kost het 0,5 euro in het buitenland, maar gebruik toch liever zorgeloos een lokaal kaartje
  #7  
Oud 08-02-15, 16:10
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Update, het werkt in 2015 nog steeds prima.
On Demand Passes
500 MB 1-day pass $5
1 GB 7-day pass $10
3 GB 30-day pass $30
5 GB 30-day pass $40
7 GB 30-day pass $50
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prepaid sim + data JCates Overige providers Nederland 19 03-01-13 09:21
3g data abonnement Tmobile Melly iPad algemeen 1 28-08-12 22:34
tmobile toestel activeren met een tmobile prepaid kaart Momentum Odido (T-Mobile) 2 06-08-10 22:17
Hoe kan ik internetten op TMobile prepaid? snikkel Archief 1 26-04-08 00:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.