//

Prepaid in frankrijk

Prepaid in frankrijk discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb niet meteen een draadje gevonden met een sluitend antwoord dus hier gaan we: Overmorgen vertrek ik voor 2weken naar Frankrijk. Aangezien EDGE in het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-09, 15:36
frangipaneman frangipaneman is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 48
Standaard Prepaid in frankrijk

Heb niet meteen een draadje gevonden met een sluitend antwoord dus hier gaan we:

Overmorgen vertrek ik voor 2weken naar Frankrijk. Aangezien EDGE in het buitenland enorm duur is en ik toch graag mijn mails ed ophaal zoek ik goedkoop prepaid kaartje van een franse operator.

Ik wil dus een simkaartje kopen van franse provider om tegen het nationaal tarief van frankrijk mijn gegevens op te halen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik woon zelf in België en zou mensen die naar België komen base of mobile vikings (wel enkel online verkooppunt) aanraden.
Iemand suggesties voor frankrijk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-07-09, 14:53
theking1 theking1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frangipaneman Bekijk bericht
Heb niet meteen een draadje gevonden met een sluitend antwoord dus hier gaan we:

Overmorgen vertrek ik voor 2weken naar Frankrijk. Aangezien EDGE in het buitenland enorm duur is en ik toch graag mijn mails ed ophaal zoek ik goedkoop prepaid kaartje van een franse operator.

Ik wil dus een simkaartje kopen van franse provider om tegen het nationaal tarief van frankrijk mijn gegevens op te halen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik woon zelf in België en zou mensen die naar België komen base of mobile vikings (wel enkel online verkooppunt) aanraden.
Iemand suggesties voor frankrijk?

Hoi,

Ik ga zelf altijd naar Spanje of Italie, hier is altijd wel een onbeveiligd netwerk te vinden of in diverse winkelcentra gratis Wi-Fi. mis nooit mijn mail langer dan een paar dagen!
dus ff zoeken met de iphone naar netwerken en oeps daar is er al een niet beveiligd!!!!

suc6
  #3  
Oud 27-07-09, 11:17
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Ik kreeg zelf voor ditzelfde probleem een tip van een kennis, om bij MacDonald op de partking te gaan staan. Je kan blijkbaar bij deze hamburgerketen altijd gratis van Wi-Fi gebruik maken.
grz
H
  #4  
Oud 05-08-09, 23:00
montfort montfort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard

Klopt, in Frankrijk kun je in ieder geval van Wi-Fi gebruik maken bij McDonalds.
Heb mijn best gedaan om een prepaid data optie te vinden voor Frankrijk maar dat is uiteindelijk niet gelukt. SFR leek een leuke prepaid optie te bieden voor de iphone, maar bij navraag in een filiaal bleek dat die alleen via internet te bestellen is. Andere mobiele prepaid data opties hadden ze daar niet voor me.
Bij Orange kun je een prepaid simkaart krijgen waarop je een Mobiele databundel kunt krijgen. Dat kost 12 euro per maand (Internet Max), deze heb ik echter niet in mijn iPhone geprobeerd maar in een ander toestel.
  #5  
Oud 07-08-09, 13:24
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik woon in Frankrijk...
Bij de Mac heb je gratis Wi-Fi, ook zijn de meeste routers niet beschemd (ben in Parijs gewees en daar kwam je veel onbeveiligde routers tegen)...
Wil je een prepaid kaart kopen, zou ik een vaan Orange kopen, die heeft het beste internet bereik... Maar de kaarten lopen hier snel af. Voor een van 5 euro, heb je volgens mij 1 week de tijd om hem op te maken (of zelfs korter)
  #6  
Oud 07-08-09, 14:47
montfort montfort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard

Geloof dat hij bij aankoop (15 euro waarvan 5 beltegoed) een maand geldig was. Had er wel meteen 10 euro beltegoed bij genomen dat misschien ook al van invloed was op de totale geldigheid.
De geldigheid van het beltegoed/SIM was inderdaad absurd kort vergeleken bij Nederland. Bij opwaarderen gaat het inderdaad om slechts weken extra afhankelijk van het belgedrag. Genoeg voor je vakantie dus, maar niet voor hergebruik op een later tijdstip.
  #7  
Oud 07-12-09, 14:36
annevo annevo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Beste gebruikers,
als nieuwe iPhone gebruiker wil ik met een tripje naar parijs op komst, mijn bel/internet kosten beperken. Ik wil wel bereikbaar zijn voor noodgevallen en kunnen sms-en.
begrijp ik het goed dat ik als ik roaming uitlaat, via openbaar Wi-Fi wel e-mail kan ontvangen, internetten en eventueel Skypen?
Sorry voor mijn onwetendheid maar ik zie op tegen giga rekeningen.
dank met groet

