iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Internet afsluiten als ik in buitenland bent. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/29576-internet-afsluiten-buitenland-bent.html)

Goudvis12 02-02-09 14:46

Internet afsluiten als ik in buitenland bent.
 
Hallo,

Ik ga in April naar Aruba, maar dan wil ik gewoon m'n iPhone meenemen, maar dan zonder dat ik een dure rekening thuis opgestuurd krijg.

Hoe kan ik dit GOED doen?

Alvast bedankt.:D

bako 02-02-09 14:49

je kan bij instellingen/ algemeen/ netwerk dataroaming uit zetten
maar als je je iphone jailbreaked dan kan je via bossprefs of sbsettings edge en 3g uitzetten

Goudvis12 02-02-09 14:56

Bedankt voor je antwoord, heb alles uitgeschakeld zelfs WI-FI..

Maar ik blijf maar steeds op internet kunnen..

bako 02-02-09 14:59

je heb natuurlijk ook vliegtuig modus maar dan kan je ook niet bellen

Brum 02-02-09 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 251846)
Bedankt voor je antwoord, heb alles uitgeschakeld zelfs WI-FI..

Maar ik blijf maar steeds op internet kunnen..

Zijn dit misschien pagina's waar je vaker komt en welke in CACHE zitten !?!?
Probeer vanaf zo'n pagina eens naar een "vreemde" pagina te gaan.... Welkom bij BMW | bmw.nl ofzoiets... Die doet het vast niet...

Goudvis12 02-02-09 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brum (Bericht 251850)
Zijn dit misschien pagina's waar je vaker komt en welke in CACHE zitten !?!?
Probeer vanaf zo'n pagina eens naar een "vreemde" pagina te gaan.... Welkom bij BMW | bmw.nl ofzoiets... Die doet het vast niet...

Hoi,

Hij doet het nog steeds... :rolleyes:

TheStijg 02-02-09 19:58

Prepaid-Simmetje er in doen, en dan zien wat er gebeurt... Je zal geen hoge kosten krijgen, maar moet dan wel even een nieuw nummer gebruiken. Je kan ook een Arubaanse SIMkaart kopen en in je iPhone doen... (Doe ik in Frankrijk, ik kom daar toch zo vaak, is toch wat goedkoper bellen)

bako 02-02-09 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 252047)
Prepaid-Simmetje er in doen, en dan zien wat er gebeurt... Je zal geen hoge kosten krijgen, maar moet dan wel even een nieuw nummer gebruiken. Je kan ook een Arubaanse SIMkaart kopen en in je iPhone doen... (Doe ik in Frankrijk, ik kom daar toch zo vaak, is toch wat goedkoper bellen)

das niet waar want ik had een prepaid sim en ik verloor al mijn saldo
terwijl ik in ned was+ ik zat niet eens op internet

Goudvis12 03-02-09 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 252100)
das niet waar want ik had een prepaid sim en ik verloor al mijn saldo
terwijl ik in ned was+ ik zat niet eens op internet

Idd, ik moet 10,- per maand minimaal opwaarderen voor zorgeloos online vodafone..

Anders gaat het van me beltegoed af, als ik wist dat ik het niet kon uitschakelen, had ik het toestel NIET gekocht.. :mad:

pclahsen 03-02-09 12:27

Rowin, ik heb ook Vodafone, SIMlockvrije legale italiaanse iPhone, maar als roaming uitgeschakeld staat kan ik echt nergens in buitenland internetten.

Er is dus iets aan de hand met je iPhone (software).

Probeer eens je netwerk instellingen te resetten. Of anders gewoon zelf de gegevens van je provider te wissen (in jouw geval live.vodafone.nl etc).

Besteed er even aandacht aan inderdaad want ik was een jaartje geleden op Aruba en heb met af en toe het weer checken er in 1 week zo'n 100 euro doorheengeblazen:eek:

Gilliam 03-02-09 12:27

Als je nog niet in het buitenland zit is Dataroaming ook nog niet actief, als het goed is zou het moeten werken als je weg gaat...

pclahsen 03-02-09 12:29

Helemaal waar:D!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 252268)
Als je nog niet in het buitenland zit is Dataroaming ook nog niet actief, als het goed is zou het moeten werken als je weg gaat...


Goudvis12 03-02-09 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 252267)
Rowin, ik heb ook Vodafone, SIMlockvrije legale italiaanse iPhone, maar als roaming uitgeschakeld staat kan ik echt nergens in buitenland internetten.

Er is dus iets aan de hand met je iPhone (software).

Probeer eens je netwerk instellingen te resetten. Of anders gewoon zelf de gegevens van je provider te wissen (in jouw geval live.vodafone.nl etc).

Besteed er even aandacht aan inderdaad want ik was een jaartje geleden op Aruba en heb met af en toe het weer checken er in 1 week zo'n 100 euro doorheengeblazen:eek:

Hoi,

Ik ben nog nooit met m'n iPhone in het buitenland geweest.
De mijne is Belgisch (3G 16GB) zwart.

Dataroaming, als ik die dus uitzet, doet ie het NIET in Aruba?

Alvast bedankt!

Brum 03-02-09 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 252288)
Dataroaming, als ik die dus uitzet, doet ie het NIET in Aruba?

Alvast bedankt!

DATA, dus zeg maar Internet, doet het dan niet.
Bellen gewoon wel.

Als je īm op vliegtuigmodus zet heb je feitelijke een iPod Touch.

Goudvis12 03-02-09 14:17

En als ik gewoon WI-FI tegenkom, kan ik dan wel gewoon daarop?

Bedankt!!

bako 03-02-09 15:03

ja Wi-Fi wel
als je in ned zit en je gaat op internet (niet op Wi-Fi) dan gebruik je gprs

pgorel 12-03-09 11:32

Okay ik ga vanavond op vakantie (wintersport) maar dat betekend dus als je geen hoge tel rekening wilt, je ook niet de navigatie software kunt gebruiken xGPS? want als ik alles moet uitschakkelen op bellen na dan dan lijkt het met dat die software dan ook niet werkt of wel?

SjaakL 22-02-11 12:30

Je kan tegenwoordig bij Ben je internet afsluiten online verzorgen, als je ingelogd bent op je telefoonnummer. Ik weet niet hoe dit bij andere telefoon bedrijven gaat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.