iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Internet in Italië, Duitsland en Frankrijk via microsim op iPad. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/83216-internet-italie-duitsland-frankrijk-via-microsim-op-ipad.html)

MMAARRKK 24-01-11 18:16

Internet in Italië, Duitsland en Frankrijk via microsim op iPad.
 
Beste,

Ik maak nu gebruik van internet via een micro-sim kaart van T-Mobile op mijn iPad. Mijn micro-sim is alleen in Nederland te gebruiken. Ik wil alleen prepaid.
Ik wil dus graag kunnen internetten in Duitsland, Frankrijk en Italië. Heeft iemand hier een aanbeveling voor?

Met vriendelijke groet,

Mark.

boink 25-01-11 11:17

Kijk eens op ebay naar een sim van vodafone ierland. Prepaid en 50mb per dag voor 3 euro.

MMAARRKK 25-01-11 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boink (Bericht 632834)
Kijk eens op ebay naar een sim van vodafone ierland. Prepaid en 50mb per dag voor 3 euro.

Maar Ierland is toch geen Italië/Duitsland/Frankrijk?
Of is dit een internationale simkaart?

boink 25-01-11 22:31

Dat is het mooie eraan. Deze werjt in heel europa tegen hetzelfde tarief.

Zie ook: www.camperforum.nl :: Onderwerp bekijken - Mobiel internetten: mr doen met buitenlandse SIMkaarten

MMAARRKK 26-01-11 18:04

Is het niet mogelijk om per gebruikte mb te betalen? Want als je elke dag even gebruikt krijg je al snel een grote rekening op je mat...
Het kan ook gewoon op verschillende microSIM-kaarten staan, dat is geen probleem, zolang het maar werkt.
Eigenlijk in principe hetzelfde als T-Mobile hier aanbied, microSIM-kaarten die je opwaardeerd en dan per verbruik betaald.

Met vriendelijke groet,

Mark.

slimmesim 16-02-11 00:07

micro sim europa
 
Waarom huur je niet een simmetje als je op reis gaat? slimmesim . nl

nadorst28 03-03-11 21:49

Vodafone heeft dit sinds kort voor Europa:

Internetbundels -Internet op je mobiel in het buitenland

Ik koop het morgen en zal er verslag van doen.

Ook met Prepaid kun je voor € 2 per dag internetten. Je krijgt 20 MB. Sms 'dagbundel op reis aan' naar 4000. Of ga naar My Vodafone.

nadorst28 13-03-11 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadorst28 (Bericht 647794)
Vodafone heeft dit sinds kort voor Europa:

Internetbundels -Internet op je mobiel in het buitenland

Ik koop het morgen en zal er verslag van doen.

Ook met Prepaid kun je voor € 2 per dag internetten. Je krijgt 20 MB. Sms 'dagbundel op reis aan' naar 4000. Of ga naar My Vodafone.

===============================================
Het is nu een week verder en ik heb er dus een week gebruik van gemaakt in Frankrijk. Hierbij mijn ervaringen, suggesties zijn uiteraard welkom.

- Ik heb een prepaid sim van vodafone gekocht voor 7.50 euro. Ik heb deze geinstalleerd en moest in de APN invoeren: live.vodafone.com daarnaast het wachtwoord en de gebruikersnaam beide Vodafone.

In de gebruiksaanwijzing staat, dat je "internet aan" moet SMSssen naar een nummer. Daarnaast staat op het internet: Sms 'dagbundel op reis aan' naar 4000, dit heb ik beide gedaan, daarna werkte het.

Op deze wijze gebruik je voor 2 euro per dag 20Mb internet, ga je over de 20Mb heen dan gaat dat ten koste van je belbundel, hierop zit geen waarschuwing. In de instellingen zette ik steeds het gebruik op nul, zodat je je gebruik per dag kunt volgen. De eerste twee dagen ging dat prima, daarna ontving ik een bericht dat mijn instellingen automatisch konden worden aangepast, dat heb ik gedaan.

Na deze aanpassing was ik ineens door mijn beltegoed heen, ik heb 20 euro opgewaardeerd, ook dat was zo op. Nog maar eens opgewaardeerd en ook dat was zo weer op. Ik ben absoluut binnen de limiet van 20Mb gebleven (volgens de instellingen op de iphone).

Het lijkt dus niet goed te werken, of ik doe iets verkeerd. Ik elk geval heb ik voor 47,5 euro ongeveer 100Mb verstookt. Dat is meer geld dan ik verwacht had, maar aan de andere kant goedkoper dan via je abonnement.

Als iemand me verder kan helpen, of tips heeft hoe dit verbruik beter binnen de perken te houden is, laat dan aub een bericht achter.

LV18PB 21-03-11 13:32

Ik heb in Italië een Vodafone prepaid sim gekocht van 20 euries. Hiermee kan ik internetten voor 3 euro per week met een max van 250 mb. Goed te doen dus.

mhmobiel 21-03-11 16:35

@nadorst28 Kan het zijn dat je apn overschreven is door die automatische instellingen? Als je hem niet op live.vodafone.com zet dan kan je wel eens tegen een veel duurder tarief aanlopen.

LV18PB 21-03-11 20:17

Het is een vast bedrag van 3 euro per week wat van je beltegoed wordt afgeschreven. Hiervoor heb je 250mb data op highspeed. Ga je het land weer uit dan kan je via een servicenummer het internet uitzetten. Kom je weer terug dan kan je het weer activeren. Geen addertjes onder het gras.

Johnny Vano 14-04-11 12:56

@nadorst28:
op de site staat dat tarieven in het buitenland anders zijn. Als je dan doorklikt krijg je te zien dat het 7,50 per dag kost voor 50Mb!
Internationaal mobiel internet op je laptop of iPad - Vodafone.nl

joost1234 14-04-11 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Vano (Bericht 663979)
@nadorst28:
op de site staat dat tarieven in het buitenland anders zijn. Als je dan doorklikt krijg je te zien dat het 7,50 per dag kost voor 50Mb!
Internationaal mobiel internet op je laptop of iPad - Vodafone.nl

Bovenstaande geldt voor een speciaal abonnement voor de laptop/ipad.

Voor prepaid geldt onderstaande:

Citaat:

Internet op Reis DagbundelGebruik je Smartphone nu ook in het buitenland. Voor slechts
€ 2 per dag tot 20MB internetten.

Aanzetten? Ga naar My Vodafone of sms dagbundel op reis aan naar 4000 (gratis).
Voordeel op Reis BloX -Vodafone BloX - Prepaid aanbiedingen

tispeeters 04-01-12 23:15

Internetten in het buitenland op IPad
 
Net terug uit Berlijn,
Prepaid internetten in Duitsland is, net als in andere Europese landen, het simpelst en goedkoopst op de volgende manier:
1.Ga naar een winkel in het buitenland die microsimkaarten verkoopt van een goed dekkend netwerk, b.v. In mijn geval Vodafone.
2.Laat een prepaid simkaart met databundel activeren door de winkelier.
3.De winkelier stanst de kaart tot een microsimkaart met een speciaal apparaatje (hebben ze allemaal).
4.Kaartje plaatsen in je IPad en internetten maar.

Afhankelijk van het land waar je bent heb je een bundel van enkele honderden mb's voor een of twee tientjes. In Duitsland was het tien euro voor 300 mb. Zodra het tegoed op is, koop je gewoon een nieuwe simkaart. Let op. Opwaarderen van de bestaande kaart is meestal duurder, dus je kunt het beste enkele verschillende simkaarten kopen en laten stansen. Zit je nooit met een tekort. Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.