//

Nieuw T-Mobile klanten mogen niet in Buitenland bellen.

Nieuw T-Mobile klanten mogen niet in Buitenland bellen. discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor iedereen die naar het buitenland gaat met een nieuw T-Mobile abonnement. Je kan niet bellen in het buitenland. Dit is voor iedereen met een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-07-08, 15:05
korat korat is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard Nieuw T-Mobile klanten mogen niet in Buitenland bellen.

Voor iedereen die naar het buitenland gaat met een nieuw T-Mobile abonnement. Je kan niet bellen in het buitenland. Dit is voor iedereen met een iPhone geblokkeerd voor de eerste 3 maanden van je contract. Dit wordt je niet verteld in de winkel, het is nergens te lezen op de T-Mobile internet pagina. Het staat ook niet in de voorwaarden, maar het wordt wel toegepast. Je komt er alleen achter als je in het buitenland bent, en merkt dat geen enkele manier van communicatie mogelijk is met je iPhone.
Deze onzinnige sanctie is enkel alleen op te lossen door naar een T-Mobile shop te gaan en daar 115,- (is een vast bedrag) te betalen om de blokkade er af te halen. (moet je ook nog zelf gaan bellen naar de servicedesk.)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-08, 15:07
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

// verplaatst naar overige telecom providers Nederland


Edit:
Heb dit naar T-mobile verplaatst omdat dit toch enkel over deze provider gaat.

Laatst gewijzigd door Bomans; 17-07-08 om 15:11.
  #3  
Oud 17-07-08, 15:20
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korat Bekijk bericht
Voor iedereen die naar het buitenland gaat met een nieuw T-Mobile abonnement. Je kan niet bellen in het buitenland. Dit is voor iedereen met een iPhone geblokkeerd voor de eerste 3 maanden van je contract. Dit wordt je niet verteld in de winkel, het is nergens te lezen op de T-Mobile internet pagina. Het staat ook niet in de voorwaarden, maar het wordt wel toegepast. Je komt er alleen achter als je in het buitenland bent, en merkt dat geen enkele manier van communicatie mogelijk is met je iPhone.
Deze onzinnige sanctie is enkel alleen op te lossen door naar een T-Mobile shop te gaan en daar 115,- (is een vast bedrag) te betalen om de blokkade er af te halen. (moet je ook nog zelf gaan bellen naar de servicedesk.)
Als ik de informatie lees op Buitenland: T-Mobile > Persoonlijk > Productinformatie > Buitenland dan kom ik toch tot de conclusie dat er gewoon gebeld kan worden.

Ik heb ook nog met ze gebeld en dat bedrag zou een voorschot zijn want ze vertrouwen hun klanten niet. M.i. is hun houding wettelijk ongeldig wantje kunt dit nergens lezen (ook nergens op hun site) en ook wordt je bij afsluiten hier niet op geattendeerd.

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 17-07-08 om 15:44.
  #4  
Oud 17-07-08, 15:37
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

T-mobile werkt met een soort van puntensysteem.
Sommige klanten krijgen meer punten dan de ander. Als je dus niet aan de juiste criteria voldoet dan kan het inderdaad zijn dat je nog niet in het Buitenland kan bellen.



EDIT:

toevoeging

In principe kan niemand de eerste 2 maanden bellen en gebeld worden in het buitenland.
Maar ze hanteren een soort van puntensysteem,waardoor de meeste wel gewoon kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland.

Heb 2 minuten terug nog de klantenservice hierover gebeld, en mijn verhaal werd door haar nogmaals bevestigd.
Ik zelf heb sinds gisteren een tmobile abo en kan dus gewoon bellen in het buitenland.
__________________
Enjoy every day, buy an Apple Iphone!

Laatst gewijzigd door Bomans; 17-07-08 om 16:03.
  #5  
Oud 12-08-08, 07:52
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Ben nieuwe klant bij t-mobile, en kan ook gewoon bellen en gebeld worden in het buitenland.

