//

Data-roaming? Uit of aan?

Data-roaming? Uit of aan? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een T-mobile abonnenment met internet, als ik data roaming uitzet het ik geen internet, als ik het aanzet worden er dan extra kosten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-04-11, 09:36
Louisa Louisa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb een T-mobile abonnenment met internet, als ik data roaming uitzet het ik geen internet, als ik het aanzet worden er dan extra kosten gerekend binnen Nederland voor Roaming,, mischien een domme vraag, maar weet het niet zeker.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-04-11, 08:26
PowerNRJ PowerNRJ is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

nee als je een Nederlandse operator hebt

ja als je een Belgische operator hebt
  #23  
Oud 25-04-11, 08:29
Louisa Louisa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerNRJ Bekijk bericht
nee als je een Nederlandse operator hebt

ja als je een Belgische operator hebt
Ik heb een Ned. provider T-mobile, en als ik roaming uitzet heb ik ook geen internet meer.

Hoe zou dat kunnen, ik heb gelezen ergens dat als je telefoon niet gejailbreaked is, dat het internet het dan ook niet doet??
  #24  
Oud 25-04-11, 08:45
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louisa Bekijk bericht
Ik heb een Ned. provider T-mobile, en als ik roaming uitzet heb ik ook geen internet meer.

Hoe zou dat kunnen, ik heb gelezen ergens dat als je telefoon niet gejailbreaked is, dat het internet het dan ook niet doet??
Dataroaming is het verbruik van data (internetten, emailen, enz.) in het buitenland. Je internet gaat dan via een andere provider, niet met T-Mobile. Je zou dus via T-Mobile gewoon moeten kunnen internetten in Nederland. Een jailbreak heeft daar niets mee te maken.

Woon je wellicht in de grensstreek? Dan kan het gebeuren dat je belt en internet via een andere provider. Kijk bovenin het scherm welke provider daar wordt weergegeven.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #25  
Oud 25-04-11, 09:39
PowerNRJ PowerNRJ is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

Staat uw instellingen goed? --> APN, username en passwoord?

Ook staat vliegtuigmodus af?
  #26  
Oud 25-04-11, 09:49
Louisa Louisa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerNRJ Bekijk bericht
Staat uw instellingen goed? --> APN, username en passwoord?

Ook staat vliegtuigmodus af?

Instellingen staan goed, had ik nog gedaan via de t-mobile site, vliegtuigmodus staat uit,

Ik kan wel gewoon alles, maar als ik de data roaming uitzet heb ik geen internet meer.
  #27  
Oud 09-07-11, 19:12
lvdk lvdk is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

In april was ik in Spanje en had dataroaming uitstaan. Ik kon toen inderdaad niet internetten, maar ook niet uitbellen en sms-en! Ik kon wel gebeld worden.

Binnenkort ga ik weer naar Spanje en wil wel graag kunnen bellen en sms-en. Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen?
  #28  
Oud 09-07-11, 22:33
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lvdk Bekijk bericht
In april was ik in Spanje en had dataroaming uitstaan. Ik kon toen inderdaad niet internetten, maar ook niet uitbellen en sms-en! Ik kon wel gebeld worden.

Binnenkort ga ik weer naar Spanje en wil wel graag kunnen bellen en sms-en. Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen?
Misschien dat he provider dit blockt?
Vaak is dat de eerste paar weken van je abo, of soms misschien tot je het laat activeren bij je provider
  #29  
Oud 26-07-11, 19:22
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik gebruik mijn iphone 4 zakelik met push e-mail via exchange. Als ik in Belgie of Duitsland ben wil ik wil handmatig mijn e-mail ophalen. Push zet ik dan uiteraard uit. Maar als ik dataroaming uitzet kan ik geen e-mail ophalen dus dataroaming wil ik dan aanzetten.
Is er iets bekend over de kosten die je hebt als je dataroaming aan laat staan in landen om ons heen?
  #30  
Oud 09-08-11, 22:50
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Ik heb nog een andere vraag overdataraming:
ik zit in het buitenland en kan gebruik maken van gratis Wi-Fi maar daarvoor moet dus wel dataroaming aan, mijn 3G staat uit. Kost mij dit geld? Ik intErnet toch via Wi-Fi???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oproep voor actie tegen data roaming kosten BertvanHorck Odido (T-Mobile) 4 01-06-11 17:36
Telefoonbereik uit, data en GPS aan?? jelle86 Jailbreak apps en thema's 5 09-04-10 18:32
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit MacShack Ontwikkelen voor iOS 2 16-02-10 16:06
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 12:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 09:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.