//

Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag

Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Is er een dergelijke oplossing voor USA en/of Canada?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09-09-10, 08:48
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Is er een dergelijke oplossing voor USA en/of Canada?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 11-09-10, 02:26
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Is er een dergelijke oplossing voor USA en/of Canada?
Ja , daar gaat deze hele draad over. het is namelijk de hele wereld, dus ook USA, Canada, en Timboektoe....
  #43  
Oud 19-09-10, 23:00
Hiwoan3 Hiwoan3 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 14
Standaard

Spannend, heb er vandaag ook een via Ebay besteld. Kreeg vandaag ook al meteen een email dat de simkaart is verzonden. Tevens kreeg ik het verzoek of ik via forum/vrienden/familie wilde doorgeven over de snelle levering en alle (inlog) gegevens. Was belangrijk voor hem!
Hou jullie op de hoogte.
  #44  
Oud 20-09-10, 09:23
machil machil is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Vorig jaar kaartje in Ierland gekocht, dit jaar een dag te laat met opwaarderen, maar via de helpdesk Ierland weer aan de praat gekregen. dit jaar in Zweden en Noorwegen gebruikt, tot mijn verbazing was ik per dag tussen de 0,44 en 0,80€ kwijt! Duitsland en Nederland 0,99€.
Dus ik zal Scandinavië als vakantie land aan houden.
  #45  
Oud 20-09-10, 15:51
JPK JPK is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: nijmegen
Berichten: 7
Standaard

Ook ik was net te laat met opwaarderen, maar met de hulp van Machil de boel weer aan de praat gekregen.
Handig hé, zo'n forum!
  #46  
Oud 23-09-10, 21:36
Hiwoan3 Hiwoan3 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 14
Standaard

Update:
Zondag de simkaart gekocht op Ebay en woensdag lag die al in de bus. Vandaag via de Vodafone-site (Ierland) met de creditcard voor 30 euro opgewaardeerd (kreeg 39 euro aan tegoed!). Heb de simkaart in een oude vodafone dongel gestopt die ik nog had liggen, aangesloten, de juiste instellingen (live.vodafone.com) en........ HET WERKT! Geweldig, ben er heel erg blij mee. Dank jullie allemaal voor de informatie.

Ik heb nu de simkaart dus nog even in de laptop, in februari als de iPhone gratis simlockvrij kan worden gemaakt kan ik deze simkaart dus ook voor de iPhone gebruiken. Helemaal te gek!

Laatst gewijzigd door Hiwoan3; 23-09-10 om 21:40. Reden: aanpassing
  #47  
Oud 25-09-10, 23:00
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

misschien stomme vraag. is er ook zo een prepaid abonnement optie voor de IPAD. Iemand tips, hulp, alle hulp = welkom
  #48  
Oud 05-10-10, 20:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiwoan3 Bekijk bericht
Spannend, heb er vandaag ook een via Ebay besteld. Kreeg vandaag ook al meteen een email dat de simkaart is verzonden. Tevens kreeg ik het verzoek of ik via forum/vrienden/familie wilde doorgeven over de snelle levering en alle (inlog) gegevens. Was belangrijk voor hem!
Hou jullie op de hoogte.
Ok, maar... wie is 'hem' dan?

Nergens (ook niet op die HCC.net pagina's) lees ik iets over het minimaal 1 x per x-aantal maanden opwaarderen van het tegoed (via de ierse vodafone site), dat vind ik maar raar. Dat lijkt me heel belangrijke informatie voor de doelgroep die deze simkaartjes besteld. Ik begrijp nu uit een eerdere post hier dat het eens per 6 maanden opgewaardeerd dient te worden?
Vraag: wat is het minimaal op te waarderen bedrag? Ik vraag dit omdat ik slechts 1 x per jaar op vakantie ga, en meestal niet langer dan 3 weken. Ik heb dus aan een tegoed van ongeveer 20 ~ 25 euro per jaar (99ct x 21 dagen) genoeg. Ik wil niet 'verplicht' zijn om jaarlijks 60 euro bijv. erop te moeten zetten, alleen maar om te voorkomen dat de simkaart gede-activeert wordt, zonder dat ik dat tegoed echt zal verbruiken. 'Verplicht' als in: ik kies er zelf voor, maar dan hoeft het voor mij gewoon niet; dan blijf ik el-cheapo meeliften op open Wi-Fi netwerken.
  #49  
Oud 06-10-10, 10:39
JPK JPK is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: nijmegen
Berichten: 7
Standaard

Je kunt met een creditcard opwaarderen voor €10. Dan kost het dus €20 per jaar.
Als je dat met een prepaid kaartje van minimaal €20 doet, kost het dus €40 per jaar.
Het is misschien niet handig, maar wel goedkoop. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
  #50  
Oud 06-10-10, 10:57
gerhard gerhard is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik gebruik de Ierse Vodafone sim in mijn Ipad, dit doe ik ook voor het gebruik in Nederland. Ik gebruik voornamelijk Wi-Fi en die paar keer dat ik 3g gebruik is dit een perfecte oplossing. Een groot voordeel t.o.v. bijvoorbeeld een Nederlandse Vodafone sim is dat je ook gebruik kan maken van roaming partners bij slecht bereik van Vodafone. Bij een Nederlandse Vodafone sim kan je geen gebruik maken van roaming partners in NL.
  #51  
Oud 06-10-10, 23:32
Sir Botex Sir Botex is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Oostkamp
Berichten: 24
Standaard

Ok, als ik't goed begrijp, heb je heel goedkoop dataverkeer, maar hoe zit het met het bellen over die kaart? Moet je dan steeds van SIM wisselen?

