iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Data roamen in buitenland met KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/28032-data-roamen-buitenland-kpn.html)

jvdvoort 06-01-09 11:16

Data roamen in buitenland met KPN
 
Hallo,

Mijn Iphone 3G met 2.2 werkt goed in Nederland en kan mijn mail via exchange ophalen.
Ik heb een kpn abb.
Echter in het buitenland (duitsland, oostenrijk...) kan ik de data verbinding niet activeren.
Wie heeft er een oplossing voor mij?

johnkonijn 21-02-09 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvdvoort (Bericht 239921)
Hallo,

Mijn Iphone 3G met 2.2 werkt goed in Nederland en kan mijn mail via exchange ophalen.
Ik heb een kpn abb.
Echter in het buitenland (duitsland, oostenrijk...) kan ik de data verbinding niet activeren.
Wie heeft er een oplossing voor mij?

Ik heb het zelfde probleem, zit nu in Oostenrijk alleen de data verbinding werkt niet.
Iemand een oplossing op korte termijn ?

Ton v H 25-02-09 11:50

Op de KPN site staan voor de G2 en de G3 de antwoorden. KPN helpdesk weet daar zelf overigens niets van.

Bij de iPhone 3G: Instellingen> Algemeen > Netwerk> Mobiel datanetwerk> (Mobiele data, Geavanceerd) Invullen bij

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Met deze instelling werkt mijn iPhone plotseling buiten Nederland (zelfs in de VS)

ButcherJF 25-02-09 17:04

Denk wel om de (hoge) kosten van dataverbruik via roaming!

Ton v H 25-02-09 17:16

Klopt helemaal. Gelukkig heeft KPN daarvoor een speciaal abonnement en dan vallen de (zakelijke) kosten mee.

hanspont 11-03-09 16:56

iPhone in Frankrijk
 
Deze week (09/03/2009) werkten plotseling de instellingen van KPN Internet op mijn iPhone in Frankrijk niet meer, terwijl het daar steeds wel gewerkt heeft. Kreeg melding: "You are not subscribed to cellular data network", terwijl ik dat wel ben.
Dank voor de oplossing op het forum: Voer als APN in portalmmm.nl en laat gebruikersnaam en wachtwoord open en het werkt weer.

De suggestie kwam van Ton van H. Bedankt!

Ton v H 29-04-09 10:32

Correctie op eerdere instellingen!

De instellingen zoals ik eerder door heb gekregen van KPN blijken niet goed te zijn. Daardoor kom je op een andere service ( i-Mode) en zijn de kosten hoger. De dataverkeer kosten tijdens een bezoek aan de VS waren gigantisch. Na 4 telefoontjes met KPN over de rekening bekenden zij dat zij de korting niet in rekening hadden gebracht en stuurden een creditnota van ruim € 200,-- ! Tevens kreeg ik het advies om de instelling te wijzigen in:

APN: Internet
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Let op "Internet" werkt, "internet"werkt niet.

De kosten zijn nu weer normaal.

jaimiefanatic 05-07-09 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ton v H (Bericht 260575)
Klopt helemaal. Gelukkig heeft KPN daarvoor een speciaal abonnement en dan vallen de (zakelijke) kosten mee.


wel stom dat ik als particulier 700 euro aan data verkeer moet betalen terwijl een bedrijf daar dan minder voor hoeft te betalen. Dat noem ik meten met 2 maten.

Pino 09-07-09 01:50

Dan heb ik ook graag een vraag.
Ik heb de "ouderwetse" 2G Iphone (die met de metalen achterkant zeg maar) simlockvrij, SW 2.2 en jailbrake.
Nu werkt mijn internet met Hi Eindeloos Online vlekkeloos, maar ga ik echter naar het buitenland ( Belgie, Spanje ) dan kan ik het mooi vergeten (ja, ik heb data-roaming aan staan op dat moment).
Ik krijg dan steeds de melding: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice. Overigens: Toen ik voor het eerst me iPhone gebruikte, heb ik niets hoeven instellen.. internet binnen NL deed het direct.

