//

Mail in buitenland.

Mail in buitenland. discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie kan me helpen, ik heb alle instellingen goed. Mail versturen in Nederland werkt prima met vodafone, ben nu echter in New York maar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-03-10, 16:30
marco020 marco020 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Mail in buitenland.

Wie kan me helpen, ik heb alle instellingen goed.

Mail versturen in Nederland werkt prima met vodafone, ben nu echter in New York maar ik krijg het niet aan de praat !!!!

Ik heb een mailaccount van planet en een abbo van Vodafone

Inkomend gewoon op pop.planet werkt nog

Uitgaand via authsmtp.vodafone.nl werkt niet (wel in Nederland)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-03-10, 17:41
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard Mail in buitenland (Finland)

Kort geleden was ik met vakantie in Finland: een mekka voor smartphone gebruikers. In vrijwel alle hotels, cafe's, winkelcentra en andere openbare en minder openbare gelegenheden gratis Wi-Fi (veel plezier gehad van Wi-FiTrak!!). Uiteraard heb ik het 3G netwerk niet getest vanwege de exorbitante kosten die daaraan zijn verbonden.
Met Wi-Fi prima verbinding voor internetten, geen enkel probleem. Ook skypen ging vlekkeloos. Helaas gold dit niet voor mailen. Het ontvangen van mail (via Wi-Fi dus) verliep in plm. 70% van de gevallen zonder problemen, in plm. 30% bleek ontvangen van post niet mogelijk en kreeg ik de melding: kan geen verbinding maken met de server. Verzenden van mail is geen enkele keer gelukt: steeds de melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt met de server voor uitgaande post. Eindeloos heb ik gegoocheld met de instellingen op m'n Iphone, maar helaas zonder enig resultaat. Terug in Nederland bleek alles weer vlekkeloos te werken, zowel via 3G (voor zover er bereik is natuurlijk......) als via Wi-Fi.
Mijn account is een pop.3 account van Planet. Wat kan hier aan de hand zijn (geweest)? Moet ik het probleem in mijn Iphone (instellingen) zoeken, bij de provider of ergens in Finland? Omdat ik binnenkort weer naar het buitenland vertrek zou ik het erg plezierig vinden om daar dan wel mail te kunnen ontvangen en te versturen (Wi-Fi). Wie heeft er suggesties, bij voorkeur van iemand met verstand van zaken en in begrijpelijke taal? B.v.d.
  #3  
Oud 08-03-10, 13:52
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Zojuist over bovenstaande contact gehad met de klantenservice van KPN/Planet internet. Deze meneer wist me te vertellen dat je in het buitenland (en ook in NL) wel mail kunt ontvangen via - in mijn geval - Planet internet, maar niet kunt versturen als er gebruik wordt gemaakt van een particuliert Wi-Fi verbinding. Je zou nl. de server van die Wi-Fi verbinding op je Iphone moeten instellen. En die is in de meeste gevallen natuurlijk onbkend. Kortom, is het inderdaad zo dat je als je in het buitenland gebruik maakt van een particuliert Wi-Fi verbinding (dus geen Hotspot), alleen maar mail kunt ontvangen en niet kunt verzenden?? In NL heb ik overigens nooit een probleem ondervonden bij het ontvangen of verzenden van mail via particuliere Wi-Fi verbindingen, zoals je die vaak via bijv. WiftTrak kunt vinden. Wie kan mij helpen??????
  #4  
Oud 08-03-10, 14:27
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Voor het verzenden (via private Wi-Fi) heb je inderdaad de juiste SMTP server nodig. Bij gebruik van Gmail is dat echter overal hetzelfde, bij Planet niet.
  #5  
Oud 08-03-10, 14:43
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Bedankt voor je reactie! Geldt dat instellen van de juiste SMTP server ook in NL, en ook voor 3G verbindingen in NL en in het buitenland? In NL maakte ik tot nu toe veel gebruik van open Wi-Fi verbindingen (particulier) en van 3G, en ik heb daarbij nog nooit problemen ondervonden bij het ontvangen of verzenden van mail.
  #6  
Oud 08-03-10, 14:49
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Als je meerdere SMTP servers op dit moment hebt ingevuld, dan gaat ie het rijtje af. Als nr. 1 niet werkt, probeert ie nr. 2.
Ontvangen zou eigenlijk altijd wel moeten lukken als je het mij vraagt, alleen verzenden is vaak de bottleneck.

