//

MrSimCard.Com (Nederlandse iPhone in US gebruiken)?

MrSimCard.Com (Nederlandse iPhone in US gebruiken)? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een SIM van MrSimCard ? Ik ga eind maart weer eens een tijdje naar de US (Californie) en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-02-10, 14:30
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een SIM van MrSimCard ?

Ik ga eind maart weer eens een tijdje naar de US (Californie) en wil daar ook mijn iPhone 3G gebruiken, en ook data gebruiken.

Volgens de website van MrSimCard moet dat voor US$ 79,95 kunnen, je krijgt een nummer in Washington, 500 belminuten per maand, unlimited SMS naar US nummers, $0.35 per internationaal SMS, geen contract, per maand te vernieuwen. Het gaat om een T-Mobile verbinding in de USA.

Iemand ervaringen en/of alternatieven???
Er heeft ooit op iPhoneclub een artikel gestaan over een US sim in je iPhone, maar dat kan ik niet meer terugvinden (was ergens in aug/sep 2009??)

O ja, mijn 3G is al simlockvrij (officieel laten doen via T-mobile, verleden jaar eind augustus) dus accepteerd een andere sim (getest).

Laatst gewijzigd door Bomans; 16-02-10 om 14:38. Reden: edit-knop gebruiken aub.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 16-02-10, 15:01
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Wel duur!
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel een toevoeging: mobiel internet gaat via het T-Mobile USA netwerk alleen over GPRS en EDGE, geen 3G. De UMTS-frequentie die T-Mobile USA gebruikt doet het niet met een iphone.
  #3  
Oud 16-02-10, 15:08
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Yep, was ik net ook achter gekomen... Dan wordt het toch een AT&T kaartje ben ik bang (en dat is ook niet echt iets om happy van te worden. Mijn vriendin heeft de grootste problemen met AT&T waar zij woont (tussen LA en San Diego), als ze al naar de woonkamer loopt valt de verbinding helemaal weg (voice & data))
  #4  
Oud 16-02-10, 15:17
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaat. De netwerken daar zijn veel slechter dan in Europa. Mijn broer en schoonzus hebben allebei AT&T, en dat is in de Bay Area (vooral San Francisco) dramatisch slecht.
Het abonnement is daarentegen peperduur, ook ongeveer US$90 per persoon geloof ik.

Ze hebben allebei in het verleden ook bij respectievelijk Verizon en T-Mobile USA gezeten, dat was net zo slecht!
  #5  
Oud 16-02-10, 15:29
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Ja, AT&T is ook in Orange County en Riverside County bar slecht. Alleen in de grote steden (LA, San Diego) gaat het goed, maar daarbuiten.. (Ben er verleden jaar in september ook geweest). Ik maakte daar toen gebruik van T-Mobile, maar dat was al niet veel beter en dus kennelijk alleen EDGE (had echter geen DATA aanstaan toen). Voice was redelijk. Op de weg van Temecula naar de Grand Canyon (van Californie via Nevada naar Arizona) was er af en toe helemaal geen ontvangst, maar ja, wat wil je, in de woestijn, maar je zult maar autopech krijgen en de AAA willen bellen !!

Okay, zojuist gehoord dat AT&T prepaid GEEN optie is! AT&T heeft een prepaid plan met 1 of 100 Mb data optie, maar die hebben ze disabled voor iPhone gebruik.

Citaat:
AT&T Mobility USA has revised the data feature on its prepaid line up. There are two data packages available 1 mb and 100 mb which will NOT work for an iPhone. AT&T does not allow the iphone to surf on a prepaid sim card anymore. It did work up until the end of June or somewhere thereabout, but they have since disabled this ability on prepaid sims. In addition to this, if you have an older 2G iPhone with the new 3.0 software loaded, you will find that a prepaid AT&T USA sim will no longer work for data on the iPhone. Calls to AT&T will result in a suggestion that you upgrade to a postpaid plan.
Ik denk dat ik maar een TAMTAM mee neem, en m'n iPhone alleen bij Starbucks op hun free Wi-Fi ga gebruiken ....

Laatst gewijzigd door Bomans; 16-02-10 om 16:32. Reden: edit-knop gebruiken aub.
  #6  
Oud 16-02-10, 16:33
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Hmm, dit blijf ik even volgen.
Ben deze zomer ook 3 weken in California/Nevada
Een prepaid met data zou dé oplossing zijn ...
  #7  
Oud 16-02-10, 16:49
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dit zag ik net op TUAW: AT&T signals an abrupt end for some prepaid iPhone plans (updated)
Minder fraai.

Trouwens, Peet's heeft ook gratis Wi-Fi!

Ik heb ook wel eens gelezen over een virtuele US operator met de naam O2 (niet gerelateerd aan de Europese O2) die dan wel over het AT&T netwerk werkt. Maar of daar iphone-data bij zitten? Het zal wel niet. Dan is de optie T-Mobile USA.

Of maar laten zitten, en inderdaad veel koffie drinken
  #8  
Oud 16-02-10, 17:10
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Of maar laten zitten, en inderdaad veel koffie drinken
Ja, maar elke dag een Venti Frappucino, voor 3 weken, daar kun je ook die kaart van 79,95 voor kopen Maar je moet een Starbucks card hebben (minimaal $15), wil je 2 uur Wi-Fi kunnen gebruiken (per dag), of je betaalt $3.99 voor 2 uur.

Dan kun je beter naar It's a Grind gaan, daar is de Wi-Fi helemaal gratis. (Maar ook van mindere kwaliteit en snelheid).
  #9  
Oud 22-02-10, 13:24
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Ik heb toch maar zojuist een Sim kaart van die Mr Sim Card besteld, voor 83 euro, inclusief 25US$ tegoed, 500 gratis minuten, unlimited texting (sms) (alleen USA) ...

Ik zal mijn ervaringen over een weekje of 7 hier plaatsen, als ik terug ben
  #10  
Oud 22-02-10, 20:24
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Goed man, ik ben benieuwd hoe goed het werkt. En vergeet je NL simkaart niet, kun je altijd roamen via AT&T als t-mobile geen bereik heeft. Ga je ook naar de bay area, of toch vooral het zuiden?

Laatst gewijzigd door remundo7000; 05-04-10 om 20:09.
  #11  
Oud 22-02-10, 20:41
leonmols leonmols is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 10
Standaard

Ik neem gewoon 2 iphones mee. 1tje (3GS) met m'n nederlandse t-mobile kaart, en de andere (3G) met die andere kaart. Die 3G is (legaal) geunlocked.
Ik zal alleen in Temecula en omgeving zijn. Geen SF Bay Area, helaas.
Ik denk trouwens, gezien mijn ervaring van september 2009, dat T-mobile een betere dekking heeft dan AT&T, daar tenminste.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nederlandse iPhone in België? lowlow Archief 1 09-07-08 14:27
iPhone op Nederlandse TV fedorr Chat en geruchten 3 29-01-08 13:31
in belgie mijn nederlandse provider gebruiken q_ariens Internet in buitenland (roaming) 3 10-10-07 12:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.