//

Hoe echt geen (data)kosten in buitenland?

Hoe echt geen (data)kosten in buitenland? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb verscheidene topics doorgespit, maar het is met nog niet duidelijk hoe ik de instellingen van de iPhone 3G moet zetten dat ik absoluut ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-09-08, 10:29
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Question Hoe echt geen (data)kosten in buitenland?

Ik heb verscheidene topics doorgespit, maar het is met nog niet duidelijk hoe ik de instellingen van de iPhone 3G moet zetten dat ik absoluut geen ongewilde verbinding (dus data-kosten) heb in het buitenland.

Nu heb ik het onderstaande uitgezet en heb ik met de Weer- en Aandelen-applicaties getest, maar hij maakt nog steeds connectie!

Uitgezet zijn (zie ook foto hieronder):
- Dataroaming
- 3G
- Wi-Fi (maakt eigenlijk niet uit, maar is om te testen)
photo.jpg

Ná het uitschakelen heb ik met verschillende applicaties getest, maar deze halen gewoon de laatste gegevens op!
Nu ga ik regelmatig naar het buitenland, en wil ik voorkomen dat ik ongemerkt of ongewild een connectie maak met internet. Hoe?
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-08, 12:08
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gls Bekijk bericht
- 3G
3G aan of uit is alleen bepalend voor de snelheid. Wat je moet dus is "Dataroaming" uitzetten dan wordt er geen data meer opgehaald via andere dan je eigen provider.
  #3  
Oud 01-09-08, 12:16
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
3G aan of uit is alleen bepalend voor de snelheid. Wat je moet dus is "Dataroaming" uitzetten dan wordt er geen data meer opgehaald via andere dan je eigen provider.
Dus dan begrijp ik het goed dat als je Dataroaming uit hebt staan, het alleen nog wél gebeurt bij je eigen provider?
(en het dus niet volledig uit staat, los van het feit dat het 'gratis' is bij je eigen provider)
  #4  
Oud 01-09-08, 12:49
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gls Bekijk bericht
Dus dan begrijp ik het goed dat als je Dataroaming uit hebt staan, het alleen nog wél gebeurt bij je eigen provider?
(en het dus niet volledig uit staat, los van het feit dat het 'gratis' is bij je eigen provider)
Klopt. Maar wat is het probleem nog?

Wil je ook nog Internetten bij je eigen provider blokkeren dan moet je de inloggegevens zodanig aanpassen dat ze tot een ongeldige combinatie leiden.

Je moet je dan wel afvragen wat de zin van een iPhone nog is want heel veel toepassingen zijn afhankelijk van een verbinding.
  #5  
Oud 05-09-08, 22:51
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

gewoon data roming uit
  #6  
Oud 07-09-08, 18:43
gls's schermafbeelding
gls gls is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 87
Standaard

@forum.bericht, thnx klopt dat het niet meer werkt bij andere provider. Heb het uitgebreid getest in verschillende landen
  #7  
Oud 07-09-08, 21:15
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Alles uitzetten kan ook door de vliegtuigmodus te selecteren. Daarna kun je Wi-Fi aanzetten zodat je alleen nog een Wi-Fi verbinding hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Buitenland. Heb verbinding... geen internet!! hoe? Anne4444 Wi-Fi 3 20-02-11 11:33
Wil gewoon echt geen internet, maar hoe?? sadek81 iPhone algemeen 19 24-12-10 09:12
melding: je hebt geen data abonnement (in buitenland) jaimiefanatic Internet in buitenland (roaming) 8 23-03-10 15:49
Internet kosten buitenland 1234567890 Odido (T-Mobile) 3 11-08-09 10:51
Visual voicemail data kosten buitenland ZappMonkey Internet in buitenland (roaming) 6 27-08-08 14:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.