//

LowCall kosten EDGE/3G in NL

LowCall kosten EDGE/3G in NL discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik woon in het buitenland en ga volgende week op vakantie naar Nederland. Ik heb reeds zo'n postpaid LowCall simkaartje, maar wil zoals velen geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-07-09, 08:15
Trapani Trapani is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 21
Standaard LowCall kosten EDGE/3G in NL

Ik woon in het buitenland en ga volgende week op vakantie naar Nederland. Ik heb reeds zo'n postpaid LowCall simkaartje, maar wil zoals velen geen torenhoge rekening krijgen.

Op de site van LowCall staat dat Internetten per KB wordt afgerekend, maar nergens staan de kosten per KB vermeld..

Bij LowCall kun je wel een bellimiet instellen, maar volgens mij is dit echt puur voor het bellen en niet voor het internetten.

Ik wil zo af en toe mijn email checken, maar hoe kan ik voorkomen dat dit qua kosten uit de hand loopt? Thanks!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-09, 13:48
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Ik woon in Belgie en heb ook een Low Call abo. De kosten per MB zijn 1.5 euro. Mijn bellimiet is 75 euro en onlangs werd ik geblokkeerd omdat ik de limiet had bereikt. Die werd weer opgeheven zodra de rekening was afgeschreven. Die rekening bedroeg 83 euro. Ik moest voor een internetsessie 38 euro betalen (voor het laden van 28 MB). Ik had geprobeerd om een email met een 7MB attachement binnen te halen. Er gebeurde niet veel dus heb ik een paar ik opnieuw geladen. Het bericht is nooit binnengekomen en ik heb dus nooit zoveel data naar binnen gehaald. Bij navraag kreeg ik een vaag antwoord dat er meerdere sessies waren geweest op die dag. Dat klopt, maar daar ben ik apart voor aangerekend.

Ik heb het dus gehad met Lowcall en zal het niet meer voor internet gebruiken. Ik denk dat als je regelmatig in Nederland bent, het goedkoper is een Vodaphone abo te nemen. Als je zoals ik nog met gprs werkt op een 1st gen iPhone kun je misschien beter een nieuwe iPhone 3GS met abo (~30 euro/mnd) kopen. Dan heb je onbeperkt internet access en kost je iPhone maar 80 euro.
  #3  
Oud 13-08-09, 19:04
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter3 Bekijk bericht
Ik woon in Belgie en heb ook een Low Call abo. De kosten per MB zijn 1.5 euro. Mijn bellimiet is 75 euro en onlangs werd ik geblokkeerd omdat ik de limiet had bereikt. Die werd weer opgeheven zodra de rekening was afgeschreven. Die rekening bedroeg 83 euro. Ik moest voor een internetsessie 38 euro betalen (voor het laden van 28 MB). Ik had geprobeerd om een email met een 7MB attachement binnen te halen. Er gebeurde niet veel dus heb ik een paar ik opnieuw geladen. Het bericht is nooit binnengekomen en ik heb dus nooit zoveel data naar binnen gehaald. Bij navraag kreeg ik een vaag antwoord dat er meerdere sessies waren geweest op die dag. Dat klopt, maar daar ben ik apart voor aangerekend.

Ik heb het dus gehad met Lowcall en zal het niet meer voor internet gebruiken. Ik denk dat als je regelmatig in Nederland bent, het goedkoper is een Vodaphone abo te nemen. Als je zoals ik nog met gprs werkt op een 1st gen iPhone kun je misschien beter een nieuwe iPhone 3GS met abo (~30 euro/mnd) kopen. Dan heb je onbeperkt internet access en kost je iPhone maar 80 euro.
In Nederland zijn bijna geen EDGE netwerken (meer). Via T-Mobile zit je OF op GRPS (dat rondje) OF 3G (en gewoon los van T-Mobile Wi-Fi netwerk). Ik weet niet of het nu nog zo is maar alleen Telfort en Orange hebben licenties voor EDGE netwerken. Volgens mij hoort Orange nu bij T-Mobile maar dat weet ik niet zeker. EDIT: Het schijnt dat T-Mobile nog wel de licentie voor EDGE heeft, maar het niet gebruikt. Telfort en Orange hebben geen EDGE (meer).

Ik heb even wat onderzoek voor je gedaan: het is €1,50 per MB maar je betaald in KB's (waarschijnlijk zodat je niet 1,50 euro betaald terwijl je 1,7 MB ofzo hebt verbruikt).