Als je in NL nog niet eerder problemen hebt gehad kan het best zijn dat ie altijd je SMTP server van je tel.aanbieder hebt gebruikt en dat gaat dan buiten Wi-Fi om. In het buitenland had je de dat uit staan en daardoor heb je dus gemerkt dat het daar niet ging. Als je 1 SMTP server hebt ingesteld en je zet je data uit (thuis) en je gaat dan thuis op Wi-Fi mail proberen te versturen zal het waarschijnlijk ook niet lukken omdat ie dan niet kan terugvallen op de SMTP server van je tel.aanbieder.

Edit : wat ik schreef over dat ik 2 SMTP servers erin heb staan klopt niet, ik gebruik Gmail (exchange)....

Laatst gewijzigd door mvveelen; 08-03-10 om 14:54.
  #7  
Oud 08-03-10, 15:28
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Maar of ik nu 1 of meer SMTP servers heb ingesteld: als ik je goed begrijp zal ik in het buitenland nooit via partuliere Wi-Fi mails kunnen verzenden met data op 'uit' (3G, gprs). Dan begrijp niet zo goed je opmerking 'dus zit ik altijd wel goed'. Of heb ik je toch niet goed begrepen? Met g-mail o.i.d. zou het dus wel moeten lukken. Wat is trouwens een SMTL-server? Of is dat een typefout? Overigens nogmaals wel heel erg bedankt voor je reacties!!
  #8  
Oud 08-03-10, 15:59
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, ik bedoelde dat idd hier als je alleen thuis op Wi-Fi zit en buiten op 3G zit...In NL heb je 3G altijd aan. In het buitenland ben je dus de Sjaak en zul je de SMTP server van dat Wi-Fi punt moeten weten of toch mbv. 3G gaan verzenden (duur).

Had ik SMTL getypt ? Oh.....te gehaast, ik bedoel SMTP. Hoor net dat m'n dochter is afgesneden door een auto ej haar 3GS stuk is (het glas alleen). Dus moest ff snel afronden.
  #9  
Oud 10-03-10, 11:15
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Nogmaals dank voor je antwoorden, heeft me veel verder geholpen. Inmiddels een gmail account aangemaakt, leek me voor het buitenland de beste optie. Alles goed met je dochter (en haar iPhone)?
  #10  
Oud 10-03-10, 11:43
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Awater Bekijk bericht
Nogmaals dank voor je antwoorden, heeft me veel verder geholpen. Inmiddels een gmail account aangemaakt, leek me voor het buitenland de beste optie. Alles goed met je dochter (en haar iPhone)?
....extra voordeel is dat als je gmail instelt dat je dan automatisch de mail gepushed krijgt ....

Dochter maakt het zelf goed, haar iPhone (glas) is aan gruzelementen. Wordt een relatief duur grapje, haar moeder had beter die extra verzekering af kunnen sluiten.
  #11  
Oud 16-03-10, 14:12
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het makkelijkst is een gmail-account aanmaken en de smtp-server van gmail gebruiken om mail te versturen. Je zit nu niet op het vodafone-netwerk en daarom werkt de vodafone-server niet. Bij elke account waar je e-mail mee wilt versturen zet je de smtp-server van gmail aan, en de overige smtp-servers uit. Dat werkt bij mij.

In theorie kun je ook de smtp-server van het netwerk dat je nu gebruikt instellen, als je daar achter kunt komen (zal wel T-Mobile USA of AT&T zijn).
  #12  
Oud 16-03-10, 14:17
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Samengevoegd + topictitel aangepast.
Onderwerpen passen perfect samen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail alleen bericht lezen, bijlages niet downloaden (bv in buitenland) trainman.eu iPhone algemeen 3 20-02-11 08:44
Tip: iPhone e-mail, reply-en met ander e-mail adres danielc iPhone algemeen 2 05-10-08 15:44
Exchange mail ophalen in buitenland chrisoe iPhone algemeen 3 19-09-08 11:15
mail geeft een mail aan en sms allemaal los? reno1 Unlock [archief] 2 01-05-08 11:34
Getal in mail-icoon niet voor alle mail-accounts? meurkens iPhone algemeen 6 17-03-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.