(Binnenkort vertrekken wij voor 4 weken op trouwreis naar Australië.
Google Maps en andere apps zouden natuurlijk héél handig kunnen zijn op reis... maar ik wil natuurlijk ook wel kunnen bellen binnen Australië)
  #52  
Oud 07-10-10, 11:06
mhmobiel mhmobiel is offline
• iOS 13.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 47
Standaard

Ik heb het kaartje inmiddels ook in huis. Over twee weken eens uittesten in Spanje en volgend jaar een maand indonesie. Hopelijk blijft Vodafone IE deze service nog een tijdje volhouden!
  #53  
Oud 10-10-10, 08:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@JPK dank voor je info. Voor 20 euro per jaar vind ik het idd wel goed te doen.
  #54  
Oud 10-10-10, 11:37
Jan-Peter Jan-Peter is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 32
Standaard

Ik heb deze kaart ook binnen, maar ik kan helaas niet de APN instellingen veranderen. Als ik mijn NL Vodafone weer terugzet is deze optie weer terug!

Hoe kan ik dit oplossen?

Jan-Peter
  #55  
Oud 13-10-10, 22:44
Klepdoos Klepdoos is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Peter Bekijk bericht
Ik heb deze kaart ook binnen, maar ik kan helaas niet de APN instellingen veranderen. Als ik mijn NL Vodafone weer terugzet is deze optie weer terug!

Hoe kan ik dit oplossen?

Jan-Peter
Ga op de iphone naar Unlockit - APN Changer for your iPhone, daar kan je de juiste instellingen downloaden.
  #56  
Oud 14-10-10, 08:32
zebi zebi is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 56
Standaard

Zodra ik een iphone heb, ga ik ook even zo''n kaartje bestellen
  #57  
Oud 17-10-10, 17:18
Jan-Peter Jan-Peter is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klepdoos Bekijk bericht
Ga op de iphone naar Unlockit - APN Changer for your iPhone, daar kan je de juiste instellingen downloaden.
Heb ik gedaan, via de website direct in Safari werkte het niet. Daarna de instellingen via email naar toe laten sturen en via profiel installeren is het gelukt. Ik heb de instellingen gebruikt als APN; live.vodafone.com en 2x vodafone. Helaas kan ik NIET genieten van de EUR 1,00 per dag internetten. Even een paar MB downloaden en ik was zo EUR 20,00 kwijt!

Volgens mij gaat er nog wat fout... :-(

Wie heeft een suggestie?

Jan-Peter
  #58  
Oud 17-10-10, 18:46
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Was dit geen tijdelijk aanbod? Ik keek laatst op de site van Vodafone Ierland en blijkbaar vragen ze nu €15 per dag surfen.

Weer tytpisch zo'n formule die al heel snel het slachtoffer wordt van zijn eigen succes...
  #59  
Oud 17-10-10, 19:27
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik zie inderdaad op vodafone.ie een bedrag genoemd van 12 euro per dag voor 50 MB data add-on bij de pay as you go (prepaid) simmetjes. Echter op eBay zijn nog wel aanbieders te vinden van de simmetjes waarbij staat dat het 1 euro per dag is voor 50 MB, iemand enig idee hoe dit zit? Blijft het wel geldig voor reeds "bestaande" sim kaarten? M.a.w. als je er nu nog een van ebay besteld kun je het voordelige tarief blijven gebruiken?
  #60  
Oud 18-10-10, 16:56
hjm1 hjm1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Kijk op deze link...... http://www.vodafone.ie/vlive/internetmobile/
Verder veel informatie en ervaringen op deze site..... http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=748712#748712.

Laatst gewijzigd door hjm1; 18-10-10 om 17:00.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile Internet Buitenland €2,- per dag pposthoorn Odido (T-Mobile) 6 19-05-11 06:11
Bellen en internetten buitenland. babyq Internet in buitenland (roaming) 10 13-10-09 19:21
Nederland is het buitenland voor mij :} rudeboy Internet in buitenland (roaming) 19 03-10-09 16:35
Internetten in het buitenland: Let op ($$$) peter draisma Internet in buitenland (roaming) 2 28-02-09 20:03
Internet voor 9,95 en dan in het buitenland Pako Odido (T-Mobile) 2 26-02-08 10:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.