iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Op reis naar Amerika (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/20395-op-reis-naar-amerika.html)

linda_menkhorst 31-08-08 10:25

Op reis naar Amerika
 
Ik ga binnenkort naar Amerika. Wat kan ik dan het beste doen? Als het goed is, heb ik dan een simlockvrije telefoon met vodafone.

Moet ik dan een prepaid kaartje kopen om te kunnen bellen. En hoe kan ik dan zorgen dat ik een data-abonnement heb, zodat ik mijn iPhone net zo onbezorgd kan gebruiken als hier.

Groetjes Linda

forum.bericht 31-08-08 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linda_menkhorst (Bericht 181260)
Ik ga binnenkort naar Amerika. Wat kan ik dan het beste doen? Als het goed is, heb ik dan een simlockvrije telefoon met vodafone.

Moet ik dan een prepaid kaartje kopen om te kunnen bellen. En hoe kan ik dan zorgen dat ik een data-abonnement heb, zodat ik mijn iPhone net zo onbezorgd kan gebruiken als hier.

Groetjes Linda

Als het voor een korte vakantie is dan gewoon oppassen met bellen en Internetten achterwege laten (Data roaming uitzetten) tenzij je 100% zeker bent dat je via Wi-Fi (daar alom en vaak gratis aanwezig) werkt.

Abo's ter plekke hebben pas zin als je lang daar blijft. Maar ook dan is bellen naar NL peperduur.

cypher21 31-08-08 11:02

Als je toch een simlockvrije telefoon hebt, en je wilt daar bellen/internetten dan is het inderdaad wel aan te raden gewoon een pre-paid kaartje te kopen.
Ik weet de voorwaarden/mogelijkheden niet van de amerikaanse providers, daar zul je zelf even naar moeten kijken

FarEast 01-09-08 03:09

google het eens
 
ik deed het even voor je en kwam o.a. dit tegen:

the::unwired - THOUGHT: Yes - AT&T's Prepaid plans work fine for Mobile Data

het beste is gewoon naar een winkel te gaan of je amerikaanse vrienden dit te vragen. Dat doen ze bij mij ook altijd als ze langskomen. Nu heb ik gewoon een standaard sim voor ze...

Het kan dus wel maar het is zeker NIET goedkoop!!!

linda_menkhorst 25-09-08 13:58

Datatoegang
 
Kijken of ik dan nog kan vinden of het handig is om een datapakketje aan te schaffen, zodat je onderweg internet kunt gebruiken in Amerika. Naar Nederland bellen blijft dan op het eigen pakket, maar ja, gewissel met kaartjes vind ik ook niks, wordt waarschijnlijk alleen Wi-Fi gebruiken, dus applicaties zoals "waar staat mijn auto e.d. zijn niet zo handig.

Groetjes Linda

Pim V 10-11-09 17:04

Hallo,

Ik vraag me het volgende af. Ik heb hier in NL een vodafone sim (simlockvrij). In maart ga ik een half jaar naar het buitenland. Als ik daar een lokale simkaart in doe gaat de telefoon dan moeilijk doen, mbt persoonlijke gegevens (muziek/contacten/mail/agenda)? Of ziet iTunes geen verschil in verschillende simkaarten. Zou het fijn vinden om binnen 3 sec. een andere simkaart erin te pluggen maar wel gewoon over de zelfde gegevens te beschikken. Zonder met iTunes aan de slag te gaan mbt sync. van gegevens en dergelijke.

Groeten,

Pim

WDS001 10-11-09 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pim V (Bericht 382219)
Hallo,

Ik vraag me het volgende af. Ik heb hier in NL een vodafone sim (simlockvrij). In maart ga ik een half jaar naar het buitenland. Als ik daar een lokale simkaart in doe gaat de telefoon dan moeilijk doen, mbt persoonlijke gegevens (muziek/contacten/mail/agenda)? Of ziet iTunes geen verschil in verschillende simkaarten. Zou het fijn vinden om binnen 3 sec. een andere simkaart erin te pluggen maar wel gewoon over de zelfde gegevens te beschikken. Zonder met iTunes aan de slag te gaan mbt sync. van gegevens en dergelijke.

Groeten,

Pim

Als je iPhone simlockvrij is (en dat is hij) dan zal je geen problemen ervaren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.