iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   3g/internet uitzetten in buitenland.. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/35407-3g-internet-uitzetten-buitenland.html)

RayOmac 12-06-09 09:53

Morgen naar het buitenland maar ik wil geen kosten.
 
Vrienden,

Morgen ga ik voor een Event naar Duitsland en ik wil geen torenhoge kosten van internet gebruik heb liefst helemaal niet.
Hoe kan ik het snelst mijn internet uitzetten op mijn telefoon zodat hij geen internet verbindingen maakt of heeft?

mvg

Ray

thijsvgelder 12-06-09 10:47

Ga naar instellingen----> algemeen ------> netwerk. en schakel dataroaming uit.

Wil je wel internet blijven houden, kan je ook bij nieuwe gegevens (email) op handmatig zetten.

Tilbury 12-06-09 13:41

gewoon uitzetten of vliegtuigmodus wil ook wel eens werken.

Bomans 12-06-09 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tilbury (Bericht 295003)
gewoon uitzetten of vliegtuigmodus wil ook wel eens werken.

maar dan ben je niet meer bereikbaar. Hij heeft het enkel over mobiel datanetwerk in zijn vraag.

Tilbury 12-06-09 13:50

Snap ik kan namelijk prima lezen. Maar die vraag is echt al eens beantwoord op dit forum. Bovendien kan je ook van het event genieten zonder gestoord te worden ;-)

Titan1980 12-06-09 13:56

3g/internet uitzetten in buitenland..
 
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar is er voor de iPhone ook een mogelijkheid om je 3g internet uit te zetten want ik heb dan wel Vodafone Blox zorgeloos internet zodra ik buiten NL kom kan je dan flink betalen en dat wil ik natuurlijk niet.

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet ineens een torenhoge rekening krijg..

en hoe zit dat met dat GPS van Maps. Als je verbinding maakt daarmee maak je dan verbinding via je 3G netwerk/internet of is het gewoon gratis.. klinkt mss dom ik zou het echt niet weten!

alvast bedankt!

Bomans 12-06-09 13:59

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Topic samengevoegd.

Pete.Z 12-06-09 14:21

Maps gaat niet werken zonder internet verbinding.

kuotje 10-07-09 15:53

je hebt jailbreak dus SBsettings downloaden en EDGE + 3G uitschakelen

Scooter 10-07-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 321886)
je hebt jailbreak dus SBsettings downloaden en EDGE + 3G uitschakelen

als je 3G toch laat aanstaan kan je toch ook niet op internet?
ik bedoel als je alleen Edge uitschakelt?

Mindblower008 11-07-09 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 321974)
als je 3G toch laat aanstaan kan je toch ook niet op internet?
ik bedoel als je alleen Edge uitschakelt?

gewoon voor de tijd dat je in het buitenland bent, je apn wegvegen. terug in België of Nederland, er opnieuw inzetten. wel regelmatig is checken of jouw toestel het niet automatisch terug dowload van je sim als je hem herstart.

of
zoals gezegd data roaming uit en mail op manueel

greetz!

PeterTe 11-07-09 19:19

Als je dataroaming uitzet kun je niet eens meer internetten in het buitenland ;) ook geen verdere kosten!

nerotje 12-07-09 13:20

Ik heb sinds kort de iPhone 3GS en ben dus een nieuwe klant bij T-mobile.
Als ik mijn iPhone meeneem naar het buitenland kan ik dus niet internetten en bellen.
Is het dan verstandig om airplane mode aan te zetten, zodat ik hem als iPod kan gebruiken?
Ik wil gewoon geen internetkosten in het buitenland betalen.

PeterTe 12-07-09 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nerotje (Bericht 322770)
Ik heb sinds kort de iPhone 3GS en ben dus een nieuwe klant bij T-mobile.
Als ik mijn iPhone meeneem naar het buitenland kan ik dus niet internetten en bellen.
Is het dan verstandig om airplane mode aan te zetten, zodat ik hem als iPod kan gebruiken?
Ik wil gewoon geen internetkosten in het buitenland betalen.

dataroaming uitzetten is voldoende om geen kosten voor internet te maken in het buitenland maar wel berijkbaar te blijven!

Scooter 12-07-09 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nerotje (Bericht 322770)
Ik heb sinds kort de iPhone 3GS en ben dus een nieuwe klant bij T-mobile.
Als ik mijn iPhone meeneem naar het buitenland kan ik dus niet internetten en bellen.
Is het dan verstandig om airplane mode aan te zetten, zodat ik hem als iPod kan gebruiken?
Ik wil gewoon geen internetkosten in het buitenland betalen.

Alles blank laten bij je instellingen van internet? en dataroaming uitzetten

Regen 12-07-09 22:27

Dataroaming -internetverbinding uitzetten in buitenland
 
Hallo

Volgende week ga ik dus op vakantie, en ik heb al even zitten proberen om mijn internet verbinding uit te zetten ivm met hoge kosten in het buitenland die ik wil verkomen.

Ik heb mijn dataroaming uitgezet, maar als nog laad safari mijn pagina's.
Ook na het herstarten van mijn iPhone blijft het internet werken.

Via google vond ik dit:
Onder Instellingen van je iPhone vind je de optie: Algemeen. Ga hier naar : Netwerk. Onderaan staat Edge; haal hier bij APN "internet" o.i.d. weg en er kan geen verbinding met EDGE/GPRS gemaakt worden. Onthoud even wat er stond zodat je bij terugkomst de boel weer aan de praat kan krijgen.

Maar dit staat er bij mij helemaal niet:
(Other :: IMG_0053.png picture by Pawetor - Photobucket)

Wat kan ik doen, om te verkomen dat ik toch op internet, maar wel bereikbaar kan zijn?

T1m 12-07-09 22:45

Je Safari zal nog steeds werken omdat je nog niet Roaming bent....

yellowsnow 12-07-09 22:47

Je bent nu toch nog gewoon in NL???
Als je dataroaming uit zet wil dat zeggen dat je geen data verbinding maakt met een ander 3g netwerk dan je eigen provider (meestal T-Mobile).

Testen in NL is dus zinloos.....

Je hoeft niet te klooien met settings, gewoon dataroaming op UIT zetten, dat is voldoende.


EDIT: Roaming betekent letterlijk "zwerven", misschien dat dat het wat duidelijker maakt.

Regen 12-07-09 22:49

Ah lol.

Ik ben nu nog in NL ja.

Ok thanks dan weet ik dus genoeg, ik wou eventueel al een oud mobieltje gebruiken etc.

Thanks dan.

vivitje 13-07-09 20:15

roaming uitzetten is toch dit symbool "0" ik woon bij de grensstreek en heb m op 0 staan zodat ik alleen in NL gebruik kan maken binnen mijn bundel en niet dat hij ongezien op het buitenlands netwerk springt. Of begrijp ik het nu niet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.