Laatst gewijzigd door annevo; 07-12-09 om 15:26.
  #8  
Oud 16-12-09, 15:48
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Mijn tip is jailbreak op je iphone zetten als het tripje naar Parijs gaat maken (kan je later er altijd weer eraf keilen) en dan SBsettings instaleren hier kun je alles onhanfhangkelijk aan en uit zetten wat je zelf wilt.
  #9  
Oud 19-06-10, 15:43
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Ik woon in Frankrijk...
Bij de Mac heb je gratis Wi-Fi, ook zijn de meeste routers niet beschemd (ben in Parijs gewees en daar kwam je veel onbeveiligde routers tegen)...
Wil je een prepaid kaart kopen, zou ik een vaan Orange kopen, die heeft het beste internet bereik... Maar de kaarten lopen hier snel af. Voor een van 5 euro, heb je volgens mij 1 week de tijd om hem op te maken (of zelfs korter)
Onlangs ruim 2 weken in Frankrijk m'n vakantie doorgebracht. Had een Orange prepaid kaart gekocht. Een prepaid mobicard blijkt dus geen data aan te kunnen, dus geen internet, mail. Bij navraag bleek dat alleen een Orange-abonnement een oplossing biedt. Dus maar gewoon gebruik gemaakt van de Wi-Fi-mogelijkheden op de verschillende campings. Zo nu en dan roaming aangezet voor het surfen: weeronline, meteo-france, enz. Dus geen bijzondere dingen, maar de rekening loopt heel snel op. Gelukking heeft T-mobile nu een optie met datalimiet aanzetten en uitzetten, zodat je in ieder geval je kosten kunt beperken tot max. een kleine 60,- per maand.
  #10  
Oud 02-07-10, 23:49
Marvinx92 Marvinx92 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Veldhoven
Berichten: 11
Standaard

Het komt er eigenlijk gewoon op neer, dat je in het buitenland je 3G verbinding uit moet zetten. Mensen zijn gewend geraakt aan de luxe om overal, en wanneer ze maar willen te kunnen internetten. Is het nu werkelijk zo lastig om 2 weken zonder email door het leven te moeten? Een aantal jaar terug mocht je al blij zijn als je ergens voor een Euro een half uurtje in een internetcafé kon gaan zitten.

Ik blijf erbij; zet gewoon die 2 - 3 weken je 3G uit en check je mail zodra je thuis komt. In mijn ogen is het internetten in het buitenland simpelweg niet waard wat het uiteindelijk gaat kosten.
  #11  
Oud 13-07-10, 10:21
Suukerbiet Suukerbiet is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard pre paid frankrijk

Heeft iemand voor mij dan misschien de oplossing? Een prepaid kaart met data mogelijkheid in Frankrijk? Op dit moment navigeer ik met Google Navigation in Nederland en daarvoor heb je constant data verkeer nodig.
Dit is volgens mij ook de toekomst. Denk aan grafische file info via de providers, informatie via de cloud delen enz. Stand alone navigatie is nu al bijna legacy. Maar met het huidige Eurpoese beleid is dat voor mij nu bijna onbetaalbaar om real time navigatie te hebben. En om nu extra hiervoor een stand alone aan te schaffen vind ik zonde van het geld.
  #12  
Oud 18-07-10, 14:17
Spoel Spoel is offline
• iOS 5.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard Orange prepaid data in Frankrijk

Heb niet de hele thread gelezen, maar zie hieronder mijn ervaringen met data in Frankrijk.

Ik heb, op dit moment in Frankrijk, een prepaid data sim bij Orange gekocht. Wordt mee geadverteerd voor 15 euro, inclusief drie uur online, maar bij het afrekenen kostte de simkaart een tientje. Opwaarderen kan daarna met de zgn Mobicarte, als je 6 uur kiest kost het 15 euro.
Zowel de simkaart van 3 uur, als de opwaardeertegoed van 6 uur, zijn 30 dagen geldig. Opwaarderen voor bijv. 2 uur kan ook, maar dat is dan maar 24 uur geldig.

De Orange winkels waar je de simkaarten kunt kopen vind je echt overal. Vraag naar de sim prepaid 3G. Deze simkaart heb ik in mijn novatel mifi gestopt. Duurde wel een paar uurtjes voordat ik had uitgevonden dat ik bij de instellingen bij APN moest invullen: orange.fr. Dat vertellen ze er in de winkel helaas niet bij, althans bij mij niet.
Zorg overigens dat je niet roamt via een andere Franse aanbieder. Dus maak geen verbinding via SFR, maar direct op Orange (dat is dan je 'thuisnetwerk').

