//

Dataroaming T-Mobile, buitenland

Dataroaming T-Mobile, buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Ik ga binnenkort een weekend naar het buitenland en heb dan liever niet dat mijn T-Mobile verbinding maakt met het internet om hoge ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-09-09, 09:47
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard Dataroaming T-Mobile, buitenland

Beste forumleden,

Ik ga binnenkort een weekend naar het buitenland en heb dan liever niet dat mijn T-Mobile verbinding maakt met het internet om hoge kosten te verkomen. Hoe kan ik dit het beste voorkomen? Sowieso 3G uitzetten neem ik aan? En onder het kopje netwerk zie ik 'Dataroaming' staan. Alleen begrijp dit niet helemaal. Het staat nu niet aan want het schuifje is niet blauw, tenminste begrijp ik dat goed?. Alleen staat eronder de volgende tekst: 'Schakel dataroaming uit in het buitenland om hoge kosten bij het gebruik van e-mail, mms, de browser en andere datavoorzieningen te voorkomen'.
Stel ik ga dus naar het buitenland moet ik het schuifje blauw maken of juist niet? En als ik dan bijvoorbeeld buienradar aanklik maakt hij dan geen verbinding met het internet en haalt hij dus ook geen gegevens op? Ik heb verschillende forums gelezen maar heb nog niet echt duidelijkheid.
Bedankt en hoop dat iemand mij kan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-09-09, 09:54
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

paar topics hiernaast staat het haarfijn uitgelegd. Maar het is zo je maakt verbinding met T-Mobile NL dus zonder of met dataroaming heb je er verbinding mee. Maar wanneer je in het buitenland bent en je hebt dataroaming uit zal hij niet zoeken naar zwervende internet connecties ( om verbinding te kunnen maken want hij kan dat alleen met TMO NL )

en geloof me laat het uit en je zult niet kunnen internetten, wel bellen.
Ben zelf ook pas geweest. Pas wel op dat je niet net op de grens zit want dan kun je gewoon TMO NL hebben terwijl je denkt dat je internet hebt en denkt dat je hoge kosten gaat maken.

zodoende.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #3  
Oud 08-09-09, 09:57
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Bedankt voor je reactie. Dus nogmaals voor de duidelijkheid. Ik moet Dataroaming gewoon uit laten staan en dan op grijs laten staan als ik in het buitenland ben? Dan staat het trouwens altijd uit bij mij. Mijn tweede vraag dan gelijk: als ik het in Nederland aan zet wat heeft dat voor zin dan?
Thanx
  #4  
Oud 08-09-09, 11:24
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Helemaal niks, want in nederland hoef je geen andere 'provider' te zoeken.
dataroaming is voor buitenland bestemt. Zodat je daar kan internetten.
Reageren

Labels
dataroaming, internetverbinding, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
moet dataroaming aan om sms te versturen in buitenland?? wilfrida Internet in buitenland (roaming) 3 01-01-10 18:05
T-mobile internet buitenland hjalmar Internet in buitenland (roaming) 6 23-09-08 18:36
t-mobile buitenland? Snowgasm Odido (T-Mobile) 3 04-08-08 00:37
Vodafone Blox in het buitenland (dataroaming) m190677s Internet in buitenland (roaming) 7 31-03-08 12:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.