iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Google maps in Frankrijk met de iphone als gps gebruiken (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/154640-google-maps-frankrijk-de-iphone-gps-gebruiken.html)

2Air 16-05-14 16:49

Google maps in Frankrijk met de iphone als gps gebruiken
 
Dag iedereen

Ik ga binnenkort nr het zuiden van Frankrijk en wou graag googlemaps gebruiken op de iphone, als gps gebruiken.

Ik kom uit België en heb hier een abo van Mobile Vikings (sms, data en bellen)
Mijn vraag is nu, indien ik googlemaps gebruik, wordt er dan verbinding gemaakt via een sateliet of gaat dat via 3G en dataroaming (wat een pak geld zal kosten)

De vraag is dus, via sateliet (gratis) of dataroaming (duur)?

thanks!

Otje82 16-05-14 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2Air (Bericht 960152)
Dag iedereen

Ik ga binnenkort nr het zuiden van Frankrijk en wou graag googlemaps gebruiken op de iphone, als gps gebruiken.

Ik kom uit België en heb hier een abo van Mobile Vikings (sms, data en bellen)
Mijn vraag is nu, indien ik googlemaps gebruik, wordt er dan verbinding gemaakt via een sateliet of gaat dat via 3G en dataroaming (wat een pak geld zal kosten)

De vraag is dus, via sateliet (gratis) of dataroaming (duur)?

thanks!

Googlemaps gaat via een Data verbinding. Je slaat de kaarten namelijk niet offline op je telefoon op.

Kubbie92 17-05-14 01:58

Je kan het met de nieuwste versie van Google Maps wel. Eerst de kaarten inladen en dan in Frankrijk genieten!

corne64 17-05-14 11:04

Maar dan nog moet je om een gpsfix te krijgen je locatie laten bepalen door gprs, en dat kost data.

Guest-20180925190238 17-05-14 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 960188)
Maar dan nog moet je om een gpsfix te krijgen je locatie laten bepalen door gprs, en dat kost data.

Dat is alleen zo bij A-GPS. Kan je zelf testen. Zet het toestel in vliegtuigmodus en bepaal de positie met bv. GPS Plan.

2Air 17-05-14 12:08

alvast bedankt vr de reacties, maar nu wordt het nog verwarrender

hoe laad ik bv offline kaarten van FR id iphone?
vliegtuigmodus dat lukt me wel, maar wat is GPS Plan? een andere app?
hoe werken offline kaarten uit ene app dan met een andere app samen?

thx

Guest-20180925190238 17-05-14 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2Air (Bericht 960191)
...maar wat is GPS Plan? een nieuwe app dan?

GPS Plan is een al iets oudere app om een positie te bepalen.

Om een positie te bepalen is er geen dataverbinding nodig. Indien nodig leest de GPS-ontvanger de efemeriden van de GPS-satellieten. Met die data kan door een trilateratie de positie van de satellieten bepaald worden. Dat kan wel even duren omdat de GPS NMEA data binnenkomt aan een snelheid (of traagheid) van 4800 Baud.

A-GPS gebruikt ook nog GSM-base cellen (en eventueel Wi-Fi netwerken) om de positie sneller te bepalen. Dat gaat dan inderdaad een stuk sneller.

Goegel maps ken ik niet omdat ik geen goegeltoestanden gebruik. Je kan met elke navigatie app die off-line kaarten aan boord heeft navigeren zonder mobiele data te verbruiken. Ik gebruik daar Navigon voor.

Bubbly 17-05-14 18:21

1. Sla de kaarten op die je nodig hebt.
2. Schakel roaming uit of vliegtuigmodus in. GPS zal gewoon actief blijven.
3. Voilà.

2Air 18-05-14 12:37

ok bedankt allemaal!!

topic mag gesloten worden

wouter1981 19-05-14 11:54

\\Slotje..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.