iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   internet uitgeschakeld rekening blijft stijgen! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/43191-internet-uitgeschakeld-rekening-blijft-stijgen.html)

jurben33 06-09-09 21:25

internet uitgeschakeld rekening blijft stijgen!
 
Hallo ik blijk van de zaak een abbonement te hebben zonder internet pakket. De kpn (zakelijke rekening ) rekent daar 3 euro per mb voor! Lekker degelijk oerhollands betouwbaar die kpn! Ik wil mijn baas niet te veel op kosten jagen dus heb ik nu het volgende gedaan:
3g netwerk ui,dataroming uit,internet tethering uit,ook bij Netwerk>mobiel datanetwerk>mobiele data heb ik i.p.v. interneT interneX gezet.Door deze "fout" kan ik zover ik kan controleren nu echt niet meer op internet (behalve op een "open Wi-Fi natuurlijk). Als ik (zonder Wi-Fi dus)nu Safari start of Mail of Kaarten geeft hij de melding dat hij geen verbinding kan maken. Volgens de kpn "rekeningchecklijn" heb ik toch weer 3,4 mb verbruikt sinds ik alles heb uitgezet dit kan toch niet!?
Het enige wat ik nog extra heb uitgezet bij Mail>nieuwe gegevens zijn :push en fetch op handmatig. Dit maakt toch niet uit? ik kon toch niet op internet...
Ben ik nu uit de kosten?

Thaan 06-09-09 22:18

Een niet werkend profiel installeren kan je misschien beter helpen.
Ga naar Unlockit - APN Changer for your iPhone op je iphone, en installeer het Disable Data (FakeAPN) profiel.

Krijg je dan nog kosten betreffende internet, laat KPN die dan maar eens specificeren.

jurben33 06-09-09 23:15

dank voor je reactie ik heb mijn jailbroken iphone nu een dag of vier. Ik weet nog niet precies hoe hij werkt. Ik heb er een halve dag over gedaan tethering mogenlijk te maken uit eindelijk stuurde iemand mij deze link Iphone mobile config files nu werkt alles perfect (behalve mms dan) toen kwam ik erachter dat mijn baas in de middeleeuwen leeft en geen datapakket heeft afgesloten. ik ga ervan uit dat dit in de komende tijd goed komt dus ik dacht met deze actie:"Netwerk>mobiel datanetwerk>mobiele data heb ik i.p.v. interneT interneX gezet" even snel internet te hebben uitgeschakeld ( om hem dan later als we een datapakket hebben weer aan te zetten). Op de site Unlockit - APN Changer for your iPhone praten ze over een apn changer zonder dat je je iphone hoeft te jailbraken...
Mijn iphone is jailbroken en unlockt... dus...ik heb gewoon zelf in mijn menu een fake apn aangemaakt door een letter te veranderen. Ik kan gewoon in dat menu Dit is dan toch hetzelfde...? Mijn vraag is: is dit afdoende.

ButcherJF 07-09-09 07:26

Kun je makkelijk checken: zet je Wi-Fi even uit en open Safari. Ga naar bijv. Google en kijk of je een foutmelding krijgt. Verschijnt Google wel, dan kun je nog steeds op internet -en zul je dus nog iets anders moeten met je internetsettings.

Mischa84 11-09-09 19:40

Veel providers maken ook veel fouten bij hun facturen .. dit eerst maar eens nagaan ..
In de loop van de tijd heb ik al 4 keer een creditering gehad omdat ze fouten gemaakt hadden.. Soms het gevoel dat ze maar wat doen daarzo ..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:27.