iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Oeps...cd download oostenrijk... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/50910-oeps-cd-download-oostenrijk.html)

Francis78 28-12-09 15:53

Oeps...cd download oostenrijk...
 
Hoi allemaal,

Zit een beetje in de stress...heb in Oostenrijk via mijn iphone, itunes store een cd gedownload. Neem aan dat dit via data-roaming gaat. cd is ongeveer 95 mb groot. Gaat dit me nu echt een mega bedrag kosten??? Zit bij kpn.

Ook gebruik ik beejive in Oostenrijk, gebruikt dit ook zoveel? Heb het nu maar even uitgezet (dataroaming) ben als de dood voor de rekening en heb al veel gerotzooit op mijn iphone....wat stom zeg!!! Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven over de kosten.....:(

Groetjes Francis

iScorpio 28-12-09 17:03

Kans is zeer groot dat dit aardig wat gaat kosten. Laat dit een goede leerschool zijn ;)

XIII 28-12-09 20:42

Volgens deze pagina betaal je bijna 4 euro per megabyte:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/Buitenland.htm

Dat wordt geen leuke rekening...

ThaBudz 28-12-09 20:45

data kosten in het buitenland zijn idd hartverlammend hoog

glaantje 29-12-09 00:37

Als het via een onbeveiligde Wi-Fi verbinding was dan zit je waarschijnlijk safe, maar ik denk dat je dat wel gemerkt zou hebben dus ik vrees voor het ergste :eek:

Een beetje beejiven zal trouwens in het niet vallen bij de download van de cd, maar ook daarmee zou het in principe vervelend kunnen uitpakken

Wook 29-12-09 09:44

Je mag blij zijn dat je het "tijdig" doorhebt want als je op die manier twee weken bezig bent dan kan je wel eens een rekening krijgen van verschillende duizenden euro's.

Hoog tijd dat hier iets tegen gedaan wordt.

WDS001 29-12-09 10:37

Net zoals bellen vanuit het buitenland is ook internetten vanuit het buitenland een stuk duurder. Informeer je dus VOOR je vertrek naar de prijs hiervan (krijg je daar trouwens geen SMS van onderweg?) vooraleer je begint te internetten ;)

Francis78 29-12-09 11:52

Pfff.....duur cd'tje dus. Kan ik hier weer gaan verantwoorden.

Heb voor het beejiven nu mijn teller op 0 gezet, zodat ik in de gaten hou wat ik aan kb up en download. Dat valt idd mee. Internetten doe ik op de laptop met een gratis verbinding van het hotel. Met kabel en helaas geen Wi-Fi dus.

Baal enorm. Had die cd zo via de laptop in itunes kunnen downloaden. Maar 4 euro per mb? Dan kost die cd me dus 400 euro???

Zou het helpen als ik hierover bij kpn ga klagen? Ik vind het echt te belachelijk voor woorden. Waarom moet dit zo duur zijn? Hij was met 10 minuten binnen!!

Is er een app te verkrijgen die het bijhoudt en eventueel kan waarschuwen als je een bepaalde limiet overschrijdt? Dat zou handig zijn!

Groetjes Francis

Oja....ik zit bij KPN, maar zie dat ik in Oostenrijk via T-mobile mijn ontvangst heb....maakt dat nog verschil?

PeterTe 29-12-09 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 (Bericht 398613)
Oja....ik zit bij KPN, maar zie dat ik in Oostenrijk via T-mobile mijn ontvangst heb....maakt dat nog verschil?

Nee ;) dat maakt niets uit

ThaBudz 29-12-09 12:11

En het zijn idd belachelijke tarieven die ze hanteren , hoop voor je dat ze coulant zijn want als ze echt per mb gaan rekenen .....k#lere :(

weet van een gappie die zat net in belgië echt een paar meter over de grens , 1,5 dag MSN = 300 pleuro door dat deze zich elke 20 sec ververste .

Francis78 29-12-09 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 398617)
En het zijn idd belachelijke tarieven die ze hanteren , hoop voor je dat ze coulant zijn want als ze echt per mb gaan rekenen .....k#lere :(

weet van een gappie die zat net in belgië echt een paar meter over de grens , 1,5 dag MSN = 300 pleuro door dat deze zich elke 20 sec ververste .

Nou.....als ik dat zo lees, zet ik dataroaming maar gewoon helemaal uit. Wat een schoften zeg!!! Ga wel naar een Wi-Fi verbinding zoeken. Had er 1 gevonden hier, maar die is beveiligd.....jammer....

ThaBudz 29-12-09 12:28

En als je het aan de hotelbalie vraagt meestal krijg je wel een inlogcode als ze een Wi-Fi-netwerk hebben .

djb902 29-12-09 17:34

of even een bfree sim kaartje hallen bij Das Postamt. Kun je 1,5 Gb interetten voor € 19.95. Werkt perfect.

Checkmate 28-01-10 10:03

Wat heeft het je gekost?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.