iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   melding: je hebt geen data abonnement (in buitenland) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/33637-melding-hebt-geen-data-abonnement-buitenland.html)

jaimiefanatic 02-05-09 21:42

melding: je hebt geen data abonnement (in buitenland)
 
beetje raar dat ik met mijn blackberry bold al die tijd heel de wereld rondreis en overal mijn emails kan binnen halen

maar ik nu voor het eerst in buitenland ben met mijn iPHone en dat de melding dan komt " je hebt geen data abonnement" en dus kan ik geen emails binnen halen.


wie oh wie weet er iets zinnigs over te vertellen?

ArB 02-05-09 22:51

Lijkt me niet echt een probleem, je kunt dataroaming aanzetten. Deze optie staat standaard uit ivm extra kosten van dataverkeer in het buitenland

jaimiefanatic 02-05-09 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 282835)
Lijkt me niet echt een probleem, je kunt dataroaming aanzetten. Deze optie staat standaard uit ivm extra kosten van dataverkeer in het buitenland

ja dat wist ik al maar dat helpt niet..
mijn abonnement is bij KPN

ArB 02-05-09 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimiefanatic (Bericht 282837)
ja dat wist ik al maar dat helpt niet..
mijn abonnement is bij KPN

Heb je onderstaande al geprobeerd ?

Operator: - KPN Mobile
GPRS APN: - internet
Username: - {blank}
Password: - {blank}
DNS: - 62.133.126.28, 62.133.126.29

Anders even contact opnemen met kpn, misschien tref je wel iemand die niet gelijk zegt "we ondersteunen de iphone niet" :D

mennonicolai 07-05-09 12:06

KPN Buitenland
 
De klantenservice van KPN antwoordt inderdaad: we ondersteunen de iPhone niet.

Waar zou ik die DNS gegevens moeten invullen?

mennonicolai 07-05-09 15:19

Oplossing:

Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk - Bij APN invullen
portalmmm.nl

Terug naar startscherm. Uitzetten en weer inschakelen.

ControlSje 07-05-09 18:23

Bij mij werkt onderstraande instellingen overal, dus ook in het buitenland. (Let op gegevens zijn hoofdletter gevoelig)
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Pino 09-07-09 10:41

ik wil ook internet in het buitenland met me iPhone, maar heb geen 3G.. ik heb de zogenaamde 2G. (SW 2.2)
Zijn deze instellingen daar ook voor te gebruiken, of is dit alleen 3G gerelateerd??
Ik kreeg de melding ook zoals eerder in dit topic vermeld

RogerR 23-03-10 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 284284)
Bij mij werkt onderstraande instellingen overal, dus ook in het buitenland. (Let op gegevens zijn hoofdletter gevoelig)
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Was al tijdje op zoek naar de oplossing, maar had nog niet hier gekeken.
Ik ben nu in de VS en bij mij werkt deze oplossing ook. Ik had eerst de andere geprobeerd (APN: portalmmm.nl) maar dat werkte niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.