Waar is dit punten systeem op gebaseerd dan? Volgens mij ligt het gewoon aan je leeftijd o.i.d.
  #6  
Oud 12-08-08, 09:07
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik hoorde dat je ooks soms niet naar 0900 nummers kan bellen met een nieuw abonnement. Daarvoor moet je ook eerst naar de klantenservice bellen.

Volgens mij is dat dan alleen voor zakelijke abonnementen.
  #7  
Oud 12-08-08, 09:34
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Of je daadwerkelijk alle functie in het buitenland hebt weet je pas als je in dat buitenland zit. De officiële regel is dat "alle nieuwe abonnees een (beperkte) buitenland blokkering hebben". Heeft allemaal niets met punten of wat dan ook te maken.

Bel op wat verschillende momenten met de Helpdesk en je zult verschillende verhalen te horen krijgen. Daarbij komt dat de meeste verkooppunten dit aspect niet vertellen simpel omdat TM uniek is in dit punt en ze het gewoon niet wisten.

En als klap op de vuurpijl wordt er behoorlijk geblunderd waardoor er soms geen enkele blokkering is en soms een complete blokkering.
  #8  
Oud 14-08-08, 17:43
DJTizio DJTizio is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Je wordt eerst gekeken of je krediet waardig bent, is dit niet het geval kun je nog niet eens een abonnement afsluiten... Als je niet al te veel geld hebt of in het verleden al eens geldproblemen hebt gehad kun je waarschijnlijk minder snel in het Buitenland bellen..

Dit hoort echt absoluut niet, als je kredietwaardig bent voor een abonnement, zou je toch ook gewoon onbeperkte kosten kunnen maken?! Ze krijgen hun geld sowieso wel, is het niet gewoon danwel via een deurwaarder/incassoburo
  #9  
Oud 14-08-08, 17:54
korat korat is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik had het over mensen, zoals eerder genoemd, die krediet waardig zijn, die het ook niet mogen. Ook niet in het verleden. Sterker nog bakken met geld.... dat is het dus niet!!!
  #10  
Oud 14-08-08, 17:55
DJTizio DJTizio is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Hmm dan is het zeer vage shit
  #11  
Oud 14-08-08, 19:26
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korat Bekijk bericht
Ik had het over mensen, zoals eerder genoemd, die krediet waardig zijn, die het ook niet mogen. Ook niet in het verleden. Sterker nog bakken met geld.... dat is het dus niet!!!

ik heb nu hele stapels met brieven en mailberichten. Alles samenvattend komt het er op neer dat e.e.a. redelijk is geregeld (i.c. beperkte blokkering) maar dat de (ik druk me netjes uit) de intelligentie van de gemiddelde TM medewerker niet bijster hoog is en dus worden er nogal vaak technische fouten gemaakt.

Is allemaal niet zo erg als ze personeel op de Helpdesk hadden die in staat zijn om zelfstandig na te denken en niet met een kadaverdiscipline achter hun scherm zitten waarbij ze alleen een standaard verhaaltje kunnen opdreunen (en zelfs dat doen ze nogal eens fout) en niet de moeite nemen om even te kijken hoe de gegevens staan ingesteld bij de betreffende klant.
  #12  
Oud 14-08-08, 19:36
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Ik vind het allemaal onzin ook over het hele kredit waardig zijn of niet.
Zit nu al meer dan een maand in china zonder te kunnen bellen en er
was mij niks verteld hierover dat ik niet in het buitenland kon bellen.

Over het kredit waardig zijn ze kunnen zo zien bij me vorige providers
dat ik een zeer gule betaler ben.
Voip kan niet altijd dus moet het me kosten bellen naar china...

