iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Extreem hoge kosten vodafone buitenland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/53014-extreem-hoge-kosten-vodafone-buitenland.html)

Barney1 29-01-10 08:23

Extreem hoge kosten vodafone buitenland
 
Hallo

na mijn laatste vodafone factuur ben ik me kapot geschrokken 973 euro aan data in engeland en de factuur van jan moet nog komen en daar staat ook al 1000 mb aan data te betalen.

heb vodafone gebeld zij hebben geen enkel idee voorbeeld op 30 dec j.l heb ik achtereen 14 uur data binnengehaald dit kan dus niet dus er zit ergens een probleem in mijn iphone.

misschien kunnen jullie mij helpen zijn er wellicht programma's die in de achtergrond draaien en data opslurpen zoals whatsapp,hyves,facebook,ping,beejive
mijn iphone is gejail breaked

iemand hier ervaringen mee want ik wil vodafone niet zo blijven sponsoren
maar je moet wel weten waar het probleem zit en ik kom er met geen mogelijkheid achter zo.

Merlin 01-02-10 16:08

op deze site zijn er al meer van dit soort topics geweest. vaak kwam het voor een internetpagina die op de achtergrond blijft draaien terwijl dat eigenlijk niet moet. vaak zijn dit websites naar beamers.

nance30 06-05-10 09:28

als de data roeming schakelaar op 0 staat dan kan hij toch niet internet op??
of had je die aanstaan?

iDMi 06-05-10 09:38

gewoon alles uitzetten in het buitenland is een goede optie...

daarnaast gaat per 1 juni een maximum in voor roaming in het buitenland, volgens mij is het bij vodafone max € 50... mocht je gebruik van meer willen maken dien je dat aan te geven...

cyber2001 09-05-10 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDMi (Bericht 448143)
gewoon alles uitzetten in het buitenland is een goede optie...

daarnaast gaat per 1 juni een maximum in voor roaming in het buitenland, volgens mij is het bij vodafone max € 50... mocht je gebruik van meer willen maken dien je dat aan te geven...

Het bedrag is 60 euro per maand. dit geeft jou 20 mb per dag. Het bedrag is gebaseerd op een eurpese regelgeving.

iDMi 09-05-10 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 449638)
Het bedrag is 60 euro per maand. dit geeft jou 20 mb per dag. Het bedrag is gebaseerd op een eurpese regelgeving.

dank voor de verbetering...

bbgt 11-05-10 16:05

Op klaarlichte dag beroofd!
Kom op woensdag 5 mei 2010 laat in de avond aan in Igalo, Montenegro.
Zie op iPhone dat Promonte de provider is geworden.
Heb naar mijn beleving nauwelijks met mijn iPhone gewerkt.
Check op zaterdagochtend 8 mei 2010 voor de goede orde via de appli
Vodafone Beltegoed mijn stand.
Beltegoed ongev. Eur 44,-- en dan.....
Overige kosten Eur 450..... Dag later eur 778.....
Ik heb een zenuwinstorting gekregen. Maandag 10 mei 2010 naar
lokaal Promonte kantoortje geweest. Nee mijnheer dan moet U
Vodafone Nederland bellen... Heb op advies gelijk mijn
Vodafone simkaart eruit gehaald en een lokale simkaart van Promonte
voor Eur 5,-- gekocht en direct emails naar Vodafone gestuurd en
ook een brief.
Dit is voor mij klinkklare diefstal. Ga ik nooit never pikken.

ASNNetworks 11-05-10 17:36

Data roaming is a bitch...

dirkvs 13-05-10 09:53

Als je het schuifje van roaming op 0 zet, kunnen dit soort dingen niet gebeuren. Ik snap niet dat mensen die naar het buitenland gaan, niet even aan dit soort dingen denken. Het is de laatste tijd vaak in het nieuws geweest over extreem hoge telefoon rekeningen door internet in het buitenland. En nu allemaal de provider uitschelden dan het belachelijk is. Ik vind die nieuwe regelgeving van 60 euro per maand goed, maar ik vind ook dat er een eigen verantwoordelijk van de consument is.

Econz 13-05-10 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkvs (Bericht 451469)
Als je het schuifje van roaming op 0 zet, kunnen dit soort dingen niet gebeuren. Ik snap niet dat mensen die naar het buitenland gaan, niet even aan dit soort dingen denken. Het is de laatste tijd vaak in het nieuws geweest over extreem hoge telefoon rekeningen door internet in het buitenland. En nu allemaal de provider uitschelden dan het belachelijk is. Ik vind die nieuwe regelgeving van 60 euro per maand goed, maar ik vind ook dat er een eigen verantwoordelijk van de consument is.

