iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/38544-internetten-buitenland-voor-99-cent-per-dag.html)

bhofland 02-07-09 12:46

Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag
 
Gevonden op een ander forum ( atcbox.com ) ;

Je kunt bij Vodafone in Ierland een prepay simmetje nemen wat een interessant data aabod met zich meebrengt. Je kunt tot 50Mb internetten in het buitenland ( buiten ierland dus ) voor 99 cent per dag!

zie Mobile Broadband Ireland - 3G Internet On Your Mobile From Irish Broadband Provider, Vodafone Ireland voor details.

PeterTe 03-07-09 19:59

Handig!! :D

ASNNetworks 04-07-09 02:39

Ehhh...Als ik het zo lees, die Vodafone link, lijkt het erop dat het VOOR Ierland is bedoeld...En niet BUITEN Ierland...

r0bert4 04-07-09 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 317874)
Ehhh...Als ik het zo lees, die Vodafone link, lijkt het erop dat het VOOR Ierland is bedoeld...En niet BUITEN Ierland...

Ja dat maak ik er ook uit op..

bhofland 04-07-09 22:54

Ik ken al meer dan tien mensen die het werkelijk gebruiken.
Het enige vervelende voor "ons" is dat Nederland ook buitenland is.

Dus : Koop en activeer(!) een prepay sim in Ierland. En vanaf dat moment kun je elke dag voor 99 cent of minder internetten tot 50Mb. In ieder land wat daarvoor in aanmerking komt ( heel geciviliseerd europa zowat ). Echt waar!

XIII 06-07-09 10:07

Wat bedoelen ze met:

This tariff is only available to customers accessing Mobile Internet content via the Vodafone live! access point name (APN) live.vodafone.com, or the old WAP APN wap.vodafone.ie.

En ik kan nergens zien of het nou binnen of buiten Ierland is.

Dat laatste kan nog handig zijn voor U2 fans die U2 in Dublin gaan zien!

Wyando 06-07-09 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 317874)
Ehhh...Als ik het zo lees, die Vodafone link, lijkt het erop dat het VOOR Ierland is bedoeld...En niet BUITEN Ierland...

Volgenss hun FAQ:
What about roaming and Mobile Internet?

Vodafone Mobile Internet is the same price when roaming abroad as at home. The service will be accessible from any country where we have a 3G or GPRS roaming agreement.

Nu, dit lijkt me inderdaad een interessante oplossing (wel moet je erop letten, dat je werkelijk bij een roamingpartner van vodafone gemeld bent!), echter, indien je langer dan een paar dagen op verlof in een land bent, kun je met een provider ter plaatse wel goedkoper weg komen.

Wat me bij zulk aanbiedingen altijd verbaasd is, dat vodafone bv in ieder land andere tarieven heeft - nu zou je toch kunnen verwachten, dat het op EU level dezelfde prijzen zou hebben (of toch bijna). Maar nee, in Duitsland bv. betaal je bij vodafone voor mobile roaming 17c per 50K (dus 3,48 per Mb). :(

nomad 06-07-09 11:01

En hoe kom je aan zo'n kaartje dan ?

bhofland 06-07-09 14:25

zo'n kaartje moet je in Ierland (laten) kopen.
Let op : Je moet 'm ook daar activeren.

machil 21-08-09 20:46

Eentje in Ierland gekocht, werkt prima. In England, Frankrijk, België en hier in Nederland. Er wordt wel direct €0,99 afgeschreven zodra je ook maar iets van data gaat opvragen.
Bedankt voor de tip.
(weet niet of het uitmaakt maar had al een supersim van vodafone in gebruik, dus alle instelling zijn al van vodafone, het was kaartje erin en het werkte)

bhofland 25-08-09 11:23

Goed he ? Ik heb er 2. Altijd handig als die 50 mb in de buurt komt :-)

JPK 03-11-09 16:44

Het werkt ook in Spanje!

Dus in onderstaande landen:
Nederland
België
Frankrijk
Spanje
Engeland

Ik heb mijn kaartje mee laten brengen door machil, waarvoor nogmaals dank.

BaSsDruM 07-02-10 21:54

Is er niemand die voor mij een paar van die pre pay sims kan regelen/meenemen? Ebay kan ik ze ook niet vinden.... :(

Awater 08-02-10 09:26

Is het overigens niet diep treurig dat wij binnen Europa nog op dit soort handigheidjes en trucs zijn aangewezen voor een beetje betaalbare communicatie. Providers doen zich nogal graag dynamisch en als 'mannen van de wereld' voor, maar in de praktijk zijn ze, letterlijk, uitermate begrensd. Hopelijk dat Kroes hier de komende tijd verandering in kan brengen.

BaSsDruM 17-02-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JPK (Bericht 378653)
Het werkt ook in Spanje!

Dus in onderstaande landen:
Nederland
België
Frankrijk
Spanje
Engeland

Ik heb mijn kaartje mee laten brengen door machil, waarvoor nogmaals dank.

Aanvulling:
Duitsland :)

Hoeft niet perse een vodafone partner te zijn, ik zie gewoon bij het myvodafone gedeelte van de ierse vodafone site dat het tarief in elk land TER WERELD geldt. Ideaal kaartje dus :)

bhofland 17-02-10 17:26

Het hoeft inderdaad geen vodafone netwerk te zijn, maar wel een roaming partner. Dat is technisch gezien dus een netwerk wat ip verkeer uitwisselg met vodafone ( via een grx ). Dus simpel : als je het ergens probeert en het werkt, dan is het ook 1 euro.

mitalp 02-03-10 21:42

Ik heb er eentje op ebay gekocht voor €5,00 en het werkt perfect..
Ik was op zoek naar een manier om in Indonesië te internetten, via mijn Nederlandse provider (ook vodafone) kost die 50 MB daar het luttele bedrag van €750,00.

pleun 04-03-10 11:01

Is je tegoed onbeperkt geldig?
Als dit zo is ga ik er een kopen.

mitalp 04-03-10 18:59

Dat is mij nog altijd niet duidelijk. Het tegoed is sowieso voor langere tijd geldig. Maar je moet volgens mij 1 x per x maanden gebruik maken van de SIM omdat anders je nummer vervalt en de kaart dus niet meer geldig is.
Het minimale bedrag dat je er op kunt zetten is 10 euro, dus dat moet je in een periode van x maanden verbruiken. Maar hoeveel x is? Ik kan het op www.vodafone.ie nergens terug vinden.

Yzord 12-07-10 20:06

Bij mij werkt het ook prima ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.