Het werkt als een speer, ik zit nu in de Dordogne, en heb Edge ontvangst van Orange. HSDPA is me nog niet gelukt. Orange is zeg maar het KPN van Frankrijk, een heel goed en goed dekkend netwerk.
Door gebruik van de mifi kan ik met de laptop, en de kids via de ipods touch, met meerderen tegelijk online. Het gebruik gaat per tijdseenheid, met een grens op 50 mb (in tegenstelling tot bijv. T-mobile in NLD, waar je per kbyte gebruikt)

Het werkt zelfs sneller als het Wi-Fi op de camping, maar daar zitten dan ook soms tientallen gebruikers tegelijkertijd op.

Succes er mee allemaal!
  #13  
Oud 18-07-10, 16:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Mijn tip is jailbreak op je iphone zetten als het tripje naar Parijs gaat maken (kan je later er altijd weer eraf keilen) en dan SBsettings instaleren hier kun je alles onhanfhangkelijk aan en uit zetten wat je zelf wilt.
Dit heb ik eens gedaan (JB om die reden) maar was achteraf veel extra werk en totaal niet nodig. Nu al 2 vakanties gewoon zonder jailbreak gedaan en Data roaming op OFF. Je kunt onder Instellingen -> Gebruik je data via mobiele netwerken bijhouden (desnoods resetten) om te kijken of er écht geen data verkeer plaats vindt, als je het niet vertrouwt. Tenlslotte kun je ook nog je simkaart niet ontgrendelen. Je kunt dan niet bellen en gebeld worden (obviously) maar wel internetten via Wi-Fi.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marvinx92 Bekijk bericht
Het komt er eigenlijk gewoon op neer, dat je in het buitenland je 3G verbinding uit moet zetten. Mensen zijn gewend geraakt aan de luxe om overal, en wanneer ze maar willen te kunnen internetten. Is het nu werkelijk zo lastig om 2 weken zonder email door het leven te moeten? Een aantal jaar terug mocht je al blij zijn als je ergens voor een Euro een half uurtje in een internetcafé kon gaan zitten.
Ik had offline navigatie (Navigon) om mijn weg te vinden in stadjes en dorpjes, maar dat was maar heel af en toe eventjes nodig. Google Maps start in zo'n geval 30x sneller op en is dan veel handiger te gebruiken, bijvoorbeeld.

Ik blijf erbij; zet gewoon die 2 - 3 weken je 3G uit en check je mail zodra je thuis komt. In mijn ogen is het internetten in het buitenland simpelweg niet waard wat het uiteindelijk gaat kosten.
Euh.... dat gaat echt niets uitmaken, hoor, je 3G uitzetten (of bedoel je met '3G' het toestel zelf?) Als je 3G uitzet, blijft je telefoon een data verbinding houden met het EDGE of GPRS netwerk. Pas als je Dataroaming uit zet, verdwijnt elke dataverbinding (en -symbooltje) in het buitenland. En dat is afdoende.
En wat je argument betreft om 'even zonder te kunnen': ik kan zeker 2 weken zonder mijn mail. Maar alle andere 98% van mijn apps vereisen een data verbinding om (goed) te kunnen werken. Ik had graag op mijn vakantie in Italie een internetverbinding gehad, zodat ik het weer kon checken, openbaar vervoer tijd+prijs, lokale voorziening kon googlen etc. In Italie is tenslotte een hoop van dat soort voorzieningen dicht op bepaalde tijden en ben je afhankelijk van slecht Engels sprekende Italianen. Nee, dan zocht ik het liever zelf te plekke op internet op.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-07-10 om 16:53.
  #14  
Oud 23-07-10, 19:30
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Ik heb in frankrijk geprobeerd te internetten.
Lukt voor geen meter met een telfort abbonnement.
Weer iemand waar dat aan kan liggen? Al tig keren met telfortmail gebeld. Die beweert dat de iPhone niet wordt ondersteund in het buitenland. Spanje lukt het ook niet. Alleen op een Wi-Fi verbinding wel. ALS iemand suggesties heeft Dan graag.

Laatst gewijzigd door paulT; 23-07-10 om 19:32.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar in Frankrijk?? Robbert1965 Koopinformatie Rest Europa 1 19-08-10 09:42
2e vracht frankrijk? sjalih Koopinformatie Rest Europa 9 26-06-10 19:51
België: Adres in Frankrijk Davidduzy Overige providers België 0 19-06-10 13:46
iPhone in Frankrijk vlees91 Koopinformatie Rest Europa 3 17-08-08 13:38
Frankrijk!!! :D borgqueenx Chat en geruchten 6 19-07-08 12:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.