Na vele telefoontjes aan de helpdesk van Hi/KPN ( met vriendelijke maar ook zeer minder vriendelijke personen) heb ik nu iemand gesproken die me wist te vertellen dat het aan de APN instellingen kon liggen, maar omdat hun de iPhone niet ondersteunde kon hij me niet verder helpen.
Weet iemand hier meer over, omdat ik komende week op vakantie naar GRIEKENLAND ga en hier graag van me internet gebruik wil maken.
Iemand bekend met dit "probleem" en nog belangrijker: Wie heeft voor mij de gouden oplossing..!?!?

herk0039 10-07-09 15:28

Internet buitenland
 
Hoi,

ik heb ook met dit (internetverbinding buitenland)-probleem gezeten..
Wat ik uitgeprobeerd heb en werkte, kost echter wel geld, dataroaming!

Ga als je in het buitenland internet wil, naar je instellingen,
Eerst dataroaming aan.

Vul in, bij APN: Internet
Gebruikersnaam: plaatselijke provider
Wachtwoord: plaatselijke provider

Als je wil stoppen dataroaming uitzetten i.v.m. hoge kosten!

Hopelijk heb je hier iets aan,
gr.
Marian

Pino 10-07-09 19:35

ik ga het proberen zodra ik in het buitenland ben..
ik vind het wel jammer dat het nog al moeilijk is voor KPN dit makkelijk te vermelden.. :(
Dus gebruikersnaam en wachtwoord, zou als ik dan bijv. in Belgie zou zijn, bijvoorbeeld BASE moeten zijn..
Maar weet je ook of dit hoofdletter gevoelig is, of...???

Alvast mijn dank..

PS: Het probleem wat ik had, had jij dus ook begreep ik, en is nu wel opgelost..???

Groetjes

ikmarc 15-01-10 20:06

Op welk netwerk zit je dan? Ik heb afgelopen week met collega in vegas hoop gedoe gehad en uiteindelijk werkte bij beide dataroaming niet (wel in Duitsland e.d.)

groet Marc


APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Met deze instelling werkt mijn iPhone plotseling buiten Nederland (zelfs in de VS)[/QUOTE]

herk0039 15-01-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikmarc (Bericht 405489)
Op welk netwerk zit je dan? Ik heb afgelopen week met collega in vegas hoop gedoe gehad en uiteindelijk werkte bij beide dataroaming niet (wel in Duitsland e.d.)

groet Marc


APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Met deze instelling werkt mijn iPhone plotseling buiten Nederland (zelfs in de VS)

[/QUOTE]

op het netwerk dat je links op je iphone ziet staan, die naam vul je precies zo in, achter gebruikersnaam en wachtwoord!
Dit bedoel je toch?

hannykremers 09-02-10 13:16

ik ga volgende week naar oostenrijk en begrijp nu dus dat ik APN: portalmmm.nl moet invullen. ben benieuwd. heb in Duitsland al van alles geprobeerd om apn instellingen ed te wijzigen maar dat lukte niet, resultaat: geen internet. geen email. echt balen. hopelijk lukt het zo. Als iemand nog betere tips heeft heeeeeeeel graag.

Biebiene 12-04-10 16:20

nu weet ik het niet meer. Moet je nu Internet of portalmmm.nl invullen achter APN? En moet je de gebruikersnaam en wachtwoord nu wel of niet leeg laten?

hannykremers 12-04-10 18:19

dataroaming
 
ik heb nu ingevuld
APN Internet
Gebruiksnaam (leeg gelaten)
wachtwoord (leeg gelaten)

en tot nu toe doet hij het goed. ik vertrek morgen naar Milaan, hopelijk doet hij het daar ook

Pino 15-04-10 13:33

Ik heb bij mijn Hi/KPN abbonnemt de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

ook in diezelfde orde van hoofdletters en kleine letters

ipodpino 19-05-10 13:20

Of zoek voordat je naar het buitenland gaat, de apn instellingen voor de providers daar. 9 van de 10 keer werkt het dan ook

synnath 11-06-10 22:46

En kun je dat niet uitzetten?

ronvgs 30-06-10 04:19

Ik kan die gegevens nergens wijzigen iPhone 3G.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:28.