Er zijn ook mensen die er helemaal geen idee van hebben,die niet eens weten wat roaming is,die niet eens weten hoe je roaming moet uitzetten.
Hebben een abbo afgesloten waarbij ze een bv een iphone hebben uitgezocht waarmee ze kunnen internetten,mooi toch?
Gaan ze even naar het buitenland en zijn daarna bv 1000 euro lichter...

Ik vind niet dat dit moet kunnen.

Ze zouden het zo moeten regelen,dat zodra je in het buitenland komt,de roaming automatisch wordt uitgeschakeld en dmv bv een sms laten weten dat dit is gebeurt.Dan misschien met een optie om roaming weer in te schakelen dmv sms 4040 ROAMING AAN of zoiets.
Dit is pure geldklopperij.
De verantwoordelijkheid moet gewoon bij de provider liggen vind ik...

MIKE_M 16-05-10 18:36

Roaming
 
Het schuifje van roaming uitzetten is niet voldoende. Beter is het de instellingen van je provider voor dataverkeer te verwijderen. Ik had het schuifje "uit" staan maar mijn telefoon voerde toch een update uit. Dit geintje kosten mij 300 euro!

J0HAN85 17-05-10 13:24

Afgelopen 2 weken ben ik in Zwitserland op vakantie geweest.
Kort voor mijn vakantie kreeg ik een SMS van Vodafone met de mogelijkheid om een limiet van €50,- in te stellen voor het verbruik van data in het buitenland.
Dit heb ik dus voor mijn vakantie gedaan, dus ik dacht: mij kan niets meer overkomen.
Kijk ik halverwege mijn vakantie even wat mijn verbruik is; heb ik al €85,- aan extra kosten!!
Ik dus gelijk data roaming maar uitgezet, en verder weinig gebruik gemaakt van mobiel internet.

Na thuiskomst wilde ik gelijk al boos naar Vodafone gaan bellen, maar ik dacht laat ik eerst even op de site kijken. Hier blijkt dus dat deze limiet maar voor een beperkt aantal landen binnen de EU geldt.
Ik voel me wel een beetje genaaid, maar uiteindelijk is het toch gedeeltelijk mijn eigen schuld. Gelukkig is de "schade" beperkt gebleven tot niet veel meer dan €85,- maar toch jammer.

Uiteindelijk vind ik het dus een prima initiatief om een limiet te kunnen instellen, alleen jammer dat uit het SMSje van Vodafone niet bleek dat het om een beperkt aantal landen ging.

ipodpino 19-05-10 13:15

Tja en dan mag je nog blij zijn met vodafone die passportlanden heeft, hiervoor zat ik bij KPN die rekenden gewoon het drievoudige van vodafone.

Thommes 19-05-10 22:39

Kheb al een aantal forums gelezen met betrekking tot dat data roaming. Nu heb ik toch nog een aantal vragen:

1. Als data roaming uit staat kun je wel nog gewoon smsen en bellen in het buiteland? Het enige wat dan dus geblokkeerd wordt is het mobiel internet? Dus push berichten van Hyves, Nu.nl, mail etc kunnen gewoonweg niet binnenkomen? Zelfs als je perongeluk nog een internetpagina open hebt laten staan, haalt deze geen gegevens meer binnen?

2. Ik las ook iemand die flight modus gebruikte in het buitenland, maar dan kun je ook niet meer bellen en smsen toch?

Alvast bedankt! :)

Pete.Z 19-05-10 23:24

Data roaming op uit, je kan dan gewoon bellen en een sms sturen/krijgen.
Flightmodus kan je inderdaad niet bellen ook.

Nogmaals, data roaming uit, en er kan je niks gebeuren.

Thommes 19-05-10 23:25

thanks voor de snelle reply! :)

dicbro 20-05-10 14:00

Kom net terug uit Portugal. Kreeg bijna dagelijks een mailtje van T-Mobile dat ik driekwart van de dagelijkse gebruikslimiet had bereikt. Ook een paar keer erover heen gegaan. Het enige wat dan gebeurt, is dat je in snelheid terug wordt gezet! Je kan dus gewoon blijven internetten.
Ik heb hiervoor bewust gekozen en heb na 3 weken ca. 50 euro extra kosten gehad.

Thommes 20-05-10 14:01

@dicbro

kan ik dan concluderen dat je dataroaming aan had staan?

dicbro 20-05-10 14:28

Juiste conclusie.

synnath 11-06-10 22:46

Zat hier geen maximumtarief meer op dan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.