MB = MegaByte
KB = KiloByte
Als ik me niet vergis: 1 MB = 1024KB. Dus voor elke 1024KB die je verbruikt moet je €1,50 betalen. Dus als je 512KB verbruikt 75 cent. Voor 256KB ongeveer 37/38 cent. Voor 128KB ongeveer 19 cent. Voor 64KB ongeveer 9/10 cent. Voor 32 KB ongeveer 5 cent. Voor 16 KB ongeveer 2/3 cent. Voor 8 KB ongeveer 1/2 cent. Voor 4 KB €0,06250 (yep, precies uitgerekend). Voor 2 KB ongeveer €0,03125 en voor 1 KB €0,015625.

Kortom: ze hebben 1,50 per MB neergezet omdat €0,015625 per KB nogal omslachtig is.

Let op: ik kan een fout hebben gemaakt, dus als je zekerheid wilt moet je het zelf nog even narekenen.

Ik las trouwens op de site dat je nog wel even je LowCall internet-tarief moet accepteren ofzo.

Citaat:
Let er wel op dat je bij mms'en en mobiel internet moet beschikken over een geschikt toestel met GPRS functionaliteit, deze functionaliteit moet je activeren op je persoonlijke LowCall Self Service gedeelte op LowCall.nl.
Verder wens ik je veel plezier in Nederland en ik hoop voor je dat het weer mee zit, want zoals je vast wel weet kan het zonnetje hier 's ochtends schijnen, en 's middags kan het volop regenen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag

Groetjes!

Laatst gewijzigd door S¡mon; 13-08-09 om 19:35.
  #4  
Oud 13-08-09, 19:33
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Ik denk dat je bij je berekening een beetje de mist bent ingegaan. Van 8 naar 4 KB loopt je prijs weer op. Op mijn afrekening rekent Lowcall voor 8 KB 1 ct aan, voor 250 KB 31 ct en voor 7566 KB rekenen ze 9,31 euro.

De prijs is misschien redelijk maar ik twijfel in een aantal gevallen of ik ook daadwerkelijk die hoeveelheid data heb binnengehaald zoals ik in mijn eerdere post heb gezegd. Bij een telefoontje kun je de tijd makkelijk checken, maar als ik een bericht probeer binnen te halen en wat uiteindelijk niet lukt omdat het een attachment heeft van 6 MB, wordt ik voor 28 MB aangeslagen. Op zo'n mannier is een always online abo bij bevoorbeeld Vodaphone volgens mij veel goedkoper.
  #5  
Oud 13-08-09, 19:36
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter3 Bekijk bericht
Ik denk dat je bij je berekening een beetje de mist bent ingegaan. Van 8 naar 4 KB loopt je prijs weer op. Op mijn afrekening rekent Lowcall voor 8 KB 1 ct aan, voor 250 KB 31 ct en voor 7566 KB rekenen ze 9,31 euro.

De prijs is misschien redelijk maar ik twijfel in een aantal gevallen of ik ook daadwerkelijk die hoeveelheid data heb binnengehaald zoals ik in mijn eerdere post heb gezegd. Bij een telefoontje kun je de tijd makkelijk checken, maar als ik een bericht probeer binnen te halen en wat uiteindelijk niet lukt omdat het een attachment heeft van 6 MB, wordt ik voor 28 MB aangeslagen. Op zo'n mannier is een always online abo bij bevoorbeeld Vodaphone volgens mij veel goedkoper.
Oeps, ja... moest overal nog een nulletje achter de komma. Ik dacht even aan "0,1 = 1 cent" i.p.v. "0,1 = 0,10 = 10 cent"

Zo, nou klopt het wel. Klopt ook ongeveer een beetje met jou verhaal
  #6  
Oud 21-08-09, 10:47
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

misschien ook interessant: t-mobile prepaid 24/7 , dan betaal je max 2,50 per dag voor je internet 24 ct /minuut en 7 ct per sms ,
of
een BEN abbotje. kan je per maand opzeggen met 1 maand opzegtermijn.... erg handig dus als je 1 of 2 maand of zo in nl bent. onbeperkt internet voor 10 euro mogelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FaceTime kosten Jeffmeister Odido (T-Mobile) 35 26-08-12 20:26
3G - kosten miicker iPhone algemeen 3 07-01-11 20:51
Kosten ipheun Wi-Fi 26 06-04-08 17:36
Kosten? steve Overige providers Nederland 11 28-12-07 13:33
EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren Robbor iPhone algemeen 35 07-11-07 23:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.