iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Bellen en internetten buitenland. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/32952-bellen-internetten-buitenland.html)

babyq 15-04-09 17:01

Bellen en internetten buitenland.
 
Hallo,

Ik heb eens zitten lezen en kom er niet helemaal uit.
Ik heb een Iphone en een abonnement bij KPN. Ik heb inmiddels in mijn abonnement "eindeloos online". Elke dag check ik een aantal maal mijn mail en zit ik zo nu en dan eens op internet. Als ik naar het buitenland ga zou ik wel graag willen internetten, maar ik begrijp dat op de één of andere manier de kosten gigantisch op kunnen lopen.
Wat moet ik aanzetten/uitzetten ? kan ik dan nog wel mijn mail checken ?
Waar zitten die hoge kosten dan in ?

whyphone 15-04-09 20:41

Ik heb hetzelfde, maar dan met Tmobile, ik ga zaterdag naar Frankrijk, hoe voorkom ik de hoge rekening voor internet. Op de Wiki en handleiding heb ik niets gevonden waar ik wat aan had.
Vorige keer een gewone nokia meegenomen, maar dan ben ik mijn Ipod en spelletjes ook kwijt.

ButcherJF 16-04-09 07:13

Zet dataroaming uit: Instellingen/Algemeen/Netwerk. De kosten voor data via een buitenlandse provider zijn heel erg hoog, vele malen hoger dan voor telefoneren.
Als dataroaming uitstaat kun je in het buitenland alleen mail checken via Wi-Fi.

whyphone 16-04-09 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 278289)
Zet dataroaming uit: Instellingen/Algemeen/Netwerk. De kosten voor data via een buitenlandse provider zijn heel erg hoog, vele malen hoger dan voor telefoneren.
Als dataroaming uitstaat kun je in het buitenland alleen mail checken via Wi-Fi.


Is that all? kan het bijna niet geloven(vorige toestel was lastiger). Bedankt voor de tip, zal het op het vliegveld doen.

nickvl14 22-04-09 17:35

Kun je in nederland dataroaming wel aan hebben dan of heb je dat juist nodig voor internet?

Mwfadebeer 22-04-09 17:41

dataroaming betekent dat je het goed vindt dat je telefoon op vreemde netwerken, zoals buitenland, data ophaalt.
in NL doet dat verder niets.

nickvl14 22-04-09 18:39

maar wat moet ik aanzetten om gewoon internet te hebben dan? want ik doe nu met Wi-Fi maar hoe kan ik op het gewone netwerk?

iIris 06-10-09 14:22

Ik zou ook graag willen dat internet (behalve Wi-Fi) uitgezet kan worden. Ik ga in de herfstvakantie naar Zwitserland met mijn 4 kinderen, die spelen graag spelletjes ....
Ik wil wel gesprekken en sms kunnen ontvangen.

Michel15 06-10-09 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iIris (Bericht 361604)
Ik zou ook graag willen dat internet (behalve Wi-Fi) uitgezet kan worden. Ik ga in de herfstvakantie naar Zwitserland met mijn 4 kinderen, die spelen graag spelletjes ....
Ik wil wel gesprekken en sms kunnen ontvangen.

Je antwoord staat in ditzelfde topic, een paar post omhoog ;)

dataroaming uitzetten dus

iIris 06-10-09 14:46

En 3G dan? Kost dat niets?
Ik dacht dat dataroaming betekent, dat de iPhone zelf zoekt naar e-mails etc?

Twiggy 13-10-09 19:21

We hebben net een abonnement genomen en vertrekken naar het buitenland dus hebben T Mobile gebeld. Het klopt maar geldt alleen voor nieuwe abonnementen. Het misbruik van een nieuw abonnement met iphone is een groot probleem, mensen nemen er een en vertrekken naar het buitenland, en verkopen hem.
Ook heb je een probleem als je geen zakelijk abonnement hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.