Vind dit zeer jammer dat het me niet vooraf vermeld werd.
  #13  
Oud 14-08-08, 19:49
korat korat is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Het krediet waardig zijn is ook niet het criteria. Er blijkt een volstrekte willekeur. Dat is nu wel bewezen.
Erg vervelend voor een situatie als die van jouw iMick...!!
  #14  
Oud 14-08-08, 19:53
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMick Bekijk bericht
Ik vind het allemaal onzin ook over het hele kredit waardig zijn of niet.
Zit nu al meer dan een maand in china zonder te kunnen bellen en er
was mij niks verteld hierover dat ik niet in het buitenland kon bellen.
Over het kredit waardig zijn ze kunnen zo zien bij me vorige providers
dat ik een zeer gule betaler ben.
Voip kan niet altijd dus moet het me kosten bellen naar china...
Vind dit zeer jammer dat het me niet vooraf vermeld werd.
Als het niet vooraf bekend was (en ook TM shops vertelden niks!) dan is dat voldoende grond om het contract wegens wanprestatie op te zeggen.

Overigens staat ook op hun website geheel niets over enige (beperkte) blokkering.
  #15  
Oud 22-06-09, 18:46
blacktdi blacktdi is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Heb net hetzelde ondervonden in noorwegen. Kan niet bellen en gps werkt ook niet. Heb na veel gebel met de service desk 115 euro overgemaakt. Moesten ze weer een fax hebben met een kopie van de afschrijving. Via ideal betaald. Kunnen ze niet eens zien. Het werkt nog steeds niet. Vervelend, ook al als je ze probeert uit te leggen dat een uur niet werken me al meer kost.
  #16  
Oud 29-06-09, 15:57
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Gps moet wel werken dat heeft niets met internet/bellen of met t-mobile te maken dan is er iets mis met je iphone.
  #17  
Oud 29-06-09, 16:32
blacktdi blacktdi is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Gps moet wel werken dat heeft niets met internet/bellen of met t-mobile te maken dan is er iets mis met je iphone.
Dat dacht ik ook. Gps werkte wel in Nederland, ook met de nieuwe navigon software, perfect. Maar niet in Noorwegen totdat ze de dag erna de blokkering hadden verwijderd. Nu helemaal goed. Snel en foutloos. Vreemd maar waar.
  #18  
Oud 12-07-09, 13:23
nerotje nerotje is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 28
Standaard

Ik heb een vraagje,
bij mijn vorige iphone (2g) met kpn kon ik altijd prima internetten in een dorp net over de nederlands grens. De verbinding was niet erg sterk (soms pakte de iphone automatisch een andere buitenlandse provider), maar als ik bij netwerk instellingen kpn selecteerde kon ik wel gebruik maken van het internet. Hier heb ik nooit extra kosten voor hoeven te betalen.

Nu is mijn vraag, als ik met mijn nieuwe iphone 3GS op dezelfde plek ben met T-mobile als operator, zal dit dan onder buitenlandse kosten vallen of gewoon onder nederlandse kosten? En moet ik dan in de netwerk instellingen alleen kiezen voor T-mobile?

Is het trouwens mogelijk om op my tmobile te kijken naar kosten die je in het buitenland hebt gekocht? (en die dus buiten de bundel vallen)

Bedankt voor de hulp
  #19  
Oud 21-08-09, 20:14
Rimshaker Rimshaker is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 34
Standaard

Mijn abo is vandaag ingegaan, volgende week vertrek ik voor een maand naar Afrika dus ik benieuwd of het werkt. Werkt smssen ondanks zo'n blokkade de 1e 2 maanden wel?
  #20  
Oud 29-08-09, 21:50
WDJ WDJ is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Almere
Berichten: 22
Standaard

Mijn vrouw belt met Tele2 (mobiel) en mocht de eerste 3 mnd ook niet in het buitenland bellen. overigens heb ik met mijn Tmobile Iphone dat niet gehad... Heb ik toch wat meer punten...?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Kan niet meer bellen in het buitenland? iRoy Jailbreak 1 29-07-10 13:42
PROBLEEM! Ik kan Niet bellen in het buitenland! Phil. Odido (T-Mobile) 7 24-07-09 00:48
Kan niet naar het buitenland bellen (2.2/hack/telfort) fiego007 KPN 3 28-03-09 20:47
t-mobile abbo niet te gebruiken in het buitenland Jvanerkel Odido (T-Mobile) 4 21-07-08 13:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.