iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   beste prepay oplossing in Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/47672-beste-prepay-oplossing-nederland.html)

stijnvw 06-11-09 11:37

beste prepay oplossing in Nederland
 
hallo iedereen,

volgende week ga ik voor 2 weken naar Nederland met de iPhone natuurlijk. Nu ben ik zelf van België en had graag op internet gekunt met de iPhone tegen een normaal tarief. Daarom ben ik nu opzoek naar de beste prepay oplossing. Mijn oog was gevallen op vodafone. 9,5 euro per maand voor internet. Nu vroeg ik mij af waar je allemaal een simkaart kan kopen in nederland. Is dit enkel in de vodafone shop of kan dit ook bv in de supermarkt? Mocht er nog een betere aanbieding zijn dan vodafone, dan hoor ik het graag.

RandyJC 15-11-09 17:18

supermarkt kan ook zoals de A&H. Je hebt bestwel een ruime keuze om deze simkaart prepay dingen op te halen. Vlgens mij kan hetzelfs nog in de grotere tankstations. :)

Guest-20240320144708 13-01-10 10:34

@stijnvw hoe is het nu verlopen?

ik vertrek vrijdag voor een weekendje naar nederland,
ik zou graag een simkaartje met sms/bel en data hebben zodat ik daar gewoon men mails kan checken op men iPhone (3G).

ik ga naar landal heihaas, iemand nog tips ivm iPhone en andere multimedia?

stijnvw 13-01-10 12:36

ik heb een prepay simkaart van vodafone gekocht.
Kosten 9,95 met 7,5 euro belwaarde bij. Net niet genoeg om een internetbundel te activeren. Aangezien ik 2 a 3 naar vakantieparken in nederland ga heb ik er een opwaardeerkaart van 20 euro bijgekocht. Aangezien dit krediet 1 jaar geldig is. Ik heb toen een internetbundel geactiveerd. En het werkte heel snel, de 3G werkt in nl veel sneller dan in belgië. Ik heb dit zowel gebruikt op de iphone als met een umts-modem voor de laptop.
Ik heb alles op voorhand op de site van vodafone opgezocht en afgedrukt.
Hoe dat je de internetbundel moet activeren enzo.

Guest-20240320144708 13-01-10 15:16

ik was het juist ook even aant uitchecken op de website van Vodafone,

een prepaid abonnement en dan de paketten van 'blox zorgeloos internet' bestellen ziet er mij het beste uit.
en best de optie 'meerwaarderen' inschakelen.

@stijnvw ik zie dat ze hier verbieden om de simkaart te gebruiken als modem, was dit toen ook al verboden?

ik zit eigelijk maar voor 3 dagen in nederland maarja, in de dode uurtjes is het wel plezant om ff facebook te checken!
er zou zogezegd gratis Wi-Fi in de bungalow zijn maar daar stel ik meestal niet veel vertrouwen in, ik neem liever voorzorgen.

kan er iemand uit nederland bevestigen of het verhaal van vodafone een goede oplossing is? greetz

stijnvw 13-01-10 15:50

officieel mag je je simkaart niet gebruiken in een modem. Maar ze gaan dit echt niet controleren. Als je geen gigabytes gaat downloaden zou ik mij geen zorgen maken. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad.

Ken1984 22-08-10 16:27

Heeft Vodafone ondertussen MicroSim-kaartjes voor de iPhone 4 of wordt 't knippen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.