//

iPhone in buitenland

iPhone in buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Binnenkort vertrek ik naar Italië. Welke onderdelen van mijn telefoon moet ik uitschakelen om hoge kosten te wijken? Ik schakel sowieso gedurende de hele vakantie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-08-09, 20:33
ChristianS ChristianS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 24
Standaard iPhone in buitenland

Binnenkort vertrek ik naar Italië. Welke onderdelen van mijn telefoon moet ik uitschakelen om hoge kosten te wijken? Ik schakel sowieso gedurende de hele vakantie vliegtuigmodus in, zodat ik geen internet kan gebruiken en niet gebeld kan worden. Is dat effectief of kan ik beter iets anders doen?

Verder, hoe zit het met gps? Kost dat ook geld?

En wat moet ik verder uitschakelen om hoge kosten te ontwijken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-08-09, 20:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

De hele vakantie vliegtuigmodus
Daar zie ik geen reden voor..

Als je onder instellingen -> algemeen -> Netwerk -> Dataroaming uitschakeld kan je (normaal gezien) al niet meer internetten in het buitenland. Ook zou je bijvoorbeeld Fetch of Push(mail) kunnen uitzetten om zeker te zijn dat je iPhone niet op het internet gaat..

Als je je telefoon niet opneemt dan kost gebeld worden geen geld en smsjes ontvangen is gratis!

GPS in het buitenland is eveneens gratis (werkt met sattelieten), maar zal niet werken in de vliegtuigmodus

Tip
Waarom geen jailbreak? Dan kan je via bijvoorbeeld SbSettings alle internetverbindingen uitschakelen en dan ben je pas écht zeker dat je iPhone niet op het internet gaat

  #3  
Oud 08-08-09, 23:15
ChristianS ChristianS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 24
Standaard

Bedankt voor het advies.

Citaat:
Waarom geen jailbreak? Dan kan je via bijvoorbeeld SbSettings alle internetverbindingen uitschakelen en dan ben je pas écht zeker dat je iPhone niet op het internet gaat
Heb nu een kleine 3-4 maanden mijn iPhone, en wil de garantie nog zeker een jaarte behouden, vandaar
  #4  
Oud 08-08-09, 23:29
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Off-topic
Ach.. Daarmee geraak je echt je garantie niet mee kwijt hoor Als je slim applicatie's installeert gaat je iPhone ook nix trager.. En als je herstelt in iTunes kan NIEMAND ooit zien dat je gejailbreakt hebt..

  #5  
Oud 30-08-09, 19:54
fonzie2405 fonzie2405 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard buitenlands internetten

Afgelopen vakantie ben ik met mijn iPhone gewoon gaan zoeken naar onbeveiligde netwerken. Even mijn email updaten, eventueel het nieuws en het weer bekijken en klaar. Het schijn dat t-Mobile ook hotspots heeft, waar je via een (gratis) sms-je een inlogcode kunt krijgen. Je kunt de app Free Wi-Fi gebruiken om ze te vinden. Heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd overigens.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 4 in het buitenland Angel89 Jailbreak 10 26-09-10 18:33
iPhone 4, garantie buitenland Dems Koopinformatie Rest Europa 3 15-06-10 18:30
iphone buitenland gebruiken zeromancer iPhone algemeen 0 17-08-09 00:21
Internet in Buitenland op Iphone 3G Chrisjuh Internet in buitenland (roaming) 26 08-06-09 17:14
iPhone Buitenland ThommieGun Koopinformatie Rest van de wereld 9 18-05-